Hrej.cz The Witness Článek

PlayStation 4 Pro – pohled na novinky ve hrách

konfrst-jan-gmail-com
konfrst.jan@gmail.com
26. 12. 2016 09:00 8 Sdílej:
Reklama
Reklama

Po recenzi konzole jako takové jsme vám slíbili také článek zaměřující se na hry na aktualizované konzoli od Sony, a tak také s menší odmlkou činíme. Oddechový čas jsme vzali svědomitě a díky tomu vám nyní můžeme přinést ucelený přehled o tom, nakolik současná vlna a generace her dokáže využít mocného potenciálu notně vylepšené konzole. Zbytečné napínání přitom není třeba – pokud jste již měli tu čest, tak víte, že někdy to zkrátka stojí za to. Jindy to však až takové posvícení není a koupě nové konzole proto o to více dostává štempl fajnšmekrovitosti.

Jak už se ale rozhodnete, to je samozřejmě na vás, naše drobná procházka světem videoher by vám ovšem měla minimálně napovědět v tom, nakolik je to s rentabilitou z hlediska zážitku. Takže neváhejte a čtěte, my už jen pro pořádek doplníme, že každá z následně zmíněných her má v přiložené galerii minimálně dva zástupce s viditelným označením, ze které konzole daný screenshot pochází.

HOLÁ PLEŠ VÁS OSLNÍ SVÝMI PIXELY

Hitman je ideálním začátkem článku o tom, kterak může současná generace videoher koexistovat na více generacích jedné jediné konzole. Titul z produkce týmu IO Interactive se pyšní ostřejším rozlišením a spolu s tím také menším rozostřením hran. Sliby předcházející samotné vydání nové konzole dostály patřičnému zadostiučinění, a z vlastních zkušeností tak můžeme jen potvrdit, že to té holé lebce sluší i na novém hardwaru. Obrazovka s větším než Full HD rozlišením minimálně v tomto případě dává smysl, vylepšení se však naštěstí netýkají pouze ostřejšího vzezření hry.

Pokud potenciál nové konzole využít dokážete a po stránce rozlišení nabušenou televizi máte, tak vás aktualizovaná podoba Hitmana potěšit jistě dokáže.

Square Enix totiž minimálně v tomto případě dokázali dostát již dříve slíbenému, a kromě ostřejších textur se minimálně vizuální zážitek ze hry posunul na zcela novou úroveň. V případě Hitmana to konkrétně znamená výhodu i u jiných než 4K panelů, a to ve formě lepšího vyhlazování a kvalitnějších odlesků. Již z principu ale nejde o nic zásadního, pokud však potenciál nové konzole využít dokážete a po stránce rozlišení nabušenou televizi máte, tak vás aktualizovaná podoba Hitmana potěšit jistě dokáže.

DRAK SE ŠUPINAMI OSTRÝMI JAKO BŘITVA

Skyrim a jeho revitalizovaná verze nabízí podobnou podívanou, v tomto případě navíc nativně podporující 4K rozlišení bez kdovíjakých berliček a kompromisů. Toto je zkrátka Skyrim v tom nejostřejším možném světle, a může vás tak jen zamrzet fakt, že tato hra je již jednoduše stará a dle toho také celkově vypadá.

Obrovské rozlišení tedy nezachrání chátrající celkovou technologickou stránku hry. A stejně tak může zamrzet fakt, že Bethesda v tomto případě jen recykluje. Nový díl série The Elder Scrolls jednoduše na pořadu dne není a tento již přeci jen pamatuje lepší časy. Pokud však novou konzoli vlastníte a rádi byste svět hry navštívili v tak trochu jiném světle, jen těžko najdete lepší příležitosti. Útok draka zkrátka nikdy nebyl atraktivnější.

VTIPNÁ DVOJKA DO NEPOHODY

Ratchet & Clank je dalším příjemným příkladem toho, jak to může fungovat v tom nejlepším možném případě – tvůrci hru vylepšili ještě před příchodem nové verze konzole a přišli s ostřejšími detaily v případě klasických Full HD televizí. Navrch přidali podporu HDR, jež se pochopitelně týká také předcházející edice konzole i její odlehčené varianty.

Ačkoli se nejedná o plnohodnotné 4K rozlišení, i přesto jde o významný krok kupředu a této dvojce to sluší více než kdy dříve.

Co se samotné podpory 4K hraní týče, zde tvůrci nikdy neslíbili nativní podporu tohoto rozlišení a tomuto slibu také dostáli. Přesto je ale výsledný obraz podstatně ostřejší a je vidět, že ačkoli se nejedná o plnohodnotné 4K rozlišení, jde o významný krok kupředu a této dvojici to tím pádem sluší více než kdy dříve.

ZE ŽIVOTA PODSVĚTÍ

Mafia III možná mnohé fanoušky dvou předchozích her nijak zvlášť nepotěšila, svoji hráčskou základnu si však novinka z dílny týmu Hangar 13 získat dokázala a prodeje hry tomu jen našeptávají. Ovšem co se samotné podpory mocnějšího hardwaru týče, tak i zde se bude jednat spíše o smíšené pocity.

Oficiálně tento titul PS4 Pro podporuje za pomocí vylepšené grafické stránky, výsledek však nikterak zásadní není a novou konzoli vám ten rozdíl určitě neprodá. Těšit se můžete například na trochu ostřejší obraz, na lepší částicové efekty i na delší dohled, celkově však opět nejde o nic, co by zásadním způsobem měnilo či snad dokonce vylepšovalo celkový charakter a dojem ze hry. To ovšem neberte jako bůhvíjakou výtku – stále jde o zástupce jednoho z mála titulů, které se k této aktuální výzvě alespoň částečně postavily.

ONE DOES NOT SIMPLY WALK INTO MORDOR

Middle-earth: Shadow of Mordor je rovněž zářným příkladem toho, že ono to jde, pokud se chce. V tomto případě jde o jeden z nejstarších titulů, který se této vítané revitalizace dočkal, a na to konto musíme jen podotknout, že minimálně zde jde o aktualizaci grafickou tak razantní, že mění zážitek ze hry.

Míra detailů vzrostla takřka geometrickou řadou.

Důležité je však i v tomto případě vlastnictví odpovídajícího zobrazovadla. Pokud si hru ale na 4K televizoru pustíte a jestliže ji zároveň rozjedete na mocnější z konzolí, máte se nač těšit. Původní hra měla s ostrými hranami velké problémy a tato aktualizace z ní snad až poněkud překvapivě činí něco absolutně jiného – míra detailů vzrostla takřka geometrickou řadou a jestliže se pro koupi konzole rozhodnete, určitě dejte na naše doporučení. Shadow of Mordor se na novém hardwaru zkrátka a dobře vyplatí.

SVĚDKEM TECHNOLOGICKÉHO POKROKU

The Witness si necháváme až jako posledního důstojného zástupce her, které z potenciálu čerstvě vydané konzole dokáží těžit. A důvod se přímo vybízí – to nejlepší patří zkrátka až na konec. Někomu se sice může ježit srst hrůzou při pomyšlení na fakt, že by i konzolové verze her měl brzy obdržet možnost nastavit grafické možnosti hry, nicméně ono to funguje a nese to kýžené ovoce.

Vyšší rozlišení nemusí být vždy ta pravá výhra a The Witness jde s představeným právem volby ostatním příkladem.

V nezávislém titulu designéra Jonathana Blowea si totiž můžete vybrat jednu ze tří cest, všechny se však odvíjí od toho, zda vlastníte panel odpovídajících kvalit a především rozlišení. Hra tedy nabízí Full HD rozlišení při 60 snímcích za sekundu (původní hra přitom běžela pouze v rozlišení 900p) pro všechny standardní obrazovky. Dále lze zvolit rozlišení 1440p s aktivovaným vyhlazováním, se zapnutým upscalingem a v šedesáti snímcích za sekundu. A konečně poslední režim nabízí nativní podporu 4K rozlišení, má to však háček – hra běží pouze ve třiceti snímcích za sekundu. Na první pohled přitom tato logická adventura vypadá v posledních dvou zmiňovaných režimech takřka identicky, pocitově se však jedná o poměrně odlišný zážitek – oněch 30 snímků je znát. Nejde pochopitelně o nic viditelného, odezva ovladače však hovoří jasně – vyšší rozlišení nemusí být vždy ta pravá výhra a The Witness jde s představeným právem volby ostatním příkladem. Zároveň se jedná o praktickou ukázku všem zlým jazykům těm, kteří tvrdí, že rozdíl mezi 30 a 60 snímky prakticky neexistuje.

TI DRUZÍ

Dishonored 2, Destiny a GTA V pak vybírám namátkou jako zástupce toho, kdy hra sice běhá na oko lépe a možná se i načítá o něco málo rychleji (nejde o nic markantního), jakékoli rozdíly, aby však člověk lupou pohledal. Žádné zásadní změny se zde zkrátka nestaly, a to se z pochopitelných důvodů týká drtivé většiny her, které na PS4 dorazily ještě před uvedením aktualizované verze konzole na trh.

Kolem a kolem se tedy stále motáme okolo toho samého – vyplatí se koupě nové verze konzole? Ano i ne. Máte 4K panel a věříte, že budete nové hry kupovat i nadále? Pokud odpovídáte dvakrát ano, není co řešit a směle do toho. Prodejte starou konzoli bratrancovi či neteři a už upalujte do obchodu. Jestliže se vám ale v obývacím pokoji stále vyjímá ten starý Full HD panel, jakoukoli investici si raději ještě patřičně rozmyslete. Indicií jsme vám již poskytli dostatek, teď už je to jen na vás.

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Byl detekován AdBlock

Hrej.cz je komunitní web, jehož hlavním příjmem je reklama. Zvažte prosím vypnutí AdBlocku, ať můžeme všem čtenářům i nadále přinášet kvalitní herní zpravodajství, články a videa.

Děkujeme!

Váš tým Hrej.cz