Dead Nation: Apocalypse Edition Recenze Dead Nation: Apocalypse Edition

Dead Nation: Apocalypse Edition

Michael Zeman

Michael Zeman

8. 4. 2014 22:34 2

Pokud je v dnešní době v herním průmyslu něčeho moc, jsou to zombie. A my vám přesto přinášíme recenzi, ve které jich pozabíjíte tisíce. Proč? Protože kromě klišé v podobě tématiky a příběhu s sebou nese PS4 remake Dead Nation: Apocalypse Edition zajímavou hratelnost, obrovskou návykovost a výborný kooperativní multiplayer. Navíc, kosení hord nemrtvých je stále ohromná zábava.

ODKUD VÍTR VANE

Za titulem stojí známé studio Housemarque, autoři Super Stardust či úspěšného Resogun a jejich rukopis poznáte ihned po spuštění první mise. Finští vývojáři si totiž potrpí na takzvané twin-stick ovládání, kdy levou analogovou páčkou ovládáte postavu a pravou míříte. Společně s izometrickým pohledem jde o zábavný a lehce pochopitelný koncept, Dead Nation se ale přeci jen od výše zmíněných her liší. Tou odlišností je příběh, který je vyprávěn pomocí komixových obrázků mezi jednotlivými levely. Jde o příjemné zpestření, ale ruku na srdce – komu jde v podobné hře o příběh, který navíc ničím nevybočuje z řady? Pokud by hra žádný neobsahovala, ničemu by to zřejmě neuškodilo.

BEZ PARŤÁKA ANI KROK

Hlavní kampaň vás provede deseti levely s velmi různorodým prostředím – podíváte se na hřbitov, vlakové nádraží či do přístavu. Projití této strastiplné cesty vám na střední obtížnost zabere zhruba 5 hodin, což je na titul podobného zaměření standardní doba. Mezi levely si samozřejmě můžete vylepšovat postavu i zbraňový arzenál, proto je třeba každou lokaci řádně prozkoumat a otevírat bedny i kufry aut pro získání herní měny. Důležité je zmínit, že si s jednou zbraní nevystačíte – na každý typ nemrtvých platí jiná zbraň. K dispozici je puška, SMG, brokovnice nebo plamenomet a navíc si můžete zakoupit ještě například granát či světlici. Věřte nám, budou se hodit.

Mód Endless vám umožní procházet novou mapu několikrát za sebou, ale pouze s jedním životem.

To všechno je ale pouze poloviční zábava oproti kooperaci. Hru si zahrajete ve dvou lidech jak lokálně, tak online a často se skvěle pobavíte i se zcela náhodným hráčem odkudkoliv ze světa. Lokace znáte a není tedy problém spolupracovat bez audio chatu či jiné domluvy. Funkcí, která nejvíce zvyšuje onu již zmíněnou návykovost a touhu se zlepšovat, jsou výborně zpracované a v reálném čase se aktualizující statistiky. Každý zabitý zombík zvyšuje vaše statistiky v rámci světa nebo dané země a kromě vylepšování svého skóre pomáháte i České republice na globálním žebříčku. ČR je momentálně na 24. místě s přibližně 9 miliony zabitými zombiemi, po přepočtu, kde se bere v potaz počet hráčů v dané zemi, jsou první Spojené státy. V tuto chvíli vedou s neuvěřitelnou hodnotou bezmála čtyř set milionů zabitých zombií.

APOKALYPTICKÁ EDICE

Pro hráče, kteří mají původní PS3 verzi, jde zřejmě o zásadní téma - vyplatí se „next-gen“ verzi pořídit, nebo o nic nového nepřijdete? Co se obsahu týče, Apocalypse Edition navíc nabízí DLC Road to Devastation se dvěma herními módy a novou mapou, která je však díky křižovatkám a různým možnostem průchodu mnohem větší než lokace ze základní hry. Mód Endless vám umožní procházet onu novou mapu několikrát za sebou, ale pouze s jedním životem. Naopak v arkádové režimu tuto lokaci procházíte vždy jinou trasou a s vyšší obtížností.

Dead Nation: Apocalypse Edition

Další zajímavou novinkou je podpora Remote Play, tedy možnost streamovat hru z PS4 do PS Vita, která funguje bez jediného problému a dokážeme si díky tomu představit, že by plnohodnotný Dead Nation fungoval i na handheldu. Poslední výraznou inovací je funkce Broadcast+, která je skutečným průkopníkem a naplno ukazuje možnosti interaktivního sledování přes službu Live from PlayStation. Umožní vysílat vaše počínání skrze Twitch či Uplay a diváci se mohou zapojit do vaší hry. Pokud budou na vaší straně, pomohou vám například lékárničkou, když se však přidají na stranu nemrtvých, zlepší jejich odolnost a tím vám hru značně ztíží.

Nakonec se sluší zmínit mírně vylepšený grafický kabátek, viditelný hlavně v lepším vyhlazování objektů a hlavně celkovou stabilitu. Největší rozdíl oproti PS3 verzi poznáte v situacích, kdy se celé vaše okolí zaplní hordami nepřátel – na PlayStationu 4 nezaznamenáte žádné propady fps, což se o verzi pro PlayStation 3 v žádném případě říct nedá

Dead Nation: Apocalypse Edition

Dead Nation: Apocalypse Edition je výbornou hrou a téměř nutností pro ty, kteří nehráli původní verzi na minulou generaci PlayStationu.