Co je to NVIDIA Reflex a vyhodnocení testu AI technologií
i Zdroj: Jakub Osička / Epic Games
Hardware Článek Co je to NVIDIA Reflex a vyhodnocení testu AI technologií

Co je to NVIDIA Reflex a vyhodnocení testu AI technologií

Jakub Osička

Jakub Osička

V minulém díle naší série zaměřené na AI technologie grafických čipů jsme si detailně popsali všechny pilíře DLSS - Super Resolution, Frame Generation a Ray Reconstruction. Tentokrát se podíváme na funkci NVIDIA Reflex a celý test vyhodnotíme.

Reklama

Pro testy všech AI technologií jsme využili AlzaPC Gamebox Prime s grafickou kartou Gainward GeForce RTX 4070 SUPER Ghost a jinak tomu nebude ani tentokrát. Na zoubek se podíváme technologii NVIDIA Reflex a opět přijde řeč na odezvu.

Co je to NVIDIA Reflex?

Cílem této technologie je zredukovat čas vaší reakce na vizuální podnět ve hře a zlepšit tak vaše reflexy, respektive rychlost a přesnost především v rychlých online kompetitivních hrách. Laicky řečeno, jde o to co nejvíce zkrátit dobu mezi vaším stisknutím akčního tlačítka (např. levého tlačítka myši) a reakce monitoru (např. zobrazení vizuálního efektu výstřelu vaší zbraně).

V testu jsme nastavili připravené profily nejvyššího grafického nastavení u každé hry a vyzkoušeli jsme měření latence prostřednictvím softwaru NVIDIA FrameView.

Titul a rozlišeníReflex OffReflex OnReflex BoostZlepšení Boost vs. Off
Cyberpunk 2077 1440p42,233,331,924 %
Cyberpunk 2077 4K82,650,548,342 %
Fortnite 1440p42,924,82444 %
Fortnite 4K78,438,335,155 %
Valorant 1440p8,48,16,523 %
Valorant 4K8,78,47,118 %

V rámci online her je také důležité brát v potaz internetovou odezvu, která latenci ovlivňuje. Technologii tak nejlépe využijí opravdoví herní nadšenci či profesionální nebo kompetitivní hráči, pro které je ve hrách důležitá každá milisekunda. Detailní porovnání her včetně grafů najdete v plné verzi článku na PCTuning.cz.

Použitý software

K testování nám pomáhají dva programy, taktéž od Nvidie. Prvním je nástroj NVIDIA FrameView, který zprostředkovává herní overlay měřící v reálném čase všechny základní veličiny od snímkových hodnot přes teplotu až po výše rozebíranou latenci. Druhou vychytávkou je aplikace NVIDIA ICAT. Ta analyzuje a porovnává obrázky, díky čemuž můžeme srovnávat snímky obrazovky v konkrétních momentech.

Shrnutí celého seriálu

Technologie NVIDIA Reflex také uzavírá náš třídílný seriál hodnotící AI technologie, které jsou součástí grafických čipů karty Gainward GeForce RTX 4070 SUPER Ghost. Kromě technologie Reflex jsme si představili také tři pilíře technologie DLSS, kterými jsou Super resolution, Frame Generation a Ray Reconstruction.

Při testování Super resolution jsme se dostávali při balancovaném profilu ke zvýšení snímkových frekvencí na škále přibližně 30 - 140 %. V průměru šlo o 77 %. Frame Generation přinesl další signifikantní nárůst snímků za sekundu a to až 66%. Vizuální srovnání screenshotů s vypnutým a zapnutým Ray Reconstruction nám zase ukázalo znatelné rozdíly v detailech odlesků, světla a stínů.

Kompatibilita

Do rodiny RTX Games podporujících AI technologie a ray tracing v různých verzích nyní spadá přes 500 her a aplikací, samotné DLSS poté podporuje už přes 100 titulů. Jejich kompletní seznam můžete nalézt na webu Nvidie a to včetně rozpisu podporovaných verzí DLSS.

Doufáme, že nám naše minisérie pomohla v orientaci v AI funkcích grafických čipů od NVIDIA a pokud byste měli zájem o detailnější rozbor, celý seriál najdete v rozšířené verzi u našich kolegů na webu PCTuning.cz.

Reklama
Reklama

Sponzorovaný redakční článek

Autorem textu je redaktor našeho webu. Jedná se o nezávislý článek, který mohl vzniknout díky finanční podpoře partnera. Děkujeme!

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama