Q&Hrej - Pokračování oblíbených sérií, které jsme nikdy nehráli
i Zdroj: Hrej.cz
Článek Q&Hrej - Pokračování oblíbených sérií, které jsme nikdy nehráli

Q&Hrej - Pokračování oblíbených sérií, které jsme nikdy nehráli

Redakce Hrej.cz

Redakce Hrej.cz

31. 1. 2021 20:10
Reklama

Nejspíš to znáte i vy. Máte jednu srdcovou sérii, hráli jste všechna pokračování, spin-offy, rozšíření. I tak se ale najde nějaký ten díl, který je vám tak nějak cizí. Ať už je to proto, že prostě nedosahoval kvalit ostatních, nebo třeba vyšel v době, kdy jste na hraní neměli vůbec náladu. Dnes se podíváme na to, které pokračování našich oblíbených her jsme vynechali a proč. A samozřejmě nás zajímají i vaše příběhy. Dejte nám vědět do komentářů.

ALEŠ TIHLAŘÍK - POTŘEBA LEPŠÍ RYCHLOSTI

Tak tady to bude velmi jednoduché. Série Need for Speed byla jedním z důvodů, proč jsem se již v útlém dětství stal automobilovým fanatikem. Zlí jazykové sice budou tvrdit, že když jsem do NFS naskočil až s prvními Undergroundy, tak vlastně vůbec nemám právo slavné hry od Electronic Arts „brát do huby“. Ale věřte tomu nebo ne, svého času jsem díky Undergroundy indukovanému plamenu tuningové vášně sjel snad všechny filmy o ilegálním závodění na světě. A ano, všechny byly velmi špatné.

Právě díky sérii Need for Speed dnes neposlouchám rumunský pop.

Mimo neobvyklého tématu a zábavného jízdního modelu jsem si na „Needech“ oblíbil také soundtrack, který se stal určujícím pro směřování mého hudebního vkusu. Ano, právě díky sérii Need for Speed dnes neposlouchám rumunský pop, a i proto mi díly po prvních Shiftech opakovaně lámaly srdce. Přes všeobecně kladné přijetí se mi navíc hrubě nelíbil jízdní model v remasteru Hot Pursuit, a po povedených druhých Shiftech jsem nestíhal zírat, jak se vývojáři snaží do mé milované série narvat quick time sekvence, hloupé příběhy a nezajímavou elektronickou hudbu.

A tak jsem poté, co v roce 2012 nalepili můj milovaný podtitul Most Wanted na generický hybrid, který se snažil být Burnoutem i Need for Speed, ale obojí dělal špatně, nad sérií zlomil hůl. Rebootu z roku 2015 jsem chtěl alespoň dát šanci, ale pár minut hraní mě utvrdilo v tom, že jízdní model alá mobilní Asphalt z roku 2006 prostě nemá ve světě, kde existuje po všech stránkách lepší Forza, co dělat. Od té doby mi ke zhodnocení nových dílů série stačí první gameplay video, protože ne, nejrychlejšího průjezdu zatáčkou se nedá docílit pravoúhlým smykem přes ručku.

Přesto však existuje naděje. Electronic Arts nedávno pohltilo závodní specialisty Codemasters, a jestli kluci britští něco opravdu umí, jsou to jízdní modely. Jestli tedy nevznikne dobré Need for Speed z této fúze, nevznikne už nikdy. Tak držte prosím, milí čtenáři, palce se mnou…

LUKÁŠ ČERNOHORSKÝ - NÁVRAT MASTER CHIEFA

U mě je docela známo, že pokud mám nějakou srdcovou záležitost, tak ji mnohdy miluji i přes mnohými proklínané díly. A to platí u filmů i u her. Nelze zapomenout některé tvůrčí přešlapy, (ano, koukám na tebe Lost Legacy) ale v drtivé většině případů, pokud si nějakou sérii oblíbím, jmenovitě Gears of War, Metal Gear Solid, Dark Souls nebo zmiňované Uncharted, odehraji vše, co mi tvůrci nachystají. A dokonce i když DLC a přídavky většinou přeskakuji, u milovaných značek jsem ochotný za ně nejen zaplatit, ale i do nich investovat veškerý čas! A pokud mě paměť nešálí, kupříkladu Raam's shadow, přídavek k Gears of War 3, bylo první DLC, kde jsem vůbec vytahoval kreditku. Někdy mi to dokonce udělá obrovskou radost. Jako třeba obrovské a zdaleka nejlepší rozšíření, co kdy vyšlo - Old Hunters k Bloodborne. Ačkoliv se za to stále stydím, u mých oblíbených Blizzardů mi chybí odehrané vždy první díly dané ságy. Ano, nikdy jsem nehrál první Diablo, Starcraft a u Warcraftů dokonce nejen první, ale i druhý díl! Nikdy jsem se k nim nevrátil a po nocích se trýzním za to, jaký jsem heretik.

Moje oblíbené Halo, které jsem dokonce v mládí hltal i jako knihy, pro mě skončilo třetím dílem. 

Nicméně pokračování, které jsem dosud nikdy nehrál a stále na mě kouká z poličky je zcela jiné. A já to hodlám letos napravit! Přísahám! Moje oblíbené Halo, které jsem dokonce v mládí hltal i jako knihy, pro mě skončilo třetím dílem. Tehdy na 360 to pro mě skutečně byla trilogie. O mnoho let později jsem resty doháněl na Xbox One, ale začal jsem nejprve strategiemi Halo Wars, které jsem odehrál poměrně rychle a stále na ně s láskou vzpomínám. V Master Chief kolekci jsem si užil veškeré remastery a remaky původní trilogie a přídavků… Ovšem poslední čtvrtý díl, který jsem vynechal a který rozehrál novou trilogii mi zůstal zapovězen. Shame on me! Jsem skálopevně přesvědčený, že než dorazí Infinity, tak stihnu čtvrtý díl odehrát a následně si připomenout i zbytek. Takže vzhůru do nekonečna a ještě dál!

TADEÁŠ PEPŘ - CLAUDE A SHAY CORMAC

Můj seznam absence z různých oblíbených sérií je poměrně rozsáhlý a obsahuje i dost zásadní díly. Možná mírně podkopu své renomé přiznáním, že jsem nikdy pořádně nehrál Grand Theft Auto 3. Překvapivě hodně času jsem strávil u starších top-down dílů, další Vice City se u mě dělí se čtyřkou o post nejlepšího GTA a samozřejmě jsem na základní škole s kamarády mastil ty "sanandreasky". Trojka mě ale minula a až na pár zkušebních minut jsem jí nikdy nedal šanci.

Q&Hrej - Pokračování oblíbených sérií, které jsme nikdy nehráli
i Zdroj: Hrej.cz

Trochu jiná situace nastala v případě Assassin's Creed, respektive jeho podivného pokračování Rogue. Epizodu, která se naposledy snažila vytěžit z možností konzolové generace Xboxu 360 a PlayStationu 3, jsem prostě a jednoduše už neměl na čem hrát a později, když jsem si Rogue nainstaloval z nabídky Games With Gold (nebo to snad byl Game Pass?), vypadalo příliš odporně. Tenhle rest už nejspíš nedoženu.

Kolega Tihlařík výše zmiňoval Need for Speed a já své vyprávění s touhle sérií zakončím. Tu mám proježděnou křížem krážem, i když jsem simkádám Shift moc času nedal, do sbírky mi však chybí Rivals. Ano, jde o mezeru, kterou vyplní jedno kliknutí v nabídce EA Play. Vzhledem k celkem průměrným hodnocením hry ale moc motivace nemám. Tak třeba až bude v létě trochu více času.

KUBA ŠTĚPÁNEK

Opět se vrátím ke své milované sérii Gothic. Zatímco první dva díly byly parádní, s trojkou už vývojáři z Piranha Bytes nabrali trochu jiný směr, který mě osobně moc neseděl. I tak jsem si ji ale nakonec docela užil. Studio se následně bohužel nedohodlo vydavatelem a pokračovalo po vlastní ose s povedeným Risen.

JoWood nicméně chtěl ze značky ještě něco vytřískat, takže se na pokračování dohodl se studiem Spellboud. Čtvrtý díl šel do obchodů před deseti lety, většina fanoušků by však jeho existenci nejraději zapřela.

Že nešlo o kdovíjak pohlednou hru, to je to nejmenší. Čtyřka bohužel absolutně ignorovala odkaz předchozích dílů, kde si mohl bezejmenný hrdina dělat, co chtěl. Pokračování se bohužel profilovalo jako čistě lineární záležitost, do další lokace vás hra pustila až po splnění všech úkolů v té předchozí. V jiné hře by mi to asi žíly netrhalo, v sérii Gothic jde ale o trestuhodný přešlap. Po přečtení několika recenzí jsem si Arcanii raději nechal ujít, abych si zklamání nemusel prožít na vlastní kůži.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama