Resident Evil 5 Článek Resident Evil 5

Resident Evil 5

Jan Horčík

Jan Horčík

17. 7. 2006 22:58 4
Reklama

Dosud poslední Resident Evil 4, původně určený exkluzivně pro GameCube, vydělal přes 45 milionů dolarů a obrovský úspěch hry si vynutil portování na PlayStation 2 a zanedlouho i PC. Tahle krví prosáklá série čítající do dnešního dne na dvacítku titulů pro nejrůznější platformy jednoznačně patří do herního zlatého fondu. Ani chystaný pátý díl nemá téhle legendě ubrat ze zasloužené slávy, ba naopak.

Hra na exkluzivitu

Éra next-gen konzolí s sebou přinese spoustu změn. Kromě jiného třeba praktický konec exkluzivity. Že to není právě dobrá obchodní strategie, to se ukázalo už za současné generace konzolí. Ačkoliv byl Resident Evil 5 v prvopočátcích prezentován jako exkluzivně PS3ková záležitost, brzy se ukázalo, že vyjde minimálně ještě pro Xbox 360. A když může hra vyjít pro Xbox 360, zbývá už jen kousíček k tomu, aby vyšla také pro PC. Ale to je zatím opravdu jen bohulibá spekulace. Prozatím jsou stoprocentně jisté verze pro PS3 a Xbox 360. Exkluzivita je mrtvá.

Hra světla a stínu

Zhruba před rokem se o Resident Evil 5 rozpovídal v japonském magazínu Famitsu producent Jun Takeuchi a odhalil některé podstatné vlastnosti nového dílu. Koncept ovládání postavičky ze "záramenního" pohledu třetí osoby zůstane zachován, protože se tolik osvědčil ve čtyřce (i když ta měla být také původně řešena, jako všechny předchozí díly, statickou kamerou). Zásadní novinkou ale bude prostředí, kde se vše odehrává. Z temných kobek ostrova věčně ponořeného do noci se totiž vydáme do vyprahlých savan severní Afriky či Arabského poloostrova, přesně to zatím nevíme. V každém případě tam bude hodně svítit sluníčko, čehož samozřejmě hodlají vývojáři naplno využít. Zatímco čtyřka, a vlastně všechny předchozí díly RE, byly zasazeny do temného prostředí, pětka půjde úplně opačným směrem, čímž hodlá prodchnout hru zcela odlišnou atmosférou. Světlá místa jsou to, co odlišuje pětku od ostatních dílů. Ale nejen to. Změní se také samotní zombíci, alfa a omega celé série. Zatímco infikovaní vesničané ve čtyřce byli pomalí a nemotorní, sotva se táhli, nepřátelé v pětce mají být mnohem rychlejší a bystřejší. Není zatím jasné, zda půjde opět o běžné lidi infikované nějakým virem, anebo úplně nový typ nemrtvých. Producent Takeuchi se ovšem nechal slyšet, že půtky se zombíky mají být obohaceny o nové prvky. Někteří budou třeba mluvit, podobně jako ve čtyřce, a vůbec se chovat inteligentněji. Atmosféra se tím posune o další laťku výš.

Hra na hrdinu

Čtyřka ždímala z GameCube po hardwarové stránce maximum a hře prakticky nebylo co vytknout. Skvělé efekty, žádné sekání, detailní modely postav. Postavy jsou důležité, dávají hráčům pocit většího ztotožnění a vnoření, není tudíž divu, že hlavní důraz ja vždy kladem na hlavní postavu. Stejné je to i v případě pětky. Model hlavního hrdiny je ještě detailnější než ve čtyřce. Na čem ale vývojáři zapracovali nejvíce, to je obličej, který dokáže realisticky odrážet emoce a měnit grimasy. Vývojáři šli tak daleko, že podle skutečnosti vymodelovali i obličejové svaly a zuby (přestože většinu času nejsou vidět). Každý vlas a fous je vytvořen z několika polygonů. Bohužel, zatím vůbec není jasné, jestli některé z konzolí dokáže vůbec takto detailní model v reálném čase rozhýbat. A dostáváme se k jedné z nejdůležitějších otázek tohoto článku. Kdo vlastně bude hlavním hrdinou pětky? Podle dostupných screenshotů, trailerů a citovaných informací se zdá, že by jím měl být Chris Redfield, hrdina úplně prvního dílu série. Takeuchi ale dosud nic oficiálně nepotvrdil. Pouze řekl, že součástí týmu jsou i někteří vývojáři, kteří pracovali na prvním Resident Evilu a že hlavní postavou je někdo, na koho jsou opravdu hrdí. A teď babo raď!

Kdo si počká...

Resident Evil 5 rozhodně nebude titulem, který přijde na trh společně s PS3. Jeho vydání se očekává spíše později během roku 2007. Fanoušci možná zahořknou, ale je to spíš dobře - máme jistotu, že vývojáři stačí cílovou platformu poznat co nejlépe a naplno využít všech jejích výhod, což se týká především PS3. V případě Xboxu 360 půjde už o zástupce druhé generace her. Spojení tématiky původního Resident Evila s herními postupy prověřenými ve čtyřce, to vše zasazeno do pro tuto sérii zcela nového prostředí, to snad ani nemůže dopadnout špatně.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama