Space Siege Článek Space Siege

Space Siege

Dalibor Franta

Dalibor Franta

2. 12. 2007 23:00 3
Reklama
Reklama

Na novou pecku Chrise Taylora a jeho vývojářského studia Gas Powered Games nemusíme nikdy čekat dlouho. Sotva utichl humbuk kolem skvěle hodnoceného RTS Supreme Commander, vrací se slavný designér akčních hitů zpět k žánru, který v roce 2002 postavil jeho studio na nohy – akční RPG Space Siege, jenž se poprvé představilo na letošní E3, má navázat na nejlepší tradici série Dungeon Siege a třebaže nás podzemními kobkami zdegenerované hráče zavede tentokrát do futuristických hlubin vesmíru, na svém tradičním hack&slash nasazení nic ubírat nehodlá. Jaký bude? Boj o přežití lidstva…

Boj o přežití

Neutěšený, to je pravé slovo. Space Siege nás tentokrát zavede do daleké budoucnosti. Budoucnosti, kde se lidé naučili efektivně bojovat s kosmickými vzdálenostmi a zahájili na to konto masivní kolonizaci obyvatelných planet v bezprostřední blízkosti (nakolik je tento pojem pro vesmír relevantní) Země. Jenže jak už to tak při stěhování bývá, velký rámus ruší sousedy. A když máte za sousedy věčně nakrknuté hmyzoidy schopné regenerace, končí to obvykle nějakou tou pikantní sousedskou rozepří. Vyhlazením kolonií, třebas. Útokem na matičku Zemi, například. Vyhubením lidské rasy, když na to přijde. Zkrátka a dobře, mimozemská rasa Keraků za to vzala a během pár let udělala s námi lidmi krátký proces. Jen s obtížemi podařilo se v poslední chvíli vypravit ze země ohromný kolonizační koráb s hrstkou přeživších, i ten byl však Keraky vystopován. Na jeho plášť se přisálo útočné plavidlo se zárodky invazních sil a věc byla považována za vyřízenou. Do červené knihy ohrožených druhů přibyla nová položka.

Augmentační inspirace

Space Siege
Space Siege se zaměří na osudy Setha Wolkera, člena vojenské ochranky infikovaného plavidla, který celou věc s mimozemskou invazí bere dost osobně a hodlá jí jednou pro vždy učinit přítrž. Sám, pokud možno. Ku pomoci mu bude pouze robůtek Harvey a rozsáhlá sada zlepšovacích bioimplantátů či chcete-li, Deus Exově profláknutých augmentací. Ty mají podle slov Chrise Taylora udělat s akčního RPG něco navíc – dodat to malé potřebné extra, které by hru přiblížilo jeho největším inspiracím, Half-Life 2 a BioShocku. Sám Chris totiž uznává, že videoherní svět se od dob obou dílů Dungeon Siege posunul o pořádný kus dopředu a větší důraz na příběh, styl vyprávění a vývoj postavy už patří k naprosto nezbytným složkám jakékoliv, byť sebevíce akční hry. Seth Wolker proto nebude čelit jen hordám nepřátel schopných rozmnožovat se geometrickou řadou, ale také závažnému rozhodnutí, které ovlivní jak průběh, tak i výsledek celé hry – jak moc své lidskosti je ochoten obětovat za záchranu své rasy? Probije se hrou coby člověk nebo podlehne kouzlu mocných augmentací a dojde do cíle se stopovým množstvím lidskosti jako android?

S implantáty nejdál dojdeš

Míru lidskosti bude hráč sledovat pomocí speciálního ukazatele a její úroveň bude, kromě již zmiňovaných důsledků, znamenat také citelný zásah do obtížnosti hry. Rozhodne-li se hráč nerezignovat na své lidství, čekají ho hardcorové galeje a speciální, zatím stále neznámá, odměna na konec. Hráč modifikacím otevřený si postup výrazně zjednoduší, ovšem pouze za cenu vyřazení ze společnosti – NPC postavy budou méně nakloněny s ním jednat a vůbec celá ta psychologická tíha dobrovolné robotizace ho pravděpodobně zalehne a zničí ještě dávno předtím, než dosáhne konce. Ale ironii stranou, Taylor vždy vyznával zejména akční linii a jakkoliv se nyní snaží přesvědčit veřejnost o opaku, lze jen těžko očekávat, že se Space Siege promění v kdovíjakou psychologickou sondu. Morální rozštěpení může být příjemné zpestření, ale hordy respwanujícíh potvor z vesmíru jsou pořád hordy respwanujících potvor z vesmíru – Diablovský klikfest jak ho máme nejradši.

Reflexe je cesta k osvícení

Co zatím kvitujeme s velkým nadšením je míra, do jaké nově chystaný projekt reflektuje výtky hráčů a kritiků k poslednímu Dungeon Siege. Zmizí kontraproduktivní osmičlenná struktura bojové skupiny a s tím spojené problémy s nepřehledným inventářem. Seth bude na práci sám, jak to k pořádnému akčnímu RPG patří, a rušit by ho neměl ani zcela kustomizovatelný (takové hezké české slovo) robot Harvey – bude totiž jednat zcela autonomně (cha!). Gas Powered Games navíc chtějí podpořit rozmanitost bojů, to když bude možné lákat nepřátele do pastí (s Harveyem jako šťavnatou návnadou) a vůbec využívat možností, které skýtá design složité vesmírné lodi (velký důraz je kladen na vertikální design lokací, bude například možné házet granáty na nepřátele až několik pater pod vámi).

Singleplayerová kampaň je stavěná až pro 20 hodin hraní, k tomu se chystá celá řada speciálních map pro kooperativní multiplayer až pro čtyři hráče. Space Siege se stále nachází v poměrně rané fázi vývoje – odtud zatím poměrně nehezká grafika. Vzhledem k pověsti Chrise Taylora a jeho studia však nepochybujeme, že v průběhu příštího roku, kdy se hra chystá k zatím exkluzivně PC vydání, bude vše v nejlepším pořádku a akční RPG obhájí svou existenci i v době, kdy se každý honí za atmosférickou senzací.

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Byl detekován AdBlock

Hrej.cz je komunitní web, jehož hlavním příjmem je reklama. Zvažte prosím vypnutí AdBlocku, ať můžeme všem čtenářům i nadále přinášet kvalitní herní zpravodajství, články a videa.

Děkujeme!

Váš tým Hrej.cz