The Elder Scrolls V: Skyrim Článek The Elder Scrolls V: Skyrim - Dawnguard

The Elder Scrolls V: Skyrim - Dawnguard

Maggot

Maggot

17. 6. 2012 22:00 33
Reklama

Svět upírů interpretovaných metrosexuály typu Edward Cullen má problém! Bethesda už se nemohla koukat na přemíru upírů s růžově lakovanými tesáky, a tak se do toho obula po svém. Tadá! Velké rozšíření s názvem Dawnguard pro The Elder Scrolls V: Skyrim vstává z hrobu a chystá se nemilosrdně zakousnout do krku všem bezvěrcům. Cože? Že máme na výběr? Ach to dilema. Špičáky si nicméně rozhodně nesundávejte.

Přirozený výběr

O tom, že se Bethesda neodevzdala trhu takovému, jaký jej známe, nemusíme pochybovat. Dawnguard bude totiž ještě větší než například korpulentní přídavky pro Fallout 3. Že nemusíme dál pokračovat? Ale kdeže, ochudili byste se o to nejlepší. Pozadí postranního příběhu obepíná konflikt frakce upírů a lovců upírů. Volkiharský klan upírů se totiž vrátil do Skyrimu pod vedením lorda Harkona, jehož cílem je úplné zakrytí slunce tak, aby se mohl tento mocný klan upírů chopit vlády nad provincií Skyrim.

Na straně druhé pak stojí skupina Dawnguard, která chce Harkona zastavit ještě předtím, než se chopí starých svitků, jež chce využít ke kompletnímu zakrytí slunce. Vy se, jak nejspíš čekáte, můžete přidat na stranu jedné ze skupin, přičemž je potřeba uznat, že i ty největší dobráky a mírumilovce nejednou zlákají krásy temné strany Harkona. Ostatně, už několikrát jsme se přesvědčili, jak senzační dobrodružství může vykrystalizovat z pouhého drbu. Podobným způsobem totiž začíná i Dawnguard. Když budete naslouchat lidem kolem vás, odkážou vás až na počátek nového dobrodružství.

Spolu s přídavkem vás tedy čeká zbrusu nová oblast, jejíž součástí je i výlet do říše Oblivionu. Pláně známé z předchozí hry jsou ve srovnání s touto jen obyčejnou atrakcí pro speciální a praktické děti. Velká spousta změn se samozřejmě týká i hratelnosti. Mezi zbraně přibydou například kuše, které se v kontrastu s luky nabíjí pomaleji, projektily jsou ovšem mnohem rychlejší a silnější. V podstatě jde o poznávací znamení lovců upírů. Nové zbraně pak čítají i kusy vyrobené z dračích kostí, které jsou dle prvních poznatků ještě silnější jak daedrické verze. S tím je spojena i možnost střelby či šermu ze hřbetu koňského. Malou specialitkou pro hračičky je možnost dodatečně očarovávat i šípy pro svou vymazlenou kuši.

"A pak vypustil duši"

Jakožto drakorozený se ovšem můžete začít těšit i na nový řev s názvem Soul Tear, jehož použitím nepříteli vyrvete duši a využijete ji jako svého pomocníka. Pakliže chcete tuto moc ovládnout, budete se muset utkat s nemrtvým drakem Durnehviirem na zmíněných pláních zvaných Soul Cairn. Všechny tyto schopnosti a předměty budou samozřejmě kompletně přenositelné i do hlavní hry, kde se objeví i nový druh draků s přídomkem Legendary. V přírodě posléze narazíte i na několik nových nepřátel, prosících vás o zaražení sekery do lebeční kosti. (Ne)mrtví ratlíci, obrnění zlobři a oživlé chrliče… ano, proti nim jsou místní krabi jen másla s klepety.

Ty nejzajímavější věcičky na vás ovšem čekají poté, co se rozhodnete, na kterou stranu se vaše slunečnice natočí. Fajn, pakliže se přidáte k frakci Dawnguard, lovcům upírů, získáte přístup do pevnosti Dawnguard, spolu s ní pak spoustu exkluzivních zbraní, včetně již jmenovaných kuší, stejně tak si ale budete moci najmout obrněného trolla, který vás bude nějakou dobu následovat, třeba až do záhrobí. Ano, tentokrát skutečně můžeme být doslovní. Zkrátka a jistě, stanete-li se součástí této frakce, bude z vás dobrák takový, že by vám záviděl i František Dobrota. Něco nám ovšem říká, že pokušení je tentokrát extrémně silné. Vůni krve totiž jen tak neodoláte.

Na straně upírů pak probíhá divoká párty, kde krev teče proudem, a na všechny zúčastněné mrkají lebky naražené na kůlech. Jen žertujeme, upíři z hradu Volkihar jsou velice čistotní. Pakliže se ale necháte změnit, stane se z vás upíří lord, což zahrnuje celou řadu slušivých bonusů. Můžete se totiž instantně – a zejména na základě své vlastní vůle – měnit do drsné podoby okřídlené příšery, na níž civilisté sice útočí prakticky okamžitě, za to se ovšem těší přízni mnoha divokých schopností. Pravda, nikdo na vás nebude útočit, když se změníte do podoby normálního upíra. Jen nesmíte zapomenout na pravidelné bumbání.

Kariérní růst se špičáky

Jako Vampire Lord se ovšem můžete vznášet nad zemí, částečně i létat, v průběhu noci se zneviditelňovat, házet nepřáteli jako zkušený Sith pouhým pohybem ruky a levé mozkové hemisféry, sesílat na nepřátele hejna netopýrů, přivolávat si na pomoc chrliče, či paralyzovat prakticky kohokoliv pouhým mrknutím oka. Nehledě na fakt, že jste silnější a vitálnější již od přírody. A co si budeme povídat, ona visáž monstra nemálo podobnému Marcusovi z filmu Underworld má něco do sebe. Věříme, že kdybychom se takto ukázali na veřejnosti, ženy z nás nespustí oči a nabroušené hroty.

S tím vším vývojáři do hry začlenili i dva nové stromy dovedností – jeden pro upíry a druhý pro vlkodlaky. V obou z nich postupujete pravidelným sáním krve, respektive pojídáním masa. Netřeba investovat body získané levelováním. Hraní za upíra je tedy veskrze jinou hrou, než na kterou jste zvyklí. Musíte být opatrní a svědomití, jakmile se naplno projeví vaše skrytá povaha, měli byste se vyhnout běžné civilizaci a kvalitně se nakrmit například na banditech.

Inu, co říkáte? Ačkoliv je přídavek zhruba měsíc časově exkluzivní pro majitele Xbox 360 verze, již nyní se mohou samozřejmě začít těšit i majitelé PC, potažmo PlayStation 3 verze. Za své peníze totiž získáte opravdu slušnou porci zahuštěné krve. Ještě jedna finální… Dawnguard nebo Harkon? A dobře si rozmyslete, co napíšete! Máme totiž špičáky.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama