FlatOut 2 Článek FlatOut 2

FlatOut 2

derSpritz3r

derSpritz3r

22. 3. 2006 23:30 1
Reklama

První FlatOut byl opravdu originální hrou, jejíž zábavní potenciál stkvěl ve velkém počtu potencionálně zničitelných věcí a objektů ve hře, společně s nemilosrdným, ale jednoduchým pravidlem „last man standing“, tedy že poslední s pojízdným autem zůstává. Co ho však činilo opravdu originelním, bylo novátorské pojetí řidičů za volantem, kteří již nebyli pouhými nicneříkajícími šedými fleky za čelním sklem. Šlo o pestře vymodelované postavy, jejichž hlavní náplní ve hře bylo oním předním sklem prolétnout co nejefektněji k pobavení diváků, tedy hráčů za monitorem. A jelikož jsou Finští programátoři známí nejen díky obcování se soby po pár lahvích vodky, ale také svými propracovanými simulacemi „efektu hadrové panenky“, jak by se dal název co nejpřesnější nápodoby lidských pohybů nazvat, není se čemu divit, že tato hra přišla právě ze země tisíců jezer a nejpočetnější evropské low-riderové komunity (ale to jen tak na okraj).

Více koní, více zábavy

Každý úspěšný titul je v dnešní době brzičko následován druhým dílem a ani u FlatOutu tomu nebude jinak a nejinak tomu bude se sliby autorů, co všechno do jeho pokračování napěchují. V prvním díle na hráče čekalo 16 naleštěných vozítek, které byly po každém závodě zaručeně k nepoznání, ale nyní bychom se měli dočkat až 34 kousků plus nějaké ty bonusové káry k odemčení. Narozdíl od minulého dílu, se budete muset vypracovat od píky v demoličních derby a z neznámého lůzra s opráskanou ojetinou se dostat mezi silniční elitu s naleštěnými Mustangy apod.. Mezi novými přírůstky by neměly chybět pickupy, čistě sportovní modely či typicky americký produkt, „muscle cars“, tedy přemotorované obrovské automobily s přebytkem koní pod kapotou a spotřebou třicet litrů na sto kilometrů, alespoň takto si je pamatujeme z jejich zlaté éry v 70. letech. Stejnak bychom se měli dočkat i nových tratí, resp. prostředí, do kterých jsou zasazeny. Dříve jsme se mohli kochat pouze stereotypní krajinou typickou pro americký středozápad, tedy zemědělské usedlosti a pole všude vůkol nás. Nyní bychom se v šedesáti nových tratích měli dočkat značně rozličných krajin jak venkovské, tak městské zástavby, obsahující realistické zobrazení americké krajiny založené na opravdových prostředích Kalifornie, Nevady a jiných severoamerických lokací.

Od nýmanda k celebritě

Propracovanější by měla být i umělá inteligence vašich protivníků, kteří by již neměli mít tak uniformní styl jízdy jako dříve, ale jejich chování na asfaltových cestách bude rozličnější a lišit se stylem boje. Ten bude pochopitelně nejdůležitější částí celé hry, a druhý díl v tomto smyslu vybízí k ještě větší agresivitě. Za střety se soupeři a ničení jejich plechových miláčků dostáváte dusík neboli nitro do trubek, ale tentokrát jsou jím vybaveni i vaši oponenti. To si bude samozřejmě žádat větší jezdecké umění, ale netřeba se bát nějakého zrealističnění ovládání vozidel. To zůstane v podstatě arkádové jako dříve, což je pro hratelnost v tomto typu hry jedině dobře. Velkou výtkou ze strany komunity hráčů na první díl bylo ale právě špatné ovládání vozidel, resp. jejich chování na trati, které by už tentokrát mělo být vylepšeno a z virtuálních bouráků na našich obrazovkách bychom toho tedy měli „vymačkat“ podstatně více. Stejnak byl kritice podroben singleplayer mód, který by se dal střídmě charakterizovat jako nezáživný. Ten prošl pochopitelně také vývojem a vedle tradičního a upraveného módu kariéry nás čeká nový mód šampionátu, skládající se ze tří pohárů – demoličních derby, silničních závodů a vrchol v podobě závodních okruhů. Více kompetitivní a zábavnější pocit ze hry by měl být dosažen pozměněným systémem hodnocení, kdy se už nebudou hodnotit výsledky z jednotlivých závodů a lá Most Wanted, ale z průběhu celého šampionátu.

Ragdoll strikes back

Ale samozřejmě, demolování aut je jedna věc, ale lámání páteří řidičům je druhá a notně zábavnější. Stejně jako v původním FlatOutu i nyní se dočkáme „Ragdoll Olympics“, tedy souboru mini-her, ve kterých je cílem co nejefektněji vymrštit skrze čelní sklo svého autíčka řidiče a docílit tak nejbizarnějších představení. Z prvního dílu se můžete opětně těšit na oblíbený bowling, šipky a mamutí skok. Ty budou doplněny zcela novými devíti mini-hrami, jako jsou např. fotbal, basketball, baseball, ale také fantazii podstatně více podněcující curling, „royal flush“ či „ring of fire“. V posledně uváděné disciplíně, barvitě pojmenované podle známé písničky od Johnnyho Cashe, je třeba katapultovat chudáka za volantem skrze několik za sebou postavených hořících kruhů, aby následně „bezpečně“ přistál v připraveném bazénku. Netřeba myslím zdůrazňovat, že nevydařené pokusy jsou neporovnatelně zábavnější než ty úspěšné…Vypadá to tedy, že nás čeká ještě větší porce zábavy, než která nás už tak mile překvapila v půli loňského roku. Doufejme, že stejnak tomu bude i letos a současný termín zní na červen., takže snad nám v letní zábavě s vzduchem poletujícími panáky neujede.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama