playstation-3-v-predprodeji-za-23-000-kc
Článek PlayStation 3 v předprodeji za 23 000 Kč

PlayStation 3 v předprodeji za 23 000 Kč

Ondřej Grym

Ondřej Grym

21. 6. 2006 22:57 108
Reklama
Reklama

Sony PlayStation 3 aneb nástupce veleslavné konzole PlayStation 2, které se mimochodem celosvětově prodalo více než 100 miliónu kusů, začne internetový obchod play.com distribuovat úderem 17. listopadu. Firma však na svých stránkách varuje, že není schopna zaručit dodání přístroje před Vánoci. Zástupci společnosti play.com se totiž stejně jako řada analytiků obávají, že Sony neuvolní v první dny tolik mašinek, aby pokryly zájem uživatelů.

PlayStation 3, jejíž příchod se o několik měsíců opozdil, se bude na trhu velice těžko prosazovat. Spoustu zákazníků jí už vyzobal Microsoft svým nejnovějším Xboxem 360 s poloviční cenou oproti ní, zbytky pomalu ujídá Nintendo a jeho konzole Wii, která je ještě o třetinu levnější než hrací skříňka Xbox 360.

Varianta PlayStationu 3, kterou nabízí play.com za 549 liber, je tou nabušenější verzí. Obsahuje rovnou 60GB pevný disk (lacinější varianta se spokojila s 20GB HDD), přehršel rozšiřujících rozhraní - jmenovitě Bluetooth, WiFi 8002.11 b/g, gigabitovou síťovku, čtyři USB 2.0 porty, čtečku paměťových karet formátu MemoryStick, Secure Digital a CompactFlash. Co se týče hlavního procesoru Cell - zde play.com neuvádí žádné podrobnosti, ze kterých by se dalo usoudit, že PS3 budou kvůli problémům s odváděním tepla obsahovat „podtaktovaný“ mozek, jak tvrdily spekulace z minulého týdne. V posledním PlayStationu nebude samozřejmě chybět ani Blu-ray mechanika - takzvané BD-ROM média bude jednotka číst maximálně dvojnásobnou rychlostí, kromě nich si poradí také s DVD (8x rychlost čtení) a CD (24x) kotouči.

Zatímco si Severní Amerika a Evropa počká na PlayStation 3 do 17. listopadu, Japonci se nejmodernější konzolky s váhou pěti kilogramů mohou dotknout o šest dní dříve. Na japonském trhu totiž prodej PS3 odstartuje už 11. listopadu 2006.

Neuškodí si také říci, že oficiální cena třetího PlayStationu s 60GB pevným diskem, na který se mělo podle původních Sonyho plánů prášit v domácnostech již na jaře, byla v Anglii stanovena na 425 liber (asi 18 000 Kč). V eurozóně by cena údajně neměla překročit 499 euro, tedy v přepočtu 14 000 korun.

Microsoft chce porazit iPod

Podařilo se to již jednou s operačním systémem Windows, který na osobních počítačích s 90% obsazeného trhu jednoznačně dominuje, tak proč by se to nemělo povést také teď se zařízením, jenž bude konkurovat Applovu iPodu a službě iTunes, proběhlo hlavou jistě nejednomu vrcholnému představiteli Microsoftu, kdy firma zjišťovala, jakou část trhu se ji ještě nepodařilo získat.

První indicie, že se Microoft snaží uvést vlastní ekvivalent iPodu, se objevily počátkem února. O snaze Microsoftu vyvinout hudební přehrávač se tehdy rozepsal deník BusinessWeek. List tehdy citoval samotného Billa Gatese, (ten v červenci uvolní post předsedy Microsoftu a jeho funkci převezme Ray Ozzie, Gates se chce hlavně věnovat charitě), který uvedl, že „mezi Microsoftem a jeho partnery pokračuje vývoj nových zařízení, které můžeme očekávat na trhu do několika let.“

Kromě samotného kapesního multimediálního přehrávače, jehož vývoj nebude pro Microsoft pravděpodobně příliš obtížný (vzpomeňme na ambiciózní a snad také v budoucnu úspěšný projekt Origami alias osobní minipočítač s dotekovou obrazovkou), začal již výrobce Windows také komunikovat s předními vydavatelskými formami, od kterých chce získat licence pro prodej hudby a případně filmů.

iTunes se Gatesovi líbí

Gates již dříve ocenil nápaditost a schopnosti Applova rozhraní pro distribuci hudby iTunes, zakladatel Microsoftu si však neodpustil dodat, že je jeho firma schopna vyvinout podobný systém, jímž však bude nabízet hudbu levněji a účínněji než Apple. Gates si rovněž posteskl, že jen 20 procent přehrávačů přímo komunikuje s operačním systémem Windows. Podotkl, že je třeba toto změnit.

Kdy však Microsoft uvede první přístroje konkurujícím iPodům na trh není známo. Rovněž tak si nikdo netroufá odhadnout jejich cenu.

Autor je redaktorem Novinky.cz, on-line magazinu deníku PRÁVO a portálu Seznam.cz
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Byl detekován AdBlock

Hrej.cz je komunitní web, jehož hlavním příjmem je reklama. Zvažte prosím vypnutí AdBlocku, ať můžeme všem čtenářům i nadále přinášet kvalitní herní zpravodajství, články a videa.

Děkujeme!

Váš tým Hrej.cz