Call of Duty: Black Ops III - Awakening Recenze Call of Duty: Black Ops III – Awakening

Call of Duty: Black Ops III – Awakening

Jaromír Möwald

Jaromír Möwald

19. 2. 2016 14:00 5
Reklama
Reklama

Multiplayer byl v mých očích jedinou skutečně fungující částí třetího dílu série Black Ops, vycházející pod značkou Call of Duty. Po několika měsících jsem se tedy vcelku rád vrátil na "místo činu" a vyzkoušel si, zač stojí nejnovější DLC balíček s názvem Awakening. Ten přináší celkem čtyři mapy do multiplayeru a jednu pro mód Zombies. A bohužel nic dalšího navíc.

NOVÁ POTRAVA

Bohužel proto, že ony čtyři mapy nejsou skutečně žádný zázrak a až na jednu výjimku jde o obyčejnou sérii různě pospojovaných chodeb v tu hezkých, tu méně hezkých prostředích, přičemž v jednom případě dokonce jde o lehce přeskinovanou a mírně upravenou mapu z minulého dílu série Black Ops. Onou výjimkou je hráči extrémně neoblíbená, ale mnou velmi vyhledávaná mapa Rise. Zejména díky skvělému nápadu v podobě malého vodního kanálu, skrz který se můžete pohybovat mezi dvěma jinak oddělenými částmi mapy. Díky němu lze podnikat nenadále přepady nic netušících hráčů, které by v životě nenapadlo podívat se dál, než na špičku své zbraně.

Mapa Gauntlet se snaží pospojovat dohromady hned tři prostředí, ale pořádně ji nejde ani jedno.

Je škoda, že podobných zajímavých momentů najdeme na nových mapách minimum. Na předělané Skyjacked z BOII je extrémně znát, i přes snahu autorů o jisté oživení, že zkrátka nebyla tvořena s možností vyskočit na takřka libovolné místo během vteřiny. Akvaparková Splash sice působí na první pohled velmi svěže, zejména díky použití neobvyklých sytě pastelových barev a celkovému veselému pocitu z obyčejného pobíhání, ale její design je velmi průměrný. A finální Gauntlet mi z celého balíku přišel jako největší krok vedle, neboť se snaží pospojovat dohromady hned tři prostředí (džungle, město + hangár, sněžný můstek), ale pořádně ji nejde ani jedno.

KROK ZPĚT

Celý design by vám vlastně mohl být ukradený, pokud byste na nových mapách mohli hrát takový mód, jaký byste chtěli. Z předchozích dílů jsme totiž byli zvyklí, že pokud vyšlo nějaké nové DLC, tak do hry automaticky přibyl playlist, v němž jste si mohli ozkoušet hraní pouze na nových mapách. Ten tu je sice rovněž přítomen, ale jednak je velmi nepřehledně vsunut mezi několik položek menu a za druhé se jedná o takzvaný styl grab bag. To znamená, že sice hrajete stále na nových mapách, ale střídají se módy a vůbec se zde nepočítá například s tím, že byste kupříkladu preferovali hardcore variantu, v níž není vidět HUD a zabije vás jediná rána (jako například já).

Možná vám to přijde až malicherné, ale po zkušenosti s běžným provozem mezi hráči, kteří DLC mají nainstalované (pochopitelně se navzájem párují pouze s těmi, kteří ho rovněž vlastní), je extrémně těžké si na nových mapách vůbec zahrát, neřku-li je vůbec objevit v hlasování. V sedmi z deseti případů se stávalo, že hráči jednoduše přehlasovali novou mapu buď náhodným výběrem, nebo některou z původní hry. Pak se člověk cítí lehce znevýhodněn a je tím umenšována i jeho investice, neboť se mi stávaly i situace, kdy jsem hodinu v kuse seděl v lobby hardcore varianty TDM, trpělivě čekal, až v hlasování vyskočí některá z nových map a nedočkal se ani jednou. A vážně pochybuji o tom, že někoho může bavit náhodné střídání málo hraných módů jako Domination, Demolition nebo Uplink striktně na nových přírůstcích, což je jediná možnost, jak si užít skutečně pouze mapy z DLC.

JEHLA V KUPCE SENA

Pokud ale něco zachraňuje tomuto DLC pověst, pak je to nová mapa do módu Zombies, která dostala název Der Eisendrache. A kromě toho, že vás zde čeká skutečný drak, se můžete těšit hlavně na atmosféru jako vystřiženou z Return to Castle Wolfenstein. Autoři si zcela očividně z dnes už patnáct let staré klasiky vypůjčili nejen prostředí starého nacistického hradu, ale také některé konkrétní situace a velmi tíživou, byť stále dostatečně švihlou atmosféru. Mapa je to mimořádně rozsáhlá, plná nejrůznějších tajemství, na která je radost přicházet a dává velmi snadno zapomenout na mnou nepříliš oblíbené prostory z původních Zombies. Stejně jako dříve je však nutno jedním dechem dodat, že pokud nemáte další tři kamarády, s nimiž se do Der Eisendrache vrhnete, raději s koupí počkejte, až se zlepší i vás sociální život. Přihlásit se do veřejné hry se rovná čirému masochismu, a to i v případě, že se snažíte domlouvat skrz headset.

Pokud jste skutečně zapálenými hráči módu Zombies, vyplatí se ho koupit čistě kvůli jedné jediné mapě, která se v něm nachází.

První DLC do Black Ops III je velmi průměrné a v podstatě pokračuje v nastoleném trendu, kdy zkrátka není možné čekat od nových map do zavedené hry nějakou třeskutou originalitu. Navíc je nepříjemné, že ohledně toho, zda si nové mapy v módu, který máte nejradši, reálně zahrajete, jste vydáni napospas všelidovému hlasování před začátkem zápasu. Je nicméně pravda, že pokud jste skutečně zapálenými hráči módu Zombies, vyplatí se ho koupit čistě kvůli jedné jediné mapě, která se v něm nachází.

Call of Duty: Black Ops III - Awakening
Xbox icon Xbox One
Windows icon PC
Xbox icon Xbox 360
PlayStation icon PlayStation 4

Verdikt

Průměrné mapy, které takřka nerozeznáte od těch původních, což nemusí být nutně na škodu. A jeden extrémně dobrý přírůstek do módu Zombies navrch.

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Byl detekován AdBlock

Hrej.cz je komunitní web, jehož hlavním příjmem je reklama. Zvažte prosím vypnutí AdBlocku, ať můžeme všem čtenářům i nadále přinášet kvalitní herní zpravodajství, články a videa.

Děkujeme!

Váš tým Hrej.cz