Hrej.cz Overwatch Článek

Overwatch

lukas-kunce
Lukáš Kunce
7. 10. 2015 12:00 11 Sdílej:
Reklama
Reklama

Jarda ve svých dojmech ze sobotního programu Road to Blizzcon 2015 zmínil střílečku Overwatch, o kterou se ani jeden z nás do té doby příliš nezajímal. O to větší jsme z ní měli radost - stanoviště s 60 počítači jsme navštívili... mnohokrát. Dlouho nás totiž žádná nová multiplayerová střílečka nechytla tolik jako právě Overwatch. Asi můžeme začít s přípravami oslav - Blizzard konečně přinese svůj puntičkářský přístup i do žánru, který v posledních letech doplácí na neustále vzrůstající popularitu MOBA her.

LÁSKA NA PRVNÍ DOTYK

Není nic horšího, než když si na herním veletrhu nebo jiné podobné akci chcete vyzkoušet novou hru, sednete k počítači a za zády vám stojí vousatý týpek, který se pět minut snaží vysvětlit, jak se to vlastně ovládá. V případě Overwatch naštěstí nic takového ani nemuselo proběhnout, protože sžít se s jeho ovládacím schématem je jednodušší než uvařit instantní polévku. Záměrně jsem si nahrál slůvkem instantní - přesně taková totiž je celá hratelnost Overwatch. Žádné skryté zákeřnosti, jen okamžitá zábava bez nechtěných omáček.

Variabilita postav je skutečně obrovská a ve srovnání s Team Fortress 2 mají zdejší borci větší osobní kouzlo.

Ještě před spuštěním bitky mezi dvěma týmy o šesti hrdinech si jednotliví hráči musí vybrat svoji postavu, kterou ale v průběhu kola mohou libovolně vyměnit za jinou. K dispozici je 20 zapamatovatelných bojovníků, přičemž každý z nich obohacuje tým zcela unikátními dovednostmi. Pro přehlednost a řád zde existuje systém čtyř tříd - útok, podpora, tank a healer. Je však třeba počítat s tím, že není tank jako tank. Hra za opičáka Winstona je v konfrontaci s kladivářem Reinhardtem nesrovnatelně jiná, ačkoliv specialitou obou je boj na kratší vzdálenost. Různě zpracovaným systémem tříd se dnes chlubí každá online střílečka, ale od příchodu Team Fortress 2 na mě žádný nepůsobil tak dobře jako ten v Overwatch. Každý hrdina používá úplně jiné zbraně, speciální schopnosti i pohybové dovednosti. Jeden má rychlost a léčivou auru, druhý se umí rekonstruovat do podoby extrémně silného stacionárního kulometu, třetí zas v tichosti vyčkává, než se k němu otočíte zády. Variabilita postav je skutečně obrovská a ve srovnání s Team Fortress 2 mají zdejší borci větší osobní kouzlo. Blizzard tak má velmi slibně nakročeno k tomu, aby vedle Warcraftu, Diabla a StarCraftu vytvořil další bohaté univerzum.

HRA, KTEROU CHCETE HRÁT

Ke hratelným režimům jen stručně - vyzkoušeli jsme variaci na mód Rush známý z Battlefieldu a dokonalou kopii skvělého Payloadu z Team Fortress 2. Žádné výrazné odlišnosti se nám zachytit nepodařilo, tedy kromě toho, že jednotlivá kola probíhají o něco rychleji. Plná verze snad nabídne něco originálního - hráči by Blizzardu rozhodně dali sežrat, kdyby se nevytasil s ničím vlastním.

Overwatch disponuje ale už nyní něčím, díky čemu zkrátka máte neuvěřitelnou chuť hrát ho znovu a znovu. Hraní je nepopsatelně uspokojivé, nejen protože je hra od pohledu sympatická. Pestrá barevná paleta a nenáročná grafika v tomto případě plní svůj účel bezchybně, a plynulého tak chodu dosáhnou i majitelé slabších strojů. Můžeme znovu aplikovat otřepané “v jednoduchosti je krása”. Zábavná střílečka asi vážně nepotřebuje stovky odemykatelných zbraní, kompletně zničitelné prostředí, složitě ovladatelné zbraně ani realistickou grafiku. Rozhodně nejde jen o náš názor zatížený kladným vztahem k Blizzardu, na Overwatch se totiž stály fronty celé dva dny a u počítačů jsme se podezřele často potkávali s povědomými tvářemi.

VYHLÍŽÍME HLÍDKU

Částečně proto jsme měli velmi dobrý pocit z týmové spolupráce, a to i navzdory tomu, že na místě nebylo možné využít textového ani hlasového chatu. Před startem kola vás hra upozorní, pokud v týmu máte nedostatek sniperů, healerů nebo tanků, a tak trochu hráče nutí k tomu, aby se nad výběrem zamysleli. Jelikož jsou jednotlivé arény celkem malé, nemají členové týmu jinou možnost než se semknout a bojovat společně. Když už totiž máte trápícího se kolegu metr od sebe, pomůžete mu spíš, než když pobíhá na druhém konci obrovské mapy. Je opravdu zvláštní, že i v týmu, který mezi sebou za celou seanci neprohodil jediné slovo, jsem se cítil jako člen funkční ucelené jednotky. To se v online střílečkách nestává často.

Úplně jsem zapomněl, že příští měsíc vychází třeba daleko hezčí, dražší a několikanásobně větší Star Wars: Battlefront.

Overwatch mě dostal tak moc, až jsem úplně zapomněl, že příští měsíc vychází třeba daleko hezčí, dražší a několikanásobně větší Star Wars: Battlefront. Ten je vlastně naprosto dokonalým protikladem Overwatch a já jsem v sobě tímhle zamyšlením vzbudil obrovskou zvědavost, zda mě betaverze Battlefrontu nadchne podobně jako ochutnávka novinky od Blizzardu. Jako hráč bych si přál, abych z něj měl ještě větší radost!

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Byl detekován AdBlock

Hrej.cz je komunitní web, jehož hlavním příjmem je reklama. Zvažte prosím vypnutí AdBlocku, ať můžeme všem čtenářům i nadále přinášet kvalitní herní zpravodajství, články a videa.

Děkujeme!

Váš tým Hrej.cz