Putování v Dying Light 2 bez grafické karty s GeForce NOW
Aktuální hit Dying Light 2 už od svého zveřejnění láká na skvělou grafiku, dvě části rozlehlého města a hordy zombies. Jak si ovšem hru zahrát, když doma nemáte našlapaný počítač s RTX grafikou nebo vysněnou konzoli? Vyzkoušeli jsme herní předplatné GeForce NOW a porovnali ho s hraním na výkonné grafice.
Dying Light 2 nabízí desítky hodin zábavy s trochu horším hlavním příběhem. Více dopodrobna tuto skutečnost rozebrala nedávná recenze. Dnes se ovšem podíváme spíše na technickou stránku, aneb když si chcete užít pokročilých světelných hrátek a DLSS i bez extrémně předražených grafických karet.
Hardwarové nároky
Pokud si chcete Dying Light 2 zahrát s RTX ON, budete potřebovat minimálně grafickou kartu RTX 2070, ideálně pak RTX 3080. Ceny těchto modelů jsou ovšem vysoké a dostupnost stále relativně špatná. Alternativou může být sehnání PS5 nebo Xboxu Series X. Obě konzole jsou ale beznadějně vyprodané.
Naštěstí existuje řešení. Například herní předplatné GeForce NOW od Nvidie. Jde o streamování obrazu k vám do počítače, kdy se hra renderuje na externím serveru. Nvidia nedávno spustila členství pojmenované RTX 3080, které nabízí opravdu špičkové parametry. Hrát můžete v rozlišení QHD při 120 snímcích za sekundu a užít si ray tracing i DLSS.
Optimalizace na PC
Nejprve jsme zkusili titul zapnout na domácím herním stroji se stejnou grafickou kartou, která vykouzlila dechberoucí obraz. Technologie DLSS a RTX jsme měli zapnuté již od samého začátku a i při rozlišení 1440 × 3440 px šlo o velmi plynulou podívanou na maximální detaily, která zaškobrtla snad jen v kempech, kde je kromě řady baráků i většina postav.
Implementace ray tracingu se povedla zejména díky faktu, že si pokročilých hrátek se světlem přirozeně tolik nevšimnete. Vše totiž působí opravdu přirozeně po vzoru reálného světa. Musíte se tak na chvíli zastavit a vše si vychutnat.
DLSS v kombinaci s ray tracingem představuje perfektně sehrané duo. Při maximálních detailech se ukazatel snímků za sekundu zastavil na 95 FPS s jistou odchylkou podle lokace. Po vypnutí DLSS přitom šlo o pouhých 45 snímků za sekundu, což při takto akční hře je na hranici hratelnosti. Kvalita vzdálených detailů při zapnutém DLSS je navíc nerozpoznatelná oproti vypnutému stavu.
Po zakázání RTX i DLSS se plynulost hry pohybovala okolo 75 – 85 FPS, což je stále méně než v kombinaci RTX ON a DLSS. Volba je tím pádem zcela zřejmá a technologie Nvidie tímto krásně vykompenzovaly místy kolísající optimalizaci.
GeForce NOW
Následně jsme zapnuli herní předplatné GeForce NOW ve verzi RTX 3080. Dnes stále předraženou grafiku tak doma mít nemusíte. Hru si koupíte na Steamu / GOG / Epicu, zapnete GeForce NOW a můžete skákat skrze svět v maximálních detailech. Stačí vám k tomu jen dobré internetové připojení. To si lze ověřit přímo v aplikaci ještě před první platbou.
Ideálně by se váš download měl dostat při připojení na server na hodnotu 50 Mb/s. Odezva by pak neměla překročit 40 ms. Doporučeno je kabelové připojení, nicméně při hraní na WiFi jsme žádný problém nezaznamenali.
Zapnutí hry v GFN je otázkou pár vteřin. Stačí propojit aplikaci s vaší herní knihovnou a všechny podporované tituly se okamžitě načtou. Vzhledem k faktu, že hrajete titul reálně z vaší knihovny, odpadají zmatky, zda vám hra zůstane nebo kde ji koupit. Stále máte svůj Steam a po konci předplatného vám vše zůstane, což je nesporná výhoda oproti konkurenčním řešením.
Omezeně můžete hrát i zcela zdarma, díky free verzi. Ta ovšem nedisponuje ray tracingem a větším výkonem. Herní doba je zde omezena jen na jednu hodinu. Předplatné RTX 3080 nabízí osm hodin hraní v jednom kuse.
Na GeForce NOW v rámci placeného předplatného lze aktivovat ray tracing i DLSS. Obrazová kvalita je navíc prakticky srovnatelná s hraním lokálně na PC a Dying Light 2 na GFN dokonce běželo plynuleji díky perfektní optimalizaci pro tuto službu. Kvalitu pokročilých hrátek se světlem jsme tak mohli testovat právě zde.
Na obrázcích výše si ray tracingu lze všimnout nejen na dopadu světla skrze trávu. Pravému snímku také chybí stíny stébel trávy. Upřete ovšem svoji pozornost i na roh pokoje. Bez RTX se odstín jednotlivých stěn značně liší, ačkoliv se světlo od většiny ploch odráží tak, že by plochy měly plynule navazovat. Zde jde o znatelné přiblížení k reálnému nasvícení. Také kovové lešení v pozadí je jinak nasvícené a RTX verze bere v potaz všudypřítomné odrazy světla.
Celková kvalita obrazu je při lokálním hraní i na cloudovém vysoká. Jeden překrásný výhled na město střídá druhý a nedokonalostí si prakticky nevšimnete. Responzivita hry je v obou případech na vysoké úrovni. Titul jsme zapnuli na GeForce NOW nainstalované v televizi bez jakéhokoliv dalšího výpočetního hardwaru. Ve výsledku šlo o identický herní zážitek, jako byste hráli třeba na konzoli. Grafika byla ovšem na úrovni špičkového PC.
Dying Light 2 nepatří mezi excelentně optimalizované hry. Občas docházelo k propadu FPS, zejména v centru měst. Zapnutí DLSS naštěstí šetří výkon v takové míře, že bylo obtížné se dostat pod 50 FPS. Jde zkrátka o ideálního parťáka a spolu s ray tracingem dotváří skvělou kombinaci technologií. Dying Light 2 si tak zahrajete i bez silné grafiky. Recenzi samotné hry na konzoli Xbox Series X si můžete přečíst zde.