Hellgate: London Článek Hellgate: London - pekelně zajímavé RPG

Hellgate: London - pekelně zajímavé RPG

taltos

taltos

10. 2. 2006 23:00 5
Reklama

Po zmiňovaných rozporech v Blizzard Entertainment, kdy byla většina týmu nucena odejít, jsme měli slzy na krajíčku. S Diablem 3 to vypadalo marně (na tom se vlastně nic moc nezměnilo) a my ztratili veškerou naději v další povedené tituly. Vše se však k dobrému obrátilo a asi před rokem oznámilo Flagship Studios, založené právě z těchto odpadlíků, svůj nový a zároveň první projekt – akční RPG Hellgate: London zasazené do blízké budoucnosti. To samotné je již důvodem k otevírání šampaňského…

Pekelné brány opět otevřeny

Příběh hry se pro vás začíná odvíjet pět let po velké válce lidí a démonů. Píše se rok 2035, ale přesné datum již lidstvo ani nesleduje. Podle okolních obrázků se dá lehce poznat, kdo zvítězil a vládne nyní na Zemi. Jelikož právě Londýn je hlavní metropolí těchto stvůr, vydáváte se se svým bojovníkem do víru tohoto dříve krásného města, kde rozehrajete boj o život, celé město, ale i celou planetu. Anglickou metropoli si autoři nevybrali náhodně, nýbrž kvůli přirozeným dungeonům pod celým městem. I v RPG z budoucnosti přece musí být chodby se zapeklitými překážkami a nějakou tou potvorou za každým rohem. Mluvíme samozřejmě o spletitém podzemí dříve funkčního metra a sklepení starověkých domů. Všechna tato místa se vám stanou na nějaký čas domovem a na povrch města se budete dostávat spíše zřídka.

Jako v každém správném RPG, i v Hellgate: London si na začátku vytvoříte svou postavu. Výběr pohlaví a dalších drobností vašeho vzhledu je samozřejmostí. Z možných hratelných řádů jsou známy zatím pouze Templářové. Mluví se však minimálně o dalších třech „povoláních“. Pokud si děláte choutky na jakoukoliv z nestvůr na obrázcích, zase si je nechejte zajít. Flagship potvrdilo, že hratelná budou pouze lidská povolání a to i v multiplayeru.

FPS nebo RPG?

Okolní obrázky mohou být pro neznalce této hry mírně matoucí. I přestože se na hru díváte z devadesáti procent z prvního pohledu, tedy jako u klasické střílečky, stále se jedná primárně o RPG. Troufli bychom si dokonce tvrdit, že Hellgate: London je něco jako Diablo odehrávající se v budoucnosti v pohledu první osoby. Způsob hraní je přitom stejně jednoduchý, jako u zmiňované pecky.

Každá zbraň má své statistiky s účinností a všemi údaji, které tak notoricky znáte. Oproti jiným – většinou středověkým – RPG se v Hellgate: London setkáme více se střelnými zbraněmi. Fanoušci Counter-Strike a dalších akcí se zase posadí. Ve hře opravdu nebude záležet na tom, jak se přikrčíte a jestli zamíříte na hlavu nebo kotník. Záleží na účinnosti (dostřelu, přesnosti…) vaší zbraně a především vašich statistikách (obrana, síla útoku atd.). Statistiky a vaši úroveň si budete vylepšovat za získané zkušenosti a podle autorů byste měli mít ve finální verzi možnost dosáhnout až padesáté úrovně! Dobrým řešením nám připadá přepnutí pohledu za vaše záda v případě boje se zbraní na blízko. Ještě není zcela jasné, jestli mezi oběma pohledy budete moci přepínat libovolně nebo to za vás bude hra dělat automaticky, ale spíše se přikláníme k první možnosti.

Ze sečných zbraní se setkáte s klasickým mečem, sekerou, palcátem a dalšími nástroji, které byste čekali v každém druhém RPG. V případě druhé skupiny přichází oživení. Čekají vás futuristické pistole, pušky a další kousky, které na obrázcích vypadají velice sympaticky. Dobrou zprávou je možnost vylepšení všech zmíněných kousků a to způsobem až nápadně podobným tomu z Diabla. Některé zbraně mají volné sloty, do kterých můžete nasázet vaše specialitky. Například, když do pistole nacpete toxický odpad, přidá to zbrani jedové poškození. Celkově je svět postaven na známých elementech ohně, jedu a blesků. Netroufáme si tvrdit, jestli se dočkáte i vody a země, ale kouzla budou ve hře obsažena zcela určitě. Místo toho, aby autoři řešili, jak do hry kromě všech možností zakomponovat ještě kouzla, přidali je jednoduše do vašich zbraní. Tím pádem budete bojovat s pistolí pálící blesky (které pak efektivně přeskakují na více nepřátel) nebo mečem s ohnivou čepelí. Obdobně bude systém fungovat u klasických kouzel jako fireball a další.

Za cílem půjdete svojí cestou

Hlavním cílem autorů bylo vytvořit rozsáhlý svět, ve kterém bude každý člověk žít svým příběhem a vaše činy ho budou ovlivňovat. Těžko soudit, jestli se jim tento záměr podařil, ale podle příkladů braných přímo ze hry, se snaha o naprostou volnost upřít nedá. Jak jsme již zmínili, většinu času budete trávit v podzemí, kde se také nachází nejvíce nestvůr a questů na splnění. Na povrchu se zato často setkáte se skupinkami lidí, kteří slouží jako náhražka odpočinkových vesnic. V těchto místech si budete zpravovat své vybavení, kupovat nové zbraně nebo se léčit. Kromě toho se můžete na ulici stát svědky „náhodné události“ při které máte několik možností. Uvedu příklad. Zpoza rohu vyběhne jeden z Templářů a za ním dvě hladově vypadající potvory. Pokud mu pomůžete, bude vám vděčný a odměna nebo jiná pomoc vás nemine. Bez mrknutí oka ho však můžete nechat zabít a pak si pobrat jeho hodnotné vybavení. Rozhodnutí je v těchto případech pouze na vás a hlavní dějovou linku nijak neovlivňují.

Dalším typem úkolů jsou samozřejmě vedlejší, nepovinné mise, které vám zadávají obyvatelé vždy a všude. Jedná se většinou o úkoly typu znič / zabij / přines, ale podle slov autorů budou tyto obehrané činnosti omezeny na minimum. Hlavní příběhové mise budou mít samozřejmě největší váhu a možná také proto si nad touto částí drží vývojářské studio přísné embargo. Flagship Studios, ale plně důvěřujeme a horlivě očekáváme děj plný napětí a zvratů, bez kterých se žádné dnešní RPG neobejde. Nejdůležitější informací vůbec je však náhodně generované prostředí. V reálu to znamená, že při každém rozehrání bude mapa, postavení příšer a některých questů zcela jiná než v předešlé hře. Nekonečné hodiny zábavy opět ožívají a my s nadšením vzpomínáme na noci u Diabla II…

Grafika, multiplayer a závěr

Pro Hellgate: London muselo vývojářské studio vytvořit svůj vlastní grafický engine, protože by podle jejich slov již jakýkoliv hotový nenaplnil jejich představy o velikosti herního světa. To je však nepodstatné. Hlavní je, že hra vypadá opravdu skvěle a často připomíná na obrázcích Painkillera, nebo dokonce Dooma 3, což nejsou vůbec špatné vizitky. Hlavní zaměření je samozřejmě na hru pro jednoho hráče, ale Flagship má na paměti, proč je Diablo stále tak oblíbené. Proto chystají velice velkorysý multiplayer až pro 32 hráčů. Velkým lákadlem je také kooperativní hra, při které se obtížnost nastaví podle počtů hráčů ve vaší skupině. Hellgate: London má sice do vydání ještě celý rok, to mu však neubírá nic na své atraktivitě. Pokud se vše podaří dotáhnout do konce a hra nás ve finále nezahltí složitými systémy se stovkami tabulek a statistik, věříme, že by se mohla stát i nejlepším RPG roku 2006. Na konečný soud však počkejme. Na Vánoce se uvidíme v Londýně…

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama