Preview Článek Dojmy z hraní Session - skateboarding už je zase v kurzu

Dojmy z hraní Session - skateboarding už je zase v kurzu

Tadeáš Pepř

Tadeáš Pepř

29. 4. 2022 20:17

Seznam kapitol

1. NOVÁ ÉRA 2. ZAPNĚTE HEMISFÉRY 3. JEŠTĚ PÁR KRŮČKŮ

Posledních pár let si fanoušci skateboardových her nemají na co stěžovat. Vedle remaků Tony Hawk's Pro Skater, OlliOlli nebo Skater XL je tu i ta asi nejobtížnější a nejautentičtější varianta skejtování na obrazovkách. Jak se v early accessu hraje Session?

Poslechni si audioverzi
00:00:00
00:00:00
Reklama

Nehledě na titulek už skateboarding nezažívá své zlaté časy. Doba, kdy byla prkna s kolečky velmi hluboko zakořeněna v kultuře mladé generace odešla a ze skateboardů a různých příbuzných nástrojů se staly spíše dopravní prostředky, než sportovní nástroje. To samé ještě donedávna platilo i pro virtuální skejťáctví. Především na přelomu tisíciletí a během první dekády studia sypala z rukávu jeden skateboardingový titul za druhým. Kde nekolovaly disky s Tony Hawk’s, Skate a dalšími deriváty, tam se zřejmě zastavil čas. Každá éra má ale svůj konec, a po roce 2010 se za hrami s prkny prakticky zavřela voda.

Řekněme, že příšerný Tony Hawk’s Pro Skater 5 vůbec neexistuje a přesuňme se do současnosti. Virtuální skejty totiž před pár lety začaly zažívat malou renesanci. Vedle arkádových plošinovek OlliOlli vyšel fenomenální remake prvních dvou Pro Skater, v současnosti se EA vrací ke značce Skate, a na trh zároveň začala mířit nezávislá studia se svými vlastními projekty, které by před deseti lety asi v mainstreamu neobstály. V podstatě se tak vyprofilovali dva konkurenti, přinášející maximálně realistické podání skejťáctví. Před dvěma lety vyšel Skater XL studia Easy Day, dnes se ale podíváme na jeho protivníka, ještě punkovější záležitost Session kanadských Crea-ture.

PŘEDBĚŽNĚ…

Hráči znalí problematiky by mohli namítnout, že nejde o žádnou novinku. Ano, Session vyšel v předběžném přístupu na Steamu už v roce 2019, o rok později se pak podíval i na konzole Xbox. Dodnes jsme se ale nedočkali plné verze a tvůrci stále vymýšlejí, co vše ještě chtějí do hry nacpat. V současnosti je k dispozici pouze “volná hra”, kde se se svým svěřencem pohybujete po New Yorku a Filadelfii, plníte velmi jednoduché úkoly a v zásadě se jen učíte hru dokonale ovládat. Právě ovládání je totiž v tomto případě suverénně nejzásadnějším prvkem hry.

Session dokonce nabízí takzvaný “legacy” režim, ve kterém se ovládá prakticky stejně, jako série od EA

Společně se Skater XL Session výrazně mění způsob, jakým jsme vlastně skatingové hry zvyklí ovládat. V obou případech mají hry blíže k vážněji pojatému Skate, Session dokonce nabízí takzvaný “legacy” režim, ve kterém se ovládá prakticky stejně, jako série od EA. V “tom pravém” nastavení ale už pro triky nestačí švihat pravou páčkou.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama