UFO: Afterlight Článek Rozhovor s ALTAR o UFO: Afterlight

Rozhovor s ALTAR o UFO: Afterlight

taltos

taltos

13. 11. 2006 23:53 4
Reklama
Reklama

Hrej.cz: Dobrý den, představte se prosím a povězte nám, jak a se podílíte na vývoji UFO: Afterlight?

L.V.: Jmenuji se Lukáš Veselý, v ALTARu pracuji od roku 2001, kdy vyšla hra Original War. O naši rozpracovanou hru UFO: Aftelight se starám coby vedoucí projektu od jeho zahájení, tedy od listopadu loňského roku.

Hrej.cz: Jaký bude v UFO: Afterlight příběh a jak velký důraz na něj kladete?

L.V.: Přestože tak hra na první pohled nevypadá, příběh je jejím silným prvkem. Vede hráče kupředu, napovídá, co by měl udělat a určuje, jaké mise se odehrají a s jakými nepřáteli je potřeba se zrovna vypořádat. Hlavně ale vypráví události naší předchozí hry UFO: Aftershock z jiného místa i z jiného pohledu a opět odhaluje souvislosti vesmírných rozměrů.

Hrej.cz: Představte prosím našim čtenářům základní konceptUFO: After… her

L.V.: Inspirace pro naši UFO sérii vzešla ze stařičkého a legendárního UFO: Enemy Unknown a dalších dílů v XCOM sérii. I naše UFO zavede hráče do boje proti mimozemským civilizacím a do hektických událostí po agresivní invazi vetřelců na planetu Zemi. Hráč se snaží s válečným náporem vyrovnat v globálním měřítku - určuje strategický postup na Zeměkouli a v lokálním měřítku - řeší taktické mise, kam posílá své špičkově vybavené a vycvičené vojáky. Mezitím se snaží z dostupných střípků zjistit, co se vlastně přesně děje, vyzkoumat dokonalejší technologie a vyrobit účinnější prostředky k dosažení vítězství.

Hrej.cz: Jaké novinky můžeme očekávat a co z předešlých dílů zůstane naopak zachováno?

L.V.: Zachováme obecný přístup v rozdělení na strategickou a taktickou hru, které se střídají podle přání hráče. Ve strategické hře jsou ovládací obrazovky pečlivěji rozděleny. V novém se představí např. správa týmů, kde lze sestavit různé bojové skupiny pro různé mise, nebo sklad, kde lze vylepšovat zbraně o různé doplňky. Diplomatická obrazovka nabídne různé obchodní a vyjednávací akce pro různé frakce a rasy, které se ve hře postupně objeví. Ve správě hlavní základny bude možné přesouvat posádku mezi různě upgradovanými budovami, aby pracovala na tom, co bude aktuálně potřeba. Na hlavní obrazovce s planetou budou k hráči promlouvat správci jednotlivých oddělení a upozorňovat na nové události.

Hrej.cz: V novém díle by měl být kladen větší důraz na RPG prvky, je to tak? Podle dostupných informací by měla být nějak obohacena i globální mapa...

L.V.: Celý příběh je posazen na planetu Mars. Jak a proč, to naznačí hned v úvodu intro. Souběžně s tím, kdy zbytky lidstva bojují o navrácení Země lidem, se posádka na Marsu potýká s překvapujícím zjištěním, že Mars není pustá planeta, jak se původně zdálo. Archeologický výzkum přeroste v celoplanetární konflikt. Problém je v tom, že je k dispozici zatraceně málo schopných lidí; ostatní totiž čekají hibernováni, dokud nebude prostředí Marsu upraveno pro snadnější přežití. Proto je přístup k vojákům, vědcům a technikům pečlivější - hráč vybírá z široké škály tréninků, zlepšuje jejich dovednosti a kombinuje jejich schopnosti ve výzkumných, výrobních a v první řadě bojových týmech.

Hrej.cz: Jaké mise nás ve hře čekají? Dočkáme se nových zbraní a postav?

L.V.: Cílem lidí na planetě je terraformace - tedy klimatická proměna na obyvatelnou planetu. Z počátečních misí na holých oranžových skalách se, s pomocí patřičných výzkumů a výstavby potřebných zařízení, hráč probije i do zelenajících se oblastí, jak je vidět na screenshotech. Bojovat bude nutné o poškozený akvadukt, o napadené výzkumné nebo těžební stanice, o klíčové předměty nutné pro další výzkumný postup, o zničení nepřátelských portálů nebo o vlastní základnu. Při troše diplomatické šikovnosti se do týmu přidají i různí mimozemšťané, jejichž technologie a zbraně bude hráč moci využít. Zřejmě nejzajímavější je však stavba robotů, kteří budou v misích neocenitelnými pomocníky. Za zmínku stojí i možnost psychického ovládnutí nepřátelských jednotek.

Hrej.cz: Jaký grafický engine jste v Afterlight použili a jaké jsou jeho hlavní přednosti?

L.V.: Engine našich předchozích UFO her jsme pořádně namazali, vylepšili i naleštili a vymáčkli z něj skutečně našlápnutou podívanou. Přispěla k tomu nejen stylizovaná grafika dle vzoru moderních her, ale také množství shaderových efektů. Pomocí nich jsou ve hře přístupná zobrazení různých módů vidění - infra kamer, noktovizorů, psionického nebo elektromagnetického vnímání. Grafický engine teď běží svižně s nezměněnými nároky na hardware - jsou totiž stejné jako pro UFO: Aftershock.

Hrej.cz: Vzpomenete si na nějakou vtipnou situaci, k níž došlo během vývoje hry? A co nějaká komplikace, která vám naopak práci ztížila?

L.V.: Zajímavé bylo zpočátku vysvětlovat, proč hra vypadá, jak vypadá, že to není realistická grafika, že nevyznívá chmurně a postapokalypticky. Všechno je barevnější a jasnější. Na Marsu ovšem v našem příběhu nejde o postkatastrofické události. Vlastně zde začíná nový život, což je poměrně optimistická vyhlídka. Teprve později se ukáže, že se cesta k cíli neobjede bez komplikací. Jsme s grafickým výsledkem velmi spokojeni. V pohybu hra vypadá ještě lépe, než na screenshotech. Vtipné situace ze hry uveřejňujeme pro naše fanoušky na oficiálním fóru na webu UFO: Afterlight. Alespoň tak máte důvod ho navštívit :)

Hrej.cz: Jaké jsou plány ALTARu do budoucna? Plánujete další díly v sériích UFO a Original War, nebo se pustíte do nových projektů?

L.V.: Shodli jsme se na tom, že jsme téma vesmírné invaze prozatím vyčerpali. Než v ALTARu začneme pomýšlet na případné pokračování, nebo jinou hru ze světa UFO, pustíme se do jiného z našich rozpracovaných námětů. Mezitím však pracujeme na pokračování pekelně logické hry Fish Fillets a dle dosavadních ohlasů soudíme, že navážeme na světový úspěch prvního dílu. Tato hra by měla být hotová do konce letošního roku.

Hrej.cz: Děkujeme za Váš čas a přejeme hodně úspěchů do budoucna.

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Byl detekován AdBlock

Hrej.cz je komunitní web, jehož hlavním příjmem je reklama. Zvažte prosím vypnutí AdBlocku, ať můžeme všem čtenářům i nadále přinášet kvalitní herní zpravodajství, články a videa.

Děkujeme!

Váš tým Hrej.cz