Thief Článek Thief

Thief

Josef Murcek

Josef Murcek

1. 11. 2013 23:56 4
Reklama

S blížícím se datem vydání začíná docházet ke stále dalším a dalším únikům informací ohledně chystaného čtvrtého dílu série Thief a nebyli bychom to my, abychom se s vámi o ně nepodělili. Jak někteří jistě víte, toto pokračování má na svědomí tým stojící za podařeným Deus Ex: Human Revolution. To by sice mělo být jistou zárukou kvality, bohužel některá prezentovaná videa vzbudila u hráčů celkem rozporuplné emoce. Co se tedy od té doby změnilo a čemu všemu jsme přišli na zoubek? Inu, není toho zrovna málo.

Mezi mlýnskými koly

Protože opakování je matka moudrosti, nikomu určitě neuškodí trocha poctivé rekapitulace. Tedy opět se zhostíte role Garretta, mistra zlodějů, který se po dlouhé absenci vrací zpět do města s prostým názvem The City. Prakticky hned po příjezdu je zřejmé, že se tady za ta léta mnohé změnilo. Ulice jsou chladné a špinavé, místy temné až mysticky ponuré a k tomu všemu pod akutním náporem hnilobného moru. Město si navíc rozdělily dvě znesvářené frakce, a tak visí ve vzduchu reálná hrozba krvavé revoluce. První skupinu prezentuje kasta zbohatlíků vedená tyranem Baronem, členové druhé stojí hrdě za jistým Orionem, jakýmsi hlasem místní chudiny.

Z počátku se budete zajímat jen o to, kdo vám za ukradení cenností zaplatí nejvíce, osudu však nakonec stejně neuniknete. Postupem času totiž zjistíte, že se musíte do probíhajícího konfliktu chtě nechtě zapojit, protože jinak se celé město pod tíhou nepokojů samo zničí. Jako Garrett se vydáte za svým přítelem Bassem, od něhož budete v průběhu hry zásobováni cennými informacemi. Kromě sledování hlavní příběhové linie a plnění misí na vás čekají i vedlejší úkoly, a to v podobě kusých střípků z okolních rozhovorů, které by pak kromě samotné odměny za splnění měly ještě zapadnout do celkového vyprávění.

Cesty boží jsou nevyzpytatelné

Ze samotného hraní ukázkové mise bylo patrné, že si autoři dávají opravdu záležet a snaží se vyjít vstříc jak odchovancům série, tak i úplným nováčkům. K dispozici máte ukazatel krytí, zobrazující jak dobře jste schovaní. Ve tmě jste tedy přízrakem, pro běžného smrtelníka prakticky neviditelní. Pokud ale projdete kolem lampy či hořící louče, indikátor fofrem zbělá a vy tak hned víte, že jste nápadní jako vlas v bramborové kaši. Pozor si musíte dávat i na terén, mnohem méně hluku totiž naděláte chůzí po trávě než brouzdáním ve vodě. To samé platí pro psy zavřené v klecích, jejich štěkot dokáže během několika vteřin zalarmovat většinu místní posádky. Při eliminaci protivníků si smíte počínat pěkně postaru nebo využít schopnosti zvané „focus“, díky které lze třeba dočasně zpomalit čas, lépe zamířit na určitou část těla, odhalit kroky strážných za zdí nebo najít skrytou cestu dále.

Nemusíte ji ale vůbec používat a také není potřeba k dokončení hry, sloužit má opravdu jen novým hráčům. To samé se týká i dalších pomůcek a vylepšení, které půjdou v menu libovolně vypnout či zapnout. Co se týká samotného postupu hrou, máte vždy na výběr z několika možností. Můžete zapálit olej pod nohami strážných a tím je dozlatova opéct nebo je raději chytře obejít, vniknout do sklepení, zastavit přívod vody do vodopádu a volnou cestou pak vyšplhat nahoru na terasu. Ať už zvolíte akčnější pojetí či stealth řešení, stejně bude potřeba se pohybovat ve stínu, jelikož Garrett není žádný válečník a případnou přesilu by zpravidla nepřežil (jeden na jednoho celkem bez problémů, dva nepřátelé jsou už naopak velký problém, tři pak jistá smrt). Každý zásah tu opravdu bolí, navíc nečekejte auto-heal, léčit se budete tradičními lektvary a nalezenými bylinkami.

„Ať už zvolíte akčnější pojetí či stealth řešení, stejně bude potřeba se pohybovat ve stínu, jelikož Garrett není žádný válečník a případnou přesilu by zpravidla nepřežil.“

Každá mise by měla mít několik možných cest k cíli, což oceníte jak v rámci pocitu svobody, tak i v případě znovu hratelnosti. Do panství se tedy lze dostat agresivně přímo hlavními dveřmi nebo kradmo přes střešní okno, ke kterému se dostanete šplhem po laně z vystřelovacího háku. Kromě něho budete mít ve výbavě ještě kožený obušek, jímž přetáhnete po řepě nejednoho hlídače, a také všemi milovaný luk s několika druhy šípů (zápalné, vodní, duté a s ostrou špičkou). Duté šípy se hodí na odlákání pozornosti, ostrá špička zase ráda dělá díry do lidského masa, vodními šípy zhasínáte nepříjemné louče a využití ohně snad nemusíme do detailu vysvětlovat. A ne, vajgly si s nimi připalovat nebudete.

Umění naslouchat

Kromě výše zmíněného můžeme předem pochválit kvalitu audiovizuálního zpracování, i když se o „next-gen“ v pravém slova smyslu určitě nejedná. Původně tomu tak sice být mělo, postupem času ale autoři přehodnotili situaci a kromě high-endových PC a konzolí nové generace bude hra nakonec vydána i na stávajících Xbox 360 a PS3. Sluší se dodat, že stejně jako u předchozích dílů, i tentokrát půjde o zástupce FPS žánru, dočkáte se však i několika okamžiků odehrávajících se z pohledu třetí osoby.

Potěšit vás může také častá návštěva tvůrců na oficiálním fóru, což nedávno vyústilo v kompletní odstranění systému zkušeností, na který si hráči velmi hlasitě stěžovali. Takže už žádné body za ukázkový headshot, podle autorů by to nemotivovalo k využívání stealth postupu. Nový Thief vyjde příští rok, konkrétně 25. února, v Evropě bude k dostání o tři dny později. V případě předobjednávky vám bude navíc zpřístupněna mise "Bank Heist". Jak název sám napovídá, půjde o loupež cenného pokladu přímo z útrob městské banky.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama