The Old Republic: obrazový průvodce
Dlouho jsem sám vnitřně bojoval s tím, zdali se mi Star Wars: The Old Republic vizuálně líbí. Prvotní odpověď byla jasná: nelíbí. Děsily mě už první obrázky a o nic lepší nebyl dojem ani při prvním spuštění betaverze. Už při jejím hraní se ale objevovaly záblesky míst, kde se mi na TOR dívalo překvapivě dobře. Po vyzkoušení plné verze jsem pak obrátil názor úplně. Nevím, jak velkou zásluhu na tom má zapnutí antialiasingu, nebo prostě jen propracovanost některých lokací v dalších fázích hry, ale každopádně jsem si TOR graficky oblíbil. Několik vybraných momentek z výpravy do předaleké galaxie teď můžete zhlédnout.
Dobrodružství mého sithského válečníka začalo na Korribanu. Navzdory radosti z faktu, že lze v TOR konečně projít planetu z daleko větší části, než v původních KOTORech, mě graficky hra v této fázi ještě rozhodně neuchvátila.
To se stalo až na Dromund Kaasu, domovské planetě Impéria. Zamračené podnebí, potemnělé barvy, melancholická atmosféra... to vše v provedení, které nutí se zastavit a rozhlédnout okolo sebe.
To samé pokračovalo i na válkou zmítané planetě jménem Balmorra, s všudypřítomnými laserovými kanóny a ohlušující palbou ze všech stran.
Ještě jedna momentka z Balmorry: že by špatné přistání prapraprapra... dědečka Hana Sola?
Ale co pořád na jedné planetě, je čas vzlétnout a odletět. Mít vlastní loď je super, pozorovat, jak přechází do hyperprostoru, také... ale nemožnost ji ovládat (omezené vesmírné souboje nepočítaje) bolí.
A odletíme třeba na Nar Shaddaa, místo, kde si lidé místo "u koně" dávají sraz "u Hutta".
Nar Shaddaa, připomínající občas až kyberpunkový Deus Ex, má také své kouzlo. Rozhodně větší než kalhoty avatara na druhém obrázku. Předmět, co se jmenuje Sith Warrior Leggings, nemusí automaticky nahánět hrůzu. Ale zbavte se ho, když je prostě dobrý!
(dobře, ne vždycky vypadá Nar Shaddaa a hra obecně nádherně. Zapadlé čtvrti tolik krásy bohužel nepobraly)
Zbavit se můžete tohoto generála v prvním Flashpointu (instanci). Setkání s ním má své kouzlo - jde o jeden z opravdu zajímavých dialogů, kde navíc řešení není úplně černobílé. Generálův osud však nebude jen ve vašich rukou - rozhoduje celá parta...
Někdy můžete vstupovat i do dialogů cizích postav (pochopitelně NPC), jako třeba na obrázku níže. Zachráníte nebohého pěšáka, nebo budete jen přihlížet?
Kromě vesmírné lodi jsou ve hře i další dopravní prostředky. Obrázek níže nezachycuje žádné planetární závody, jen taxík, který vás za malý obnos peněz přepraví na zastávky všude možně po planetě.
Se speederem, který budete moci získat na levelu 25, je to však jiné poježdění. Přesuny přestanou být otravné, spoustě soubojů s nepřáteli se budete moci vyhnout... ale rozlehlé pláně Tatooinu vám budou připadat nekonečné i na speederu.
Mým nenápadným favoritem mezi planetami se stal Alderaan. Ještě předtím, než ji Impérium nemilosrdně rozprášilo pomocí první Hvězdy smrti, to byla krásná sněhem pocukrovaná planeta. Pokud se vám během hraní zasteskne po Skyrimu, Alderaan může být malá náplast.
(případně i Hoth, pokud by vám byla málo zima)
Zato Taris? Kde jsou časy jeho největší slávy z KOTORu 1. Po bombardování flotilou Dartha Malaka zbyly jen ruiny...
Ze hry samotné snad podobně jako z předchůdce SW: Galaxies ruiny nezbudou, našlápnuto má velmi dobře. Tak ještě vylepšit tu hru ve vesmíru, ano?