Dojmy z bety Battlefield 2042, ochutnávky hry, která zavání zklamáním
i Zdroj: Hrej.cz
Preview Battlefield 2042 Článek Dojmy z bety Battlefield 2042, ochutnávky hry, která zavání zklamáním

Dojmy z bety Battlefield 2042, ochutnávky hry, která zavání zklamáním | Kapitola 3

Radek Raudenský

Radek Raudenský

11. 10. 2021 12:15 8

Seznam kapitol

1. TĚŠÍM, ALE BOJÍM 2. TAKŽE... 3. MŮŽE BÝT HŮŘ?

Je to tady. Okamžik, na který jsem se moc těšil a zároveň se ho bál. Titul, který jsem chtěl hrát co nejdříve, zároveň jsem ho ale chtěl co nejvíce oddálit. 6. října, tedy přibližně měsíc před vydáním, studio DICE otevřelo betu nového Battlefield 2042 – šlo o extrémně důležitý okamžik nejen pro hráče, ale především pro vývojáře. I když ještě nevyšla, šlo o moment, kdy mohli autoři hru zájemcům prodat, nebo do určité míry poslat ke dnu. Jak dopadly tři roky vývoje a k čemu (zatím) vedla práce čtyř obrovských studií?

Reklama

S výhradami bohužel nekončím. Jedněmi z tradičně silných okamžiků v rámci trailerů byly levolution, tedy speciální momenty, kdy se drasticky mění mapy. DICE do bety dodali dvě podobné akce, a to tornádo a raketu. Moc jsem se na první výskyt takových změn těšil a… byl sem zklamaný, opět, a to zejména z rakety. Zase si ale myslím, že je to na vině režim Conquest – boje se totiž roztříští napříč mapou a situace jako tato vyjdou celkem naprázdno. Konkrétně raketa vůbec nepůsobí epicky. Audiovizuálně je sice její efekt fajn, ale rozhodně nepřináší stejný dojem jako například dopad V-2 v pětce a už vůbec ne jako legendární „The enemy has been reinforced with a dreadnought“ z Battlefield 1. Alespoň tornádo je na tom mnohem lépe. Skutečně evokuje mrazivý pocit velké pohromy a jeho dopad na mapu je citelný.

Dojmy z bety Battlefield 2042, ochutnávky hry, která zavání zklamáním
i Zdroj: Hrej.cz

Obrovský otazník visí nad boty. Nehrál jsem snad jedinou hru, které by doplnění řad umělou inteligencí skutečně pomohlo a Battlefield 2042 se mezi ně nezařadí už vůbec. Naštěstí jsem nenarazil na zápas, kde by botů bylo více jak zhruba deset (někteří hráči totiž sdíleli zážitky z mačů, kde hráli JEN proti AI), jejich schopnosti jsou ale chabé a obecně je pocit boje proti nim zoufalý. Mnohem raději bych hrál na poloprázdném serveru se skutečnými lidmi.

Nakonec je tu i řada menších výtek, které se snad podaří do plného vydání doladit. Například destrukce budov je rozhodně omezenější, než na jakou jsme byli zvyklí z minulých dílů. Grafické rozhraní se mi zdá obludně přeplácané, důležité nebo zajímavé prvky jsou upozaděny na úkor jiných, spíše zbytečných. Osobně mi dost chybí indikace poškození z pětky a naopak zbroj, která jakoby Warzonu z oka vypadla, bych klidně oželel.

NEKOPEJTE DO NĚJ, VŽDYŤ JE MRTVEJ

Odstavce výše možná působí dost vyčerpávajícím dojmem a já sám se cítím tak trochu jako hater. Ale je tomu právě naopak – mám Battlefield rád a chci pro ní/od ní jenom to nejlepší. Možná právě to byla obrovská chyba, protože jsem do bety šel s doslova maximálním očekáváním. Nemůžu říct, že by se všechny inovace nepovedly – například dynamická úprava zbraní přímo v terénu ala Crysis se mi moc líbí a přijde mi jako excelentní novinka. Stejně jako povolání vozidel pomocí tabletu. Navíc nemůžu říct, že bych se při hraní nebavil – bavil, ale nebyl jsem nadšený. Netěšil sem se na to, co mi hra zase nabídne a jak se budu při hraní cítit. S dalšími hodinami jsem se do bety vracel jenom kvůli tomu, abych si zastřílel a občas se proletěl vrtulníkem.

Dojmy z bety Battlefield 2042, ochutnávky hry, která zavání zklamáním
i Zdroj: Hrej.cz

Po tolika spíše zklamaných odstavcích jsem se ze zvědavosti podíval i na Reddit na reakce fanoušků. A je to smutné. Mezi core komunitou, která se na sociální síti schází, je většina fanoušky z bety taktéž zklamaná, nebo alespoň rozčarovaná, ať už jsou důvody jakékoliv. Já zatím patřím mezi ně, a pocit je o to horší po tom, co jsem si myšlenky takto utřídil “na papír” – před tím sem se totiž neustále chlácholil tím, že to vlastně není tak špatné. Problémy tkví především v až moc velké arkádovosti a značném potlačení ducha Battlefieldu - tedy toho klíčového, co oddělovalo Battlefield hlavně od Call of Duty. Ale… nakonec je potřeba připomenout jeden fakt – šlo jen o betu a na Twitteru se autoři dušují, že jde o několik měsíců starý build. Nějaké propastné změny v základním designu nemůže čekat asi ani ten největší optimista, i tak ale ještě autoři prostor k zlepšení mají.

Uvidíme 19. listopadu.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Související články

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama