Hospital Tycoon Článek Hospital Tycoon

Hospital Tycoon

Tomáš Krajča

Tomáš Krajča

18. 5. 2007 22:00 1
Reklama
Reklama

Pohled na informace o chystané budovatelské strategii se zdánlivě tuctovým názvem je zároveň pohledem na prachem zapadanou historii Petera Molyneuxe a jeho někdejšího studia Bullfrog. Právě tenhle tým měl totiž na svědomí hru Theme Hospital. Už samo o sobě docela zajímavé téma budování vlastní nemocnice, zařizování různých oddělení, starání se o personál a léčení různých neduhů, zpracovali kreativní žabo-býci ještě navíc formou vtipné karikatury. Komiksová grafika a sbírka nejrůznějších podivuhodných nemocí typu nafouknuté hlavy přispěly k tomu, že Theme Hospital strčil do kapsy všechny tuctové tycoony. Dosud známé informace naznačují, že se Codemasters vydávají minimálně zčásti podobnou cestou jako Bullfrog. Vedle spravování nemocnice po manažerské stránce a zábavy s neobvyklými chorobami chystají ale navíc pravidelnou dávku emocí – ve stylu The Sims (či nepříliš úspěšné seriálové hry ER) je příběh zpracován jako televizní seriál, a tak se budou muset hráči snažit ještě o to, aby v nemocnici probíhaly románky mezi doktory či pacienty a vychutnají si mýdlovou operu se vším všudy.

A tady máme přístroj, který dělá pink

Než dojde na srdceryvné scény mezi personálem, bude samozřejmě třeba nemocnici zařídit. Budovatelská část Hospital Tycoonu se nemá příliš lišit od standardu žánru. A tak budou hráči rozdělovat prostor nemocnice zdmi a do jednotlivých místností rozmisťovat důležité stroje a předměty. Příjemným zjednodušujícím prvkem je automatické rozeznávání funkce: podle toho, co hráč do pokoje umístí, hra rovnou určí jeho účel. Takže když do místnosti postaví televizi, dva gauče a lednici, usoudí, že jde o odpočinkový pokoj sestřiček a doktorů. Když operační stůl a skříň se skalpely, udělá z něj operační sál. A když pár mikroskopů, zkumavek a počítač, půjde nejspíš o vývojovou laboratoř.

Technologický výzkum bude přítomen také ve velmi tradiční formě. Hráči se v průběhu kampaně budou setkávat stále s novými a novými druhy nemocí, některé z nich přitom ale nebudou aktuálními prostředky léčitelné. Na týmu experimentátorů a vědců bude záležet, zda se tenhle status změní a nějaký nový léčebný prostředek se objeví.

Ty stříbrné hodinky bych být vámi nenosil, pane Lykantrop

Hlavní činností, jež umožní klinice prosperovat, bude pochopitelně léčení pacientů. To je náročný proces, a to i z toho důvodu, že lidi v Hospital Tycoonu netrápí nudné nemoci typu chřipky, AIDS nebo sklonu k samovolným potratům. Mezi potvrzené originální choroby patří například pod odborným výrazem lightbulbia se skrývá elektrický šok způsobený lidem, kteří nebyli dost šikovní při výměně žárovky. Ordinace virtuálních lékařů budou s železnou pravidelností navštivovat lykantropové – vlko- (a různí jiní) -dlaci. Jejich terapie je pochopitelně o poznání náročnější záležitostí. Pacienti mohou být postiženi opičím syndromem přehnaného ochlupení, šplhání po nábytku a nezvladatelné chuti na banány. A sedět v čekárně může být docela nebezpečné dobrodružství, když na vedlejší lavičku své údy složí ten, jehož trápí "explozivní kašel" (schopný oběť vyhodit dva metry do vzduchu a převrátit vzhůru nohama).

Poněkud méně slibně znějí informace o tom, co všechno bude hráč muset zvládnout směrem k personálu. Nemocnice totiž potřebuje širokou škálu pracovníků: doktory specializované v různých oborech (další vzdělávání bude důležitou součástí hry), sestry, vědce, ale i uklízeče a hajzlbáby, přitom ne všichni budou muset být k dispozici nepřetržitě – a byla by škoda je tedy nepřetržitě platit. Snad se tohle nezvrhne do mučení mikromanagementem, snad bude skládání lékařských týmů a starání se o zaměstnance přece jen zábava.

Vyspí se George v příštím díle s Brendou? Nebo s Rogerem?

Celkem tři série, každá po čtyřech epizodách – takové bude rozdělení singleplayerové kampaně podle příběhu. Ten se nechal inspirovat televizními soap operami a měl by být patřičně béčkový. Taková pravidelná herní dávka emocí: láska, vztahy, sex... Snad příběhové sekvence zpestří dostatečná dávka sarkasmu. Z designového hlediska je zajímavé, že tvůrci chtějí dostát skutečně valné většině pravidel pro tvorbu televizních seriálů, a tak se dočkáme i cliff-hangeru na konci každého dílu, "neočekávaných" zvratů a některých archetypálních postav (padoušský primář, hodná, ale ošklivá sestra atp.).

Technické vlastnosti Hospital Tycoonu nevybočí z normy. Postavy vypadají podobně jako v The Sims, grafika prostředí snese srovnání (či spíš je ještě o něco hezčí) s třetím Rollercoaster Tycoonem a nechybí ani možnost prohlédnout si nemocnici pohledem očima první osoby. Ti, kdo měli už možnost si hru zahrát, se shodují, že by zlepšení zasloužila poněkud nevýrazná hudba a poněkud otravné zvukové efekty některých nemocí. Příslib osvěžení do poněkud upadajícího tycoon žánru tu je uvidíme, jak dopadne finální verze. Uvidíme brzy, Hospital Tycoon vyjde v nejbližších týdnech...

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Byl detekován AdBlock

Hrej.cz je komunitní web, jehož hlavním příjmem je reklama. Zvažte prosím vypnutí AdBlocku, ať můžeme všem čtenářům i nadále přinášet kvalitní herní zpravodajství, články a videa.

Děkujeme!

Váš tým Hrej.cz