Dojmy z bety Battlefield 2042, ochutnávky hry, která zavání zklamáním
Battlefield 2042 Článek Dojmy z bety Battlefield 2042, ochutnávky hry, která zavání zklamáním

Dojmy z bety Battlefield 2042, ochutnávky hry, která zavání zklamáním

Radek Raudenský

Radek Raudenský

11. 10. 2021 12:15 8

Seznam kapitol

1. TĚŠÍM, ALE BOJÍM 2. TAKŽE... 3. MŮŽE BÝT HŮŘ?

Je to tady. Okamžik, na který jsem se moc těšil a zároveň se ho bál. Titul, který jsem chtěl hrát co nejdříve, zároveň jsem ho ale chtěl co nejvíce oddálit. 6. října, tedy přibližně měsíc před vydáním, studio DICE otevřelo betu nového Battlefield 2042 – šlo o extrémně důležitý okamžik nejen pro hráče, ale především pro vývojáře. I když ještě nevyšla, šlo o moment, kdy mohli autoři hru zájemcům prodat, nebo do určité míry poslat ke dnu. Jak dopadly tři roky vývoje a k čemu (zatím) vedla práce čtyř obrovských studií?

Reklama
Reklama

Sérii Battlefield mám opravdu rád. Vůbec poprvé jsem do ní naskočil tak trochu pozdě – jak už jsem několikrát vyprávěl, jako malý jsem moc hráčů neznal, takže jsem se na bojiště poprvé vydal s Bad Company 2 na Xbox 360. V té době jsem ale nevěděl, že Battlefield stojí především na multiplayeru a na skvělý třetí díl jsem navázal až o několik let později, snad v době, kdy už vyšla čtyřka. Z mnoha důvodů bývá Battlefield 3 považován za jeden z nejlepších dílů série a já chápu proč. Je to prostě skvělá střílečka s mnoha úžasnými momenty a vypilovanou hratelností. U trojky jsem strávil spoustu desítek a stovek hodin a pokračoval s ní v zásadě až do doby, kdy vyšel Battlefield 1.

Ten jsem si koupil hned při vydání, a i před dost zásadní změny v hratelnosti mě bavil. Celkové pojetí se mi líbilo hodně a DICE ukázali spoustu změn k lepšímu, zejména ze strany atmosféry. Battlefield V jsem ale, možná jako mnozí z nás, při vydání vynechal. Negativní ohlasy mě odlákaly a řekl jsem si, že tohle při vydání fakt nepotřebuju. Nakonec jsem pětku alespoň vyzkoušel skrze EA Play. Nakonec mě celkem bavila, ale nepřipadala mi natolik odlišná, abych musel přecházet z Battlefieldu 1. Jenže pak přišla aktualizace s Pacifikem, která mi názor na pětku obrátila doslova o 180 stupňů. Atmosféra se dala slovy popsat jen stěží a s postupným hraním, bobtnáním hodin a zejména neustálou podporou vývojářského týmu, který chtěl BF V dotáhnout do zdárného konce, jsem opět začal vnímat tu skvělou hratelnost, komplexnost a celkově práci, kterou tehdy DICE odvedlo. Právě kvůli vysokým kvalitám pětky jsem tak měl od 2042 obrovská očekávání.

Když se na nás pak s novinkami vršily informace o novém dílu, začal jsem se těšit ještě víc. Odhalovací cinematic trailer můj osobní hype neskutečně nakopl a já se nemohl dočkat, až nám DICE odhalí gameplay a já si budu moct po večerech video neustále pouštět dokola a slintat nad novinkami, které se po třech letech tvrdého vývoje dostanou do hry. 

Jenže gameplay mě zklamal. Grafika vypadala minimálně diskutabilně, střílení se zdálo necitlivé a implementace specialistů místo klasických tříd? Tohle zavánělo průšvihem. I když mě potěšilo oznámení šíleného režimu Portal, ten základ ve mně stále hlodal – a zatímco dříve jsem se na betu hry moc těšil, s dalším a dalším zhlédnutím některého z gameplayů jsem raději nechtěl pokoušet své další zklamání. Ten čas ale nastal a já vám po několika odstavcích konečně prozradím, co si jako hráč multiplayerových stříleček a tajný milenec Battlefieldu V myslím o téhle ambiciózní novince.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Související články

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama

Byl detekován AdBlock

Hrej.cz je komunitní web, jehož hlavním příjmem je reklama. Zvažte prosím vypnutí AdBlocku, ať můžeme všem čtenářům i nadále přinášet kvalitní herní zpravodajství, články a videa.

Děkujeme!

Váš tým Hrej.cz