Co je to NVIDIA Reflex a vyhodnocení testu AI technologií
V minulém díle naší série zaměřené na AI technologie grafických čipů jsme si detailně popsali všechny pilíře DLSS - Super Resolution, Frame Generation a Ray Reconstruction. Tentokrát se podíváme na funkci NVIDIA Reflex a celý test vyhodnotíme.
Pro testy všech AI technologií jsme využili AlzaPC Gamebox Prime s grafickou kartou Gainward GeForce RTX 4070 SUPER Ghost a jinak tomu nebude ani tentokrát. Na zoubek se podíváme technologii NVIDIA Reflex a opět přijde řeč na odezvu.
Co je to NVIDIA Reflex?
Cílem této technologie je zredukovat čas vaší reakce na vizuální podnět ve hře a zlepšit tak vaše reflexy, respektive rychlost a přesnost především v rychlých online kompetitivních hrách. Laicky řečeno, jde o to co nejvíce zkrátit dobu mezi vaším stisknutím akčního tlačítka (např. levého tlačítka myši) a reakce monitoru (např. zobrazení vizuálního efektu výstřelu vaší zbraně).
V testu jsme nastavili připravené profily nejvyššího grafického nastavení u každé hry a vyzkoušeli jsme měření latence prostřednictvím softwaru NVIDIA FrameView.
Titul a rozlišení | Reflex Off | Reflex On | Reflex Boost | Zlepšení Boost vs. Off |
Cyberpunk 2077 1440p | 42,2 | 33,3 | 31,9 | 24 % |
Cyberpunk 2077 4K | 82,6 | 50,5 | 48,3 | 42 % |
Fortnite 1440p | 42,9 | 24,8 | 24 | 44 % |
Fortnite 4K | 78,4 | 38,3 | 35,1 | 55 % |
Valorant 1440p | 8,4 | 8,1 | 6,5 | 23 % |
Valorant 4K | 8,7 | 8,4 | 7,1 | 18 % |
V rámci online her je také důležité brát v potaz internetovou odezvu, která latenci ovlivňuje. Technologii tak nejlépe využijí opravdoví herní nadšenci či profesionální nebo kompetitivní hráči, pro které je ve hrách důležitá každá milisekunda. Detailní porovnání her včetně grafů najdete v plné verzi článku na PCTuning.cz.
Použitý software
K testování nám pomáhají dva programy, taktéž od Nvidie. Prvním je nástroj NVIDIA FrameView, který zprostředkovává herní overlay měřící v reálném čase všechny základní veličiny od snímkových hodnot přes teplotu až po výše rozebíranou latenci. Druhou vychytávkou je aplikace NVIDIA ICAT. Ta analyzuje a porovnává obrázky, díky čemuž můžeme srovnávat snímky obrazovky v konkrétních momentech.
- Kapitola 1: Co je to DLSS? Velký test AI technologií od NVIDIA na AlzaPC s Gainward GeForce RTX 4070 SUPER
- Kapitola 2: Super resolution, Frame Generation a Ray Reconstruction
Shrnutí celého seriálu
Technologie NVIDIA Reflex také uzavírá náš třídílný seriál hodnotící AI technologie, které jsou součástí grafických čipů karty Gainward GeForce RTX 4070 SUPER Ghost. Kromě technologie Reflex jsme si představili také tři pilíře technologie DLSS, kterými jsou Super resolution, Frame Generation a Ray Reconstruction.
Při testování Super resolution jsme se dostávali při balancovaném profilu ke zvýšení snímkových frekvencí na škále přibližně 30 - 140 %. V průměru šlo o 77 %. Frame Generation přinesl další signifikantní nárůst snímků za sekundu a to až 66%. Vizuální srovnání screenshotů s vypnutým a zapnutým Ray Reconstruction nám zase ukázalo znatelné rozdíly v detailech odlesků, světla a stínů.
Kompatibilita
Do rodiny RTX Games podporujících AI technologie a ray tracing v různých verzích nyní spadá přes 500 her a aplikací, samotné DLSS poté podporuje už přes 100 titulů. Jejich kompletní seznam můžete nalézt na webu Nvidie a to včetně rozpisu podporovaných verzí DLSS.
Doufáme, že nám naše minisérie pomohla v orientaci v AI funkcích grafických čipů od NVIDIA a pokud byste měli zájem o detailnější rozbor, celý seriál najdete v rozšířené verzi u našich kolegů na webu PCTuning.cz.