Hrej.cz Call of Duty: Black Ops Cold War Článek

Call of Duty: Black Ops Cold War - dojmy z alfy

redakce-hrej-cz
Redakce Hrej.cz
22. 9. 2020 14:00 Sdílej:
Reklama
Reklama

Série Call of Duty se vrací o pár dekád zpět. Zatímco singleplayer stále zůstává velkou záhadou, do hry pro více hráčů se mohli zájemci pustit už během víkendu v rámci alfaverze. Jak se zatím hra pozdává redakčním veteránům Martinovi a Radkovi?

MARTIN SYNEK: Jako doma

Během uplynulého víkendu měli možnost všichni majitelé čtvrtých PlayStationů zakusit alfa verzi nového Call of Duty. Aktuální Black Ops Cold War od Treyarchu se vrací zpět v čase, aby navázalo tam, kde končil původní a první díl Black Ops. Ty tam jsou tedy hrátky s budoucností válčení, tady jsme v období studené války se vším, co dané době odpovídalo.

BOHATÁ NABÍDKA

Celá multiplayerová alfa verze by se dala rozdělit na dvě části. V prvé řadě jsme se setkali se standardními multiplayerovými režimy pro týmy o šesti lidech. Vyzkoušet šlo Team Deathmatch, Domination se zabíráním kontrolních bodů, Kill Confirmed se sběrem psích známek pro potvrzení zabití či Hardpointem, kde je nutné držet daná území. Kdo zná multiplayer jakéhokoli dílu Call of Duty, okamžitě bude jako doma i zde.

Všechny výše popsané klasické variace pro klání více hráčů se odehrávaly na třech mapách. Noční, neonově zbarvené Miami prověří především všímavost a reflex, jelikož najít zde soupeře je někdy opravdový problém. Moskevská mapa představuje změť betonových staveb a zdobených interiérů, která se perfektně hodí pro Domination. Nejzajímavěji se mi jevila písečná mapa Satelite, kde šlo zažít ten nejklasičtější Black Ops zážitek z multiplayeru.

Sněžné Crossroads ukázaly v akci tanky či sněžné skútry, vodní Armada dala zase zakusit boje na vojenských bitevních lodích.

Druhou variantou, jak si užít proběhnuvší alfa verzi hry, byla možnost Combined Arms. Zde šlo o větší mapy pro 24 hráčů rozdělených na dva týmy. Kromě klasických střelných zbraní dovolovaly novinku v podobě použití vozidel. Režim byl dostupný na dvou mapách, které byly k vidění během oficiálního odhalení multiplayeru. Sněžné Crossroads ukázaly v akci tanky či sněžné skútry, vodní Armada dala zase zakusit boje na vojenských bitevních lodích za použití vodních skútrů či ozbrojených člunů. Dle mého názoru nemá jít o konkurenci pro Battlefield, který masivnějším bitvám vévodí, ale spíše o zajímavou alternativu běžných režimů pro větší množství hráčů.

ZBRANĚ A STŘELIVO

Pokud jste, stejně jako já, byli zvědaví, jak se nové CoDko bude hrát, jistě jste zaznamenali tradiční rozdíl mezi sériemi Modern Warfare a Black Ops. Pocit ze střelby je velice uspokojující, přesto odlišný od poslední pokračování. Do soupeře je nutné olova nasázet o něco více, než jste byli doposud zvyklí, přesto jde pouze o zvyk. Vadil mi ukazatel zdraví nad nepřáteli a doufám, že v ostré verzi enebude chybět možnost vypnutí. Trošku mi vadily i některé animace pohybů, například přebíjení jednotlivých zbraní. To se mi u Modern Warfare zdá o fous přirozenější.

Co se zbraňového arzenálu týče, sestava byla opět uspořádána do pěti hlavních kategorií. Od klasických automatických zbraní, přes lehké kulomety, taktické zbraně, odstřelovačky až po skutečně těžké plivače olova. Do sekundárního slotu pak lze přidat některou z pistolí či jednu ze dvou nabízených brokovnic. Každá ze zbraní byla modifikovatelná pomocí až deseti kousků příslušenství. Stejně tak bylo možné nastavit perky pro svého operátora, které zlepšovaly některou ze speciálních dovedností. Nakonec samozřejmě nechybí úpravy stromů jednotlivých scorestreaků, což jsou výhody spojeném s úspěšným počínáním v zápase.

CO JE TO ZA RACHOT?

Nicméně mi i zde leží v žaludku zvláštní nazvučení některých zbraní, které znějí jako plastové pistolky. Zatímco Modern Warfare pracuje s perfektním ozvučením jednotlivých kusů, zde je jejich efekt jaksi utlumen. Nicméně jde stále pouze o alfa verzi hry, která vychází až v druhé polovině listopadu, což tvůrcům dává ještě nějaký čas na to, aby některé vlastnosti dopilovali. Pokud tedy jste fanoušky série Black Ops, budete opět jako doma. Jestliže přecházíte z Modern Warfare, možná budete překvapeni tím, že je tempo hry jiné, stejně jako chování zbraní včetně nutnosti trochu poctivěji napumpovat nepřítele střelbou.

Pokud ale čekáte na aktuální generaci nějaký zásadní grafický pokrok, budete spíše zklamáni.

Na závěr se ještě sluší utrousit pár slov o grafickém zpracování hry. Nejde o nic převratného, co by vás mělo zdvihnout ze židle. Výjimku tvoří pouze písečná mapa Satelite, která dá vzpomenout svým vzezřením na kultovní Battlefront, nebo zimní Crossroads se svými naprosto půvabnými scenériemi. Pokud ale čekáte na aktuální generaci nějaký zásadní grafický pokrok, budete spíše zklamáni.

RADEK RAUDENSKÝ: Pryč s ukazatelem životů!

Jako malý klučina jsem sice dostal PlayStation 2 a dokonce měl přístup k počítači, ve svém okolí ale neměl hardcore hráče, tudíž jsem se ani já o hry až tolik nezajímal. I to je důvod, proč jsem se k sérii Call of Duty dostal celkem pozdě. První Modern Warfare jsem si koupil až několik let po vydání, další vstup do série pro mě bylo až World War 2 a následně Black Ops 4 následované (novým) Modern Warfare. Tudíž jsem viděl proměnu enginu i posun celé série Call of Duty, bohužel ale nedokážu porovnat nové Black Ops Cold War s klasickou hratelností Black Ops.

Pro toto porovnání tu naštěstí je Martin. Já vám ve svých dojmech tak přinesu dojmy multiplayerového hráče, který má rád střílečky, ale holdoval spíše Battlefieldu a modernějším titulům – tedy i to, jak zatím se zatím alfa verze jeví vůči svému předchůdci s podtitulem Modern Warfare.

STUDENÝ PŘEDKRM

Hned z počátku musím říct, že mé obecné dojmy se od Modern Warfare nezměnily. Pokud hledáte nejlepší multiplayerovou střílečku na trhu, která vám dodá rychlou akci, skvělé ovládání zbraní a zkrátka zábavu jak na pár minut denně, tak několikahodinové sezení, je Call of Duty jasnou volbou. Obavy hráčů se nepotvrdily – Black Ops Cold War přebírá nový engine, tím pádem i lepší grafické zpracování, velmi povedený gunplay a zkrátka hru hodnou roku 2020.

V tomto ohledu se tedy nic nemění. Pokud jste ale utopili několik (desítek až stovek) hodin v Modern Warfare, je zamyšlení nad koupí na místě. Přichází totiž několik změn, u kterých se nakonec rád vrátím k loňskému dílu. Něco ale zase dělá lépe Cold War.

ZVUKOVÝ ORCHESTR

Co už je jasné na první pohled je změna zasazení. Nové Call of Duty: Black Ops Cold War berou hráče do studené války, tudíž se opět přesouváme o několik desítek let zpět. S tím jsou spojené i dobové zbraně a vybavení, které můžeme používat. Alfa verze samozřejmě obsahovala notně osekaný arzenál, i tak jsem ale narazil například na M4, AK47, Uzi nebo MP5. U těchto zbraní ale nečekejte stejný gunplay jako u Modern Warfare. Je zkrátka jiný – zbraně střílí pomaleji a jejich zpětný ráz je výrazně jiný než u moderních kousků. Právě v tomto ohledu mi Modern Warfare sedí více. Vývojáři ale tentokrát skvělé zvládli zvuky zbraní a hry obecně – efekty střelby, přebíjení i výbuchů jsou hluboké, dunivé, výstižné a jaksepatří „epické“. To samé platí u smrti – pokud vás někdo zabije, hra vám to důraznou zvukovou linkou dá jasně najevo.

Cold War přináší takzvané scorestreaky.

Dále se ke zbraním vztahuje i systém gunsmith, který je prakticky stejný jako u Modern Warfare. Můžete upravit téměř všechny části zbraně a příslušenství bude k dispozici opravdu spousta. Změna přichází v rámci rozdělení zbraní – zatímco v Modern Warfare byly brokovnice určeny pro primární slot, v Cold War se přesouvají do skupiny sekundárních zbraní, tudíž si můžete účinnou palebnou sílu hodit třeba vedle odstřelovačky. S tím se sice pojí o něco menší poškození – při zvolení poloautomatické brokovnice to ale z vlastní zkušenosti moc nevadí.

TROŠKU SE PROBĚHNEME

Ze zbraní můžeme volně přejít ke zbytku loadoutu, kde také narazíme na několik změn vůči Modern Warfare. Na řadu totiž přichází Wildcards, které vám dovolí velké změny v celém nastavení postavy – buď další 3 perky, více příslušenství na zbraň, nebo dodatečné granáty a plnou munici. Jsou tak velmi silným společníkem, který dovoluje loadouty pořádně vypiplat. Mění se také speciální schopnosti, zatímco v Modern Warfare šlo o killstreaky, které se zpřístupnily jako odměna za počet zabití v jedné řadě bez smrti, Cold War přináší takzvané scorestreaky, tedy stejné schopnosti, tentokrát ale udělované za celkové skóre.

Osobně mi tato možnost přišla celkově jednodušší, protože s oblibou zběsile běhám po mapě a smrt mi není cizí. Tím pádem se k seslání Napalm Strike dostanu výrazně jednodušeji než v minulém díle. Je to ale dobře? K tomu se dostanu později.

Teď k samotné hratelnosti. Zahrát jsme si mohli jak běžný multiplayer v moshpitu několika režimů, tak nové Domination. K obyčejnému multiplayeru asi nemám žádné výtky – jedná se o klasické režimy na menších mapách s akční hratelností a častými šarvátkami. Změna přichází například na naprosto otevřené, přírodní pouštní mapě Satelite, tedy prostředí ne úplně typickém pro Call of Duty. Vývojáři si ale s venkovním prostranstvím poradili dobře.

Totéž platí pro Domination, respektive Combined Arms. Zde se totiž mapy značně rozmáchly a jsou mnohem větší, než jsme u série zvyklí. K tomu se pak vážou i zde dostupná vozidla. Ano, hádáte správně, masivnější Ground War z Modern Warfare bylo očividně oblíbené, Combined Arms se tak tímto módem silně inspiruje. Přináší ale neokoukané, zajímavé koncepty – už v alfě jsme si mohli vyzkoušet mapu s třemi velkými námořními loděmi, mezi nimiž se hráči přesouvají po lanech.

Ve hře naprosto chybí dveře. Důvod? Neznámý.

Zatímco jsem tedy Ground War v Modern Warfare moc neholdoval, jelikož mi v tomto ohledu zkrátka přijde Battlefield lepší, pokud dokážou vývojáři přinášet tyto zajímavě pojaté mapy, dokážu si představit, že do režimu občas zamířím i já. I přes o něco větší mapy přináší stále velmi kontaktní, frenetický zážitek a časté šarvátky.

Ještě jedná poznámka, spíše pod čarou, jelikož bych si tohoto detailu sám nevšiml, pokud bych si nečetl dřívější spekulace. Ve hře naprosto chybí dveře. Důvod? Neznámý.

MUSÍ TO TAK BÝT?

Do hry dorazil prvek, která je pro sérii Call of Duty celkem nezvyklý. Nad hlavami nepřátel se objevuje ukazatel životů. Velmi rychle si na něj zvyknete, ale dle mého to zkrátka není dobře. V nastavení jsem nenašel možnost ukazatel vypnout, věřím ale, že to v plné verzi půjde. Ve výsledku je nicméně celkem nápomocný. Nejednou se mi v Modern Warfare stalo, že jsem po pár výstřelech nepřítele považoval za mrtvého, i když to nebyla pravda. Takto už se nikdo nezmýlí.

Samozřejmě mi ukazatel vadí nejen z tohoto důvodu. Obecně mi totiž přijde, že je s ukazatelem hra o něco jednodušší. Nedokážu v tomto ohledu mé rozčarování úplně přesně vyjádřit, ale podle mého zkrátka taková věc do Call of Duty nepatří. Dokonce bych řekl, že se společně se scorestreaky z už tak arkádového CoD stává ještě větší arkáda.

Předchozí řádky nutné brát s vědomím, že pochází z alfa testování. Spousta věcí se může nikoliv do vydání, ale ještě do beta testování v říjnu změnit. Zatím ale vypadá Black Ops Cold War takto – stále zábavná, akční a plynulá střílečka, která přináší několik změn, které se nemusí každému líbit. A já se po víkendu rád vracím do starého známého Modern Warfare.

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Byl detekován AdBlock

Hrej.cz je komunitní web, jehož hlavním příjmem je reklama. Zvažte prosím vypnutí AdBlocku, ať můžeme všem čtenářům i nadále přinášet kvalitní herní zpravodajství, články a videa.

Děkujeme!

Váš tým Hrej.cz