historie-infinium-labs-a-phantom-cast-2
Článek Historie Infinium Labs a Phantom – část 2.

Historie Infinium Labs a Phantom – část 2.

sleepless.

sleepless.

13. 6. 2006 22:58 7
Reklama
Reklama

Pokračujeme tam, kde jsme skončili v 1. části

Ještě větší pozdvižení vyvolal na konci ledna 2004 článek v Sarasota Herald-Tribune, který do detailu popisoval hodně podezřelý způsob, jakým se Infinium Labs stala společností s veřejně obchodovatelnými akciemi. Na operaci přitom bylo podezřelé hlavně to, že se odehrála během dvou dní a nejvíce z ní těžili CEO Infinium Labs Tim Roberts a spoluzakladatel IL Robert Shambro, kteří během dvou dní zbohatli dohromady o více než 110 milionů dolarů. Smrdělo to už z velké dálky, ale protože legálně bylo vše v pořádku, tak se nakonec podařilo celou eskapádu zamést pod koberec. Výše zmíněný článek v Sarasota Herald-Tribune však přišel ještě s jednou zajímavou informací. Podlé ní se stal zaměstnancem Infinium Labs jistý Kevin Bachus, který se podílel na uvedení DirectX, ale hlavně byl členem týmu, jež na svět přivedl Xbox. Bůhví proč se zrovna Bachus nechal zlákat k tomu, aby se přidal k Infinium Labs. Možná jej oslepilo to, že mu byla nabídnuta pozice prezidenta a člověka, který bude činit zásadní rozhodnutí. Bachus dal ihned po svém nástupu na post výkonného prezidenta Infinium Labs najevo, že je třeba udělat v Infinium Labs pořádek.

Nechal si vypracovat nákladný a hodně detailní průzkum trhu, na jehož základě chtěl stanovit cenu Phantom PC, strukturu předplatného, specifikace, zkrátka skoro všechno. Jeho prioritou bylo, aby zákazníci dostali přesně to co chtěli. Bachus chtěl kromě jiného zapracovat i na tom, aby se veřejnost přestala na Infinium Labs dívat s despektem. To se mu však za celou dobu jeho působení ve vedení IL nepovedlo. Za chvilku si řekneme proč. Teď je třeba zmínit, že krátce po nástupu Bachuse se k Infinium Labs přidali další tři veteráni herního průmyslu - Rich Skoba, Ty Graham a Dan Platko. Ti měli, podle evidentně naivně smýšlejícího a možnostmi zaslepeného Bachuse, pomoci s rychlejší realizací celého Phantom projektu. Jak se později ukázalo, tak nepomohli s ničím. Stejně tak nebylo k ničemu otevření nové pobočky v Seattlu, která se měla věnovat vývoji systému digitální distribuce, protože žádná z těch co byly tou dobou na trhu, prý nebyla vyhovující. Bachus byl v této době skutečně na koni a plný energie. Dokonce se ani nevyhýbal debatě o tom, zda-li je celý slavný Phantom jeden velký podvod. Přiznal, že polovina lidí, které v rámci herního průmyslu zná si myslí, že Phantom jen podvod a Bachus je v něm buď zapleten, nebo je prostě jenom nastrčenou loutkou. Kdyby tehdy Bachus včas rozpoznal, že je skutečně jenom nastrčenou loutkou, tak si mohl ušetřit spoustu nervů, peněz a pár let života.

Co se nervů týče, tak jejich pevnost byla v Bachusově případě prověřena už v průběhu února a března, kdy se vedení Infinium Labs hádalo s výše zmíněnou sajtou Hardocp o to, jestli byl článek o podivných aktivitách spoluzakladatele Infinium Labs Tima Robertse, pravdivý, nebo vylhaný. Článek byl samozřejmě pravdivý, což dokazuje i fakt, že nakonec nedošlo k jeho stažení a všem zájemcům o velice zajímavé informace je k dispozici dodnes. Spor mezi Infinium Labs a Hardocp se nakonec docela vyhrotil, když na sebe obě strany podaly několik žalob. Vítězně nakonec z celého soudního kolotoče vyšel na počátku roku 2005 web Hardocp. Pověst Infinium Labs tak opět utrpěla . V té době se nacházela v mínusu. Kromě vyhrožování soudní pří redaktorům Hardocp se vedení IL v březnu pochlubilo i s tím, že dotáhne Phantom na E3 2004, kde bude k vidění nejenom zbrusu nový design Phantom PC, ale i všechny pro ni vyvíjené periférie. Slíbena byla i presentace samotné služby. Do E3 2004 však ještě pár měsíců zbývalo a během nich se okolo Infinium Labs udála celá řada událostí. Členem správní rady se stal známý filmový producent Gary Kurfirst, bývalý člen správní rady Terry Nagy podal a zase stáhl žalobu kvůli podvodu, došlo k navýšení základního kapitálu společnosti a příchodu dalších dvou nových zaměstnanců (Kathy Schoback a Wallace Poulter), kteří měli vybudovat PR oddělení Infinium Labs i novou pobočkou v San Franciscu.

(Stále ještě) Rok 2004 – Fantóm nejen E3.

To už byl květen a na dveře klepala E3 2004, kde navzdory mnoha pochybnostem skutečně došlo na kompletní presentaci nového Phantom PC i služby Phantom. Novináři měli vůbec poprvé možnost vidět na vlastní oči výsledky práce Kevina Bachuse, který mohl být hrdý na nový design i vnitřnosti Phantom PC, jež tvořil procesor AMD Athlon PX 2500+, 256MB RAM, základní deska Nvidia nForce2 Ultra 400, 40GB HDD a grafická karta Nvidia GeForce FX 5700. Bachus na E3 2004 odhalil i několik druhů předplatného. Základní varianta počítala s tím, že si zákazník koupí za 199 dolarů Phantom PC a pak už bude platit jenom za jednotlivé tituly, které si bude moci buď koupit, nebo půjčit za zhruba 5 dolarů na tři dny. Druhá varianta počítala s tím, že bude zákazník platit měsíční poplatek necelých 30 dolarů + poplatky za jednotlivé tituly, ale nebude nic platit za hardware, který mu společnost Infinium Labs jakoby zapůjčí. Všichni, co až do této chvíle o Phantomu pochybovali, si najednou začali říkat, že na tom asi něco bude. Bachus totiž za pár měsíců odvedl skutečný kus práce, který pak během pár dní na E3 2004 dokázala náležitě prodat. Velkou roli v tom hrál i fakt, že přímo na výstavní ploše bylo k vidění hned několik funkčních modelů Phantom PC, na nichž si mohli zájemci vyzkoušet demo Unreal Tournament 2004. Jenže veleúspěšná presentace na E3 2004 byla vlastně prvním a zároveň posledním výrazným úspěchem, který si na své konto mohla společnost Infinium Labs připsat. Po E3 2004 se na pár měsíců slehla po Phantomu zem. Došlo jenom na jmenování nového šéfa marketingu, kterým se stal Andrew Schneider a k uzavření dohody se společností Sun Microsystems, na jejímž základě mělo Phantom PC nabídnou podporu Java technologie.

Na počátku září 2004 se konečně začalo ukazovat, jak to s Infinium Labs skutečně je. Vyšlo najevo, že na kontě společnosti je necelých 150 000 dolarů, a že k tomu, aby mohl nadále pokračovat vývoj, chybí více než 4 000 000 dolarů. Vedení Infinium Labs se snažilo všechno zahrát do autu tvrzením, že je něco podobného u společnosti co zatím nemá žádné příjmy naprosto běžné, ale jaksi se to nepovedlo. Situaci nezlepšilo ani představení více než 20 vydavatelských společností, s nimiž v té době společnost Infinium Labs údajně spolupracovala na přípravě titulů pro službu Phantom. Chyběly totiž konkrétní informace o tom, jakou má ona spolupráce podobu a jak to vypadá s plánovaným spuštěním Phantomu na konci roku 2004. Kevin Bachus už v té době nebyl ani zdaleka tak nadšený, jako byl v květnu během E3 2004 a kde mohl, tak mlžil. Musel v té době dobře vědět, že se dostal do pořádného srabu a že je skutečně jenom nastrčenou loutkou. Řeči o tom, jak osobně vyjednává nejenom s vydavateli, ale i s prodejci prostě nikoho nenadchly. Všichni chtěli vidět finální podobu toho co viděli na E3 2004. Jenže něco takového bylo zhola nemožné. Z Phantomu se totiž stal zase jenom mýtus, který už se neměl nikdy na veřejnosti objevit. Hřebíkem do rakve byla informace o tom, že se launch celé služby posouvá na první polovinu roku 2005. Bachus se sice snažil ještě před koncem roku 2004 image Infinium Labs trošku vylepšit, ale bez valného výsledku. Některé akce, například sponsoring Indie Games Con a účast na GDC Europe, působily spíše legračně. Všichni moc dobře věděli, že je pokladna Infinium Labs prázdná a nikdo už nevěřil tomu, že ke spuštění služby Phantom vůbec někdy dojde. Snad až na společnost Sun Microsystems, která s Infinium Labs podepsala několik dohod o zajištění infrastruktury pro systém digitální distribuce, jež si měla původně vyvinout spol. Infinium Labs sama ve své pobočce v Seattlu.

Rok 2005 – Zachraň se kdo můžeš!

K všeobecnému překvapení se spol. Infinium Labs rozhodla opět zúčastnit lednové výstavy CES v Las Vegas. Presentace Phantom PC i služby Phantom však byla víceméně provizorní a nijak se nelišila od toho co bylo k vidění na E3 2004. Rozdíl byl jenom v tom, že zatímco na E3 2004 si mohl každý Phantom vyzkoušet, tak na CES 2005 to nešlo. Není se však čemu divit. S Infinium Labs to šlo v té době s kopce doslova kosmickou rychlostí a krysy začaly pomalu opouštět potápějící se loď. Nejdříve se v dubnu 2005 zdejchnul Richard S. Skoba, který do IL přišel společně s Bachusem. Ten na jeho odchod reagoval zveřejněním informace o chystané restrukturalizaci Infinium Labs. Ještě něž k ní však mohlo dojít, tak společnost opustila Kathy Schoback. Krátce poté byl Kevin Bachus povýšen a na pozici předsedy správní rady, kde nahradil tuneláře Tima Robertse, jenž si však členství ve správní radě ze zjevných důvodů ponechal. Bachus ovšem na pozici předsedy správní rady moc dlouho nezůstal. V listopadu 2005 konečně otevřel oči a zjistil co se kolem něj děje, respektive do jaké šlamastiky se uvrtal. Zvolil tedy jediné možné řešení – odchod, který má dohru ještě nyní. Nástupcem Kevina Bachuse na pozici výkonného ředitele a prezidenta byl Greg Koler, který dříve dělal i pro SCE Europe. Pod jeho vedením se skutečně začala nová éra v krátké historii Infinium labs.

2006 – Peníze sice nemáme, ale všechno co jsme slíbili „jednou“ bude.

Aktuální rok 2006 začala společnost Infinium Labs docela překvapivým oznámením, podle něhož sice přípravy na spuštění služby Phantom pokračují, ale nejdříve bude na trh uvedeno speciální kombo klávesnice-myš nazvané Phantom Lapboard. Novému managementu Infinium Labs se dokonce podařilo získat investici ve výši 5 milionů dolarů od Golden Gate Investors. Peníze měly sloužit k zajištění produkce lapboardu, jež se měl na trhu objevit v polovině roku. Zhruba v půlce dubna však byla produkce lapboardu opět odložena až na letošní podzim. Hledání společnosti, která by byla schopná produkci klávesnico-myši zajistit totiž trvalo poněkud déle, než vedení Infinium Labs čekalo. Nakonec se však vhodného partnera podařilo najít. Stala se jím společnost Itron Technology. Teď už jen zbývá počkat zhruba do října, zda-li se Phantom Lapboard na trhu skutečně objeví.

To už se však nacházíme v současnosti. Společnost Infinium Labs se pomalu chystá na soudní při s Kevinem Bachusem, jenž požaduje náhradu nevyplacené mzdy. Spoluzakladatel Infinium Labs a bývalý prezident i předseda správní rady Tim Roberts byl obžalován z investičního podvodu. Vedení Infinium Labs se na mimořádné valné hromadě svolané na 13. června hodlá zasadit o přejmenování na Phantom Entertainment, Inc. A co údajně stále aktuální plány na spuštění služby Phantom? Greg Koler drze oznámil launch Phantomu proběhne ještě letos, což je samozřejmě zhola nemožné. Jedině, že by se stal zázrak. On je vlastně takový malý už zázrak samotný fakt, že společnost Infinium Labs ještě pořád existuje. Pro nás je to však dobře. Dokud Infinium Labs existuje a bojuje o své místo na slunci, tak máme jistotou, že bude o čem psát.

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Byl detekován AdBlock

Hrej.cz je komunitní web, jehož hlavním příjmem je reklama. Zvažte prosím vypnutí AdBlocku, ať můžeme všem čtenářům i nadále přinášet kvalitní herní zpravodajství, články a videa.

Děkujeme!

Váš tým Hrej.cz