The Crossing Článek The Crossing

The Crossing

Tomáš Nadrchal

Tomáš Nadrchal

27. 2. 2007 23:56
Reklama

Je tomu již téměř čtvrt roku od chvíle, kdy vývojářské studio Arkane oznámilo, že pod hlavičkou společnosti Valve vytváří revoluční hru s názvem The Crossing. O tom, že tvůrci z Arkane Studios, nejsou žádní ostrouhánci svědčí i fakt, že mají na svém kontě skvělé RPG Arx Fatalis a místy až revoluční Dark Messiah of Might & Magic, ve kterém autoři mísí RPG a FPS prvky. Za necelé tři měsíce bylo o The Crossing již zveřejněno poměrně dost informací, které nám napovídají, jakým směrem se tento titul bude ubírat. Půjde opravdu o revoluci, anebo jde o prachsprosté chvástání? Na konečný verdikt si musíme nejméně rok počkat, nicméně již nyní si lze s trochou fantazie představit, co mají tvůrci za lubem.

Templáři na počátku 21.století

Místem činu se stalo hlavní město módy, Paříž. Ovšem ne Paříž ledajaká – děj The Crossing se odehrává v paralelním vesmíru, který se s tím naším vyvíjel stejně až do roku 1307. V tomto roce byl, jak známo, papežem Klimentem V. zrušen templářský řád, což se v realitě The Crossing nestalo, naopak. Templáři se ujali moci, což mělo nedozírné důsledky. Z Francie se stala dobyvatelská velmoc, nikdy zde neproběhla renesance, atd. Co má renesance společného s hraním? Věřte nebo ne, hodně. Paříž v paralelním vesmíru se totiž té „naší“ podobá asi jako Eiffelova věž pyramidám. Časově se tedy budeme pohybovat zhruba na počátku 21. století, co do prostředí půjde o naprosto fiktivní záležitost.

Singleplayer? Ne! Multiplayer? Ne! Přichází CROSSPLAYER!

Her, které by upoutaly publikum již po prvním představení svého konceptu, se v poslední době neurodilo mnoho, ba dokonce velmi málo. Ovšem mohu bez nadsázky říct, že The Crossing mezi tuto smetánku patří. Skutečností, kterou ohromil svět, je fakt, že autoři plánují zrušení singleplayeru a multiplayeru jako takových a spojit je v jeden ucelený herní mód, trefně nazvaný Crossplayer. To již samo o sobě zní velmi zajímavě, jenže – je vůbec možné něco takového provést? Arkane Studios odpovídají jednohlasně: „Ano!“

Dobrá, dobrá. Dejme tomu, že je možné vytvořit mód, jenž bude mísit prvky hry pro jednoho a pro více hráčů. Otázka číslo dvě je přímo nabíledni – jak? To je již trošku složitější k pochopení a finální podoba bude jasná až v příštím roce, ale pojďme se i tak podívat, jakéže představy kvetou v hlavách vývojářů.

Před spuštěním samotné hry se účastníci rozdělí do dvou skupin, žoldáků a elitních jednotek. Tyto skupinky bojují proti sobě, ovšem způsobem, který není zcela obvyklý. Po zuby ozbrojené elitní jednotky procházejí singleplayer mise, přičemž po dokončení jedné příběhové úrovně se dostanou do křížku se žoldáky. Ti se vtělí do rolí NPC v úrovni, kde se nachází elitní jednotka, s jediným cílem – najít a zničit. Mají k tomu nepřeberný počet životů a pokud pojdou, pak se opět narodí a mohou směle do akce. Povede-li se jim odstranit nepřítele, budou náležitě bodově oceněni a popřípadě povýšeni. Cíl mise elitních jednotek bude rozdílný – obsadit řídící věž, dostat se k únikovým dveřím, atp…

Studnice nápadů

Vše bude samozřejmě řízeno centrální AI. Ta by měla kontrolovat, kolik je kterých jednotek v aréně, aby nedošlo k moc velké přesile. O skupince žoldnéřů by se také dalo říci, že do ní budou vstupovat více multiplayerově zaměření jedinci. V mezičasech totiž mezi sebou budou válčit v týmovém dobývání území či boji o vlajku.

Aby se předešlo stereotypu, mají lidé z Arkane Studios v rukávu i další trumfy. V jiném levelu se například jedna skupinka žoldáků postaví po bok elitní jednotky s cílem podpořit její postup. Všemožná zpestření si můžeme slibovat také od již zmiňovaného multiplayer klání, během nějž jednou za čas dostane náhodně vybraný žoldák příležitost přestupu k elitním jednotkám. Aby toho dosáhl, musí utéci před smečkou krvežíznivých soupeřů, kterým se na monitoru objeví hláška „odstraňte desertéra!“.

Už jsem se zmínil, které skupinky budou ve hře figurovat, nesmím ale zapomenout uvést, jaké postavy se chystají. Vše vychází z politické situace v rozvrácené Francii – na jedné straně templáři, kteří mají ve výbavě vedle meče také vystřelovací hák, pasti či rozstřikovač se stlačeným vzduchem, zatímco specialita zástupců opačného světa jsou vedle střelných zbraní kouřové granáty a škrtící struna. Grafická stránka projektu by podle zveřejněných screenshotů měla být na dobré úrovni, není se ani čemu divit, hra poběží na Source enginu, na němž byla postavena mimojiné i akční pecka Half-Life 2.

Dnešní putování po světě nového revolučního(?) titulu The Crossing se pomalu ale jistě blíží ke konci. Nezbývá než doufat, že se autorům z velmi, velmi nadějného konceptu podaří vytěžit co nejvíce a že se ona slibovaná revoluce povede. Zatím vše vypadá dobře, před tvůrci je ale ještě velmi dlouhá cesta. Držme jim na ní palce.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama