Dojmy z hraní Songs of Conquest, nových Heroes III
i Zdroj: Michael Durčák | Hrej.cz
Preview Článek Dojmy z hraní Songs of Conquest, nových Heroes III

Dojmy z hraní Songs of Conquest, nových Heroes III | Kapitola 3

Michael Durčák

Michael Durčák

15. 7. 2022 14:00 1

Seznam kapitol

1. KDE SE VZALO, TU SE VZALO 2. TOHLE JÁ ZNÁM 3. VELKÁ NADĚJE

Jestli tak jako my milujete tahové strategie, Song of Conquest nesmíte minout. Už podle fotek vám hodně rychle docvakne, že se jedná o poctu, ale vlastně i tak trochu kopírku legendárních Heroes of Might and Magic III. Jasně, tahle třiadvacet let stará klasika díky fanouškům stále funguje, ale věřte mi, že díky nové hře od švédského Lavapotion budete konečně mít šanci posunout se ve svém herním životě o něco dál.

Reklama

Druhou obrovskou změnou oproti originálu je magie a role vašeho velitele jako takového. Ten totiž není na bojišti jako takovém, ale stojí v ústranní a sesílá všemožná kouzla na bojiště. Manu tu nemáte. Vaše jednotky vám místo toho generují esenci, kterou máte k dispozici každé vaše kolo. Záleží tedy i na složení vaší jednotky. Pokud chcete například sesílat ohnivé koule nebo blesky, potřebujete na to určitý typ potvor, který je jiný než když máte zase kouzla podpůrná. No a pokud vám v bitvě teče do bot, nepomůže vám ani magie.

Ona esence jde vygenerovat i skrze levelování, ale upřímně řečeno, spíše jsme investovali do zvyšování zdraví, poškození, pohybu, iniciativy či počtu jednotek v armádě. Odpadl tak RNG systém z Heroes III či nutnost se kouzla učit ve věžích. Je to příjemné a obecně hraje v bitvách magie mnohem menší roli než v podobných hrách. I to kvitujeme, neboť o to více zde využijete taktiku a strategii.

Pokud chcete například sesílat ohnivé koule nebo blesky, potřebujete na to určitý typ potvor

Výrazně se změnil i systém budování jednotlivých osídlení. Tady žádná přepínací obrazovka do vašeho sídla není. Místo toho máte parcely, na které umisťujete jednotlivé budovy a po zaplacení potřebných surovin vám zde za jeden, tři nebo pět kol vyroste budova. Prostor je omezený a opět budete hodně zvažovat, co a kde postavit.

Máte tři typy budov – malé, střední a velké. Ty malé vám produkují nejslabší jednotky jako pěchotu či lučištníky, pár zdrojů, zlato atd. Střední obsahují zatím produkci trochu lepších jednotek a k tomu tržiště. No a mezi velkými budovami najdete zatím jen výzkumné ústavy. Ty vám výměnou za část vašich vzácných surovin dokáží přihrát nějakou tu produkci navíc, či pomůžou vylepšit maximální počet vojáků v jedné jednotce a dokonce přihrát nějakou tu esenci na kouzelní navíc.

Dojmy z hraní Songs of Conquest, nových Heroes III
i Zdroj: Michael Durčák | Hrej.cz

Žádné osídlení nemůže růst donekonečna a i ta největší zástavba má zhruba sedm až osm budov. Výraznou taktickou změnou pak je, že jelikož se vše odehrává na videoherní mapě, soupeř vám může zničit všechny budovy okolo, bez toho, aby zaútočil přímo na vaše osídlení, čímž vás dokonale ochromí.

S obnovou vám naštěstí pomůže fakt, že se všechny suroviny a peníze generují každý den a ne jednou za týden jako v Heroes III. Všechny další aspekty hry jsou hodně podobné předloze. Jen díky omezení počtu armád, menším mapám a počtu hrdinů je to jaksi taksi rychlejší. Málokdy se vaše hra překlopí přes sto padesát kol. Ono, proč taky měnit něco, co funguje? Stačí to urychlit. 

V neposlední řadě se ale zastavme ještě u soubojového systému. Ten je oproti předloze o hodně svižnější a často budete hotoví v průběhu čtyř až šesti kol i u větších bitev, což v Heroes III neplatilo. Tahové bitvy se tak díky jejich rychlosti a menší roli magie neokoukají tak rychle. Pokud vás i tak unavují, tvůrci vám dají možnost je vyřešit skrze AI za vás. A pokud se vám výsledek nelíbí, dají vám možnost reparátu skrze manuálně řízenou bitvu. Super vychytávka, se kterou se tvůrci inspirovali u pozdějších dílů Heroes.

Dojmy z hraní Songs of Conquest, nových Heroes III
i Zdroj: Michael Durčák | Hrej.cz

Nevýhodou budiž zatím mrtvé online lobby. Pokud si tak chcete zahrát Songs of Conquest ve více lidech, musíte si sehnat kamarády. My bohužel žádné nemáme. Na místo online bitev si ale můžete užívat hromadu komunitního obsahu, který tvůrci podporují.

Nebo taky boj s umělou inteligencí ve skirmish módu, u něhož vytýkáme snad jen fakt, že startovací pozice je takřka vždy totožná, stejně jako je nízká variabilita map. Věříme ale, že se to změní s plným vydáním hry.

Obecně však platí, že Songs of Conquest funguje dobře nejen jako pocta legendě, ale i jako hra samotná. Třicet eur za hru v předběžném přístupu se někomu může hrát hodně, ale porce obsahu, kterou dostanete za své peníze je více než slušná. Navíc s vidinou toho, že hra se ještě zdraží a obsahu bude přibývat nám nezbývá jen doporučit hru k nákupu. Alespoň pak bude s kým hrát v online multiplayeru.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama