Warhawk Článek WarHawk

WarHawk

Julius Rácz

Julius Rácz

3. 8. 2006 22:29 2
Reklama
Reklama

Pamětníci si možná vzpomenou na původní WarHawk pro PSX, který v roce 1995 jako svůj druhý výtvor pro jmenovanou platformu vyprodukovala firma SingleTrac Entertainment Technologies. Po vydatné přestávce se nyní, mimo jiné i za přispění několika vývojářů z původního SingleTracu, chystá WarHawk znovu objevit na herní scéně. Ačkoliv by se mohlo zdát, že tento launch-titul pro PS3 by mohl být pokračováním původního WarHawku z poloviny devadesátých let, není tomu tak. Navzdory své originalitě si s sebou přesto nese nějaké to dědictví z minulosti. Opět půjde o letecký simulátor z prostředí válečného konfliktu, opět usedneme do kokpitu hi-tech stíhacího stroje s cílem zamezit agresorům v nelítostné invazi, dokonce se setkáme s hlavním protagonistou původního WarHawku, Elliotem Hatchem. Avšak, dost možná vzhledem k pokročilému věku, Elliot se už nebude přímo účastnit bitev, ale bude působit jako velící důstojník nového hrdiny Zacha Archera, jehož příběh se odvíjí na popředí válečného konfliktu dvou fiktivních zemí, a sice Eucadie a Chernovy.

Perspektivní inovace

Kromě zmíněných retrospektiv, které působí záměrně jen jako pasivní, zpestřující propojení s dávnou prvotinou, existuje mezi původním a současným WarHawkem řada kontrastů. Zásadní odlišnost tkví v rozšíření žánrové orientace (rozuměj ryzího leteckého simulátoru) o 3D akční mise, během nichž bude Zach plnit bojové úkoly nikoliv v kokpitu své moderní stíhačky, ale pěšky nebo v kabině některého z dostupných mobilních prostředků (např. tanku, džípu apod.), čímž se nabízí srovnání například s Drophip na PS2. Jen pro příznivce superbiků máme špatnou zprávu - jak prohlásil ředitel Santa Monica Studios, Brian Upton, motocykly ve hře nebudou. Prý snad až příště...

Velkou devizou WarHawku, v případě, že se tvůrcům podaří jejich vizi úspěšně realizovat, by se měla stát specifická herní atmosféra. Snahou vývojářů Incognita v čele s Dylanem Jobem je prezentace rozsáhlého herního světa, v němž děj neprobíhá striktně dle konání hlavního hrdiny, ale odvíjí se nezávisle podle vlastní osnovy. V podstatě to znamená, že hrdina hry, potažmo hráč, není ústřední postavou válečného konfliktu, ale jeho součástí. Role „zúčastněného“ by hráči měla dát volnější prostor při výběru konkrétních bojových misí a dále také možnost opustit současné poslání a věnovat se jiným, méně důležitým, leč neméně zajímavým aktivitám v rámci vedlejších herních questů.

Mobilita je nutnost

Stejně zajímavým, jako rozmanitost herního dění, by se mělo stát použití ovladače PS3, jehož specifické, námi dosud neověřené funkce umožní plynulé naklánění letounu a provádění řady speciálních akrobatických pohybů, včetně vznášení se na místě. Vybavení Archerova stroje otočnými tryskami motoru (podobnými těm, jimiž disponují současné britské bojové letouny Harrier) naznačuje, že k avizovanému opuštění letadla za účelem přesedlání do džípu, tanku či připojení se k pěchotě by mohlo docházet plynule během aktuálního herního dění. Vzhledem k vyjádření tvůrců však pravděpodobně budou odlišné vojenské specializace (pilot letounu, řidič tanku, pěšák) zakomponovány do hry v rámci oddělených herních úseků, orientovaných na boj pouze ve vzduchu nebo jen na zemi.

Bojové scény se budou odehrávat v rozmanitých lokacích. Romantické pobřeží ostrovní základny vystřídá čas od času rozlehlá vodní plocha oceánu nebo rozsáhlá oblast kontinentální pevniny. Horské hřebeny, prostoupené hlubokými údolími, poskytnou spoustu možností seberealizace pilotům, preferujícím odvážné adrenalinové průlety v nízké výšce. Ve výčtu okolních scenérií nebudou chybět ani hustě osídlené oblasti a velkoměsta. Díky nextgen hardware se tak jistě dočkáme úchvatné podívané, o tom ale až později.

Když spustí chaingun

Technologická úroveň zbraní spadá v zásadě do období padesátých let. Ze zištných důvodů je tato výzbroj doplněna o přední výdobytky vědy z kategorie science fiction. Co se týče Zachova letounu, bude vybaven řadou velmi účinných a efektních zbraňových systémů. Kromě klasického palubního kulometu s neomezenou zásobou munice bude mít hráč k dispozici rakety, jejichž navádění bude probíhat real-time pomocí palubního zaměřovače, dále skupinové rakety sloužící k plošné likvidaci nepřátel a také speciální bleskovou zbraň, umožňující okamžitou eliminaci jednoho oponenta či vyvolání bleskové bouře, schopné paralyzovat třeba i celou nepřátelskou letku. Postupem hrou bude hráč získávat další a lepší vybavení. Nové zbraně, nové dopravní prostředky, vždy specifické pro aktuální oblast. V interface kokpitu letadla se počítá se zachováním některých zavedených informačních prvků, například označení nepřátel na radaru červenými body se zvýrazněním hlavních cílů a podobně. Ačkoliv další detaily o konkrétních typech zbraní nejsou známy, ve finále by mělo jít o více než patnáct zbraňových systémů celkem, tzn. pro letoun, mobilní dopravní prostředky i pěchotu dohromady. Nepostradatelnou složkou akce bude asistence spřátelených jednotek, ať už těch vzdušných nebo pozemních. Narozdíl od takticko-akčních her však ve WarHawku neobdržíte nad svými spolubojovníky velení. Tito vám budou pomáhat zcela samostatně, v závislosti na AI implementované do hry.

Online pařba

Kromě singleplayeru má být nepostradatelnou součástí finální verze hry multiplayer, který by měl zprostředkovat akční zábavu hned v několika módech. Přinejmenším dvaatřicet hráčů by mělo mít možnost zapojit se do online akce á la Battlefield, během níž budou moci hráči volně měnit aktuální bojový profil a účastnit se tak střetu s protivníky na vlastních nohou, v pozemních vozidlech i v letadlech. Dále bychom se měli dočkat oblíbených týmových deathmatchů, CTF a hlavně pak zajímavého „LAN párty“ módu. V rámci tohoto novinkového režimu bude hráči umožněno nečekaně vstupovat do již rozehraného deathmatche pomocí připojení ovladače na konzoli již hrajícího kolegy. Po automatickém přepnutí do splitscreen obrazovky a několika základních úkonech spojených s vytvořením herního profilu, se případný zájemce bude moci okamžitě zapojit do probíhajícího boje a způsobit v jeho vývoji překvapivé změny. Kromě novinek v multiplayer sekci bude WarHawk obsahovat rozhraní pro stahování doplňků z internetu, například nových herních úrovní pro jednoho i více hráčů, vozidel atd.

Graficky vzato

Hra by měla běžet v rozlišení 720p při framerate 60 snímků za sekundu. Podmanivosti grafiky má být dosaženo díky rozsáhlému použití pokročilých shader technik a optických efektů. Kolosální grafické zpracování herních scén počítá s účastí až několika set jednotek v jednom okamžiku. To by samo o sobě nebylo ničím zvláštním, nebýt faktu, že i při zobrazení velkého množství jednotek bude každá z nich „vybavena“ vlastními animacemi, jako jsou například pohyby řídících klapek letounů apod. I přes tyto rozsáhlé možnosti si jsou vývojáři plně vědomi, že navzdory možné „kapacitě“ je nutné optimalizovat počet aktérů na obrazovce s ohledem na přehlednost dění a samozřejmě s ohledem na hratelnost. Přesně to vyjádřil Brian Upton prohlášením, že asi nikoho by nebavilo každých 5 sekund narazit do některého z po okolí poletujících letadel.

Nejen provedení letounů či bojových vozidel má být Mekkou vizuálních zážitků. Technologicky pokročilý next-gen hardware umožňuje vývojářům vytvářet exteriéry s daleko realističtějšími výsledky, než tomu bylo v minulosti. V případě WarHawku se tyto nové možnosti projeví kupříkladu u mraků, které již nebudou pouze zdánlivě mlžným oparem, v němž bude letoun mizet za současného zviditelnění ostrých hran polygonů, ale skutečným prostorovým objektem, navozujícím skutečný pocit průletu oblačností. Obdobně realisticky by mělo působit i zrcadlení vodní hladiny. Každopádně, moc nízko se lítat nedoporučuje – ono u vývojářů člověk nikdy neví. Do cesty vám zničehonic skočí delfín a co by pak na to řekl pan Bursík?

Finíto

WarHawk je rozhodně titulem, na který má cenu upřít svůj pohled v očekávání jeho příchodu. Pokud se vývojářskému týmu podaří realizovat všechny myšlenky leaderů v tom duchu, ve kterém jsou proklamovány, mohla by se stát revitalizace WarHawku po jedenácti letech skutečně podmanivým herním zážitkem. A jelikož příchod akce tohoto typu je žádoucí, i my se budeme těšit, až Dylan Jobe zvolá: „Vypusťte Krakena!“

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Byl detekován AdBlock

Hrej.cz je komunitní web, jehož hlavním příjmem je reklama. Zvažte prosím vypnutí AdBlocku, ať můžeme všem čtenářům i nadále přinášet kvalitní herní zpravodajství, články a videa.

Děkujeme!

Váš tým Hrej.cz