Need for Speed: Carbon Článek Need For Speed: Carbon

Need For Speed: Carbon

Farid

Farid

18. 7. 2006 22:53 13
Reklama
Reklama

„Není to ani Underground 3, ani Most Wanted 2,“ bylo napsáno na prvním slidu prezentace EA, která byla pro středoevropská média uspořádána včera (18/7) v pražském hotelu Josef. A smělou tezi byl připraven obhájit dobře naladěný Steve Anthony, producent NFS: Carbon z EA Montreal, který zde zahájil své „evropské turné“.

Na to abychom se s hrou (která na E3 předvedena ještě nebyla) mohli lépe seznámit, byly k dispozici dvě hratelné demoverze – jedna pro PlayStation 2 a ta druhá na Xboxu 360 s výstupem na skutečně nádhernou HD plazmu o úhlopříčce hodně přesahující jeden metr. A samozřejmě tu byl Anthony, připravený odpovídat na dotazy.

Těsná města

Stáhnout video rozhovor s S. Anthonym
ve vysoké (45M) nebo v nízké (14M) kvalitě

Některá témata zůstala stranou. Moc se například nehovořilo o onlinovém multiplayeru – byli jsme odkázáni na výstavu Games Convention, která se bude za měsíc konat v Lipsku a kde by multiplayer měl být naopak ústředním tématem. Také jsme příliš mnoho neviděli z ulic nového města inspirovaného stylem západního pobřeží USA (Most Wanted měl naopak nádech východního pobřeží). Zato jsme se mohli vydat za hranice města do okolních kaňonů, kde se část závodů bude odehrávat na serpentinách lemujících jejich svahy. Ostatně to je jedna ze zajímavých novinek NFS: Carbon – závodní akce nekončí na hranicích města, pokračuje i na vnějších silnicích. Anthony naznačil, že novinkám a úpravám předcházel důkladný průzkum místní tuningové závodnické scény. Bylo zjištěno, že trendem je právě přesun z městských ulic na klidnější (čti policisty méně monitorované) venkovské silnice. Poblíž LA je lokace zvaná Carbon Canyon, kde mají tuneři pravidelné srazy a pořádají tu divoké závody. V okolí fiktivního velkoměsta NFS: Carbon naleznete tři oddělené kaňony, které se dále dělí na menší okruhy – celkem asi deset závodních příležitostí.

Parta hic

Ovšem vedle toho zůstává „jistota“ města, kde se nadále bojuje o slávu, čest, zájem krásných dívek a zejména nadvládu nad teritorii. S tím souvisí další novinka NFS: Carbon. Znovu inspirováni reálnou streetracerskou scénou, tvůrci hry se pokusili do kariérního systému zakomponovat prvek sdružování spřízněných závodníků do jakýchsi „gangů“ (například party kolem tunerských dílen). Území města je rozparcelováno mezi jednotlivé skupiny. Vašim úkolem bude vybudovat vlastní gang (o počtu tří až šesti členů) a dobývat cizí území – tím že „majitele“ porazíte na jejich domácích okruzích. Detaily toho, jak budete rekrutovat jednotlivé členy, jsou zatím neznámé. Předpokládá se, že podle toho, jak vzkvétá vaše pověst, budou se vám sami nabízet noví adepti. Vašim úkolem je pečlivě vybírat a dát dohromady vyvážený tým. Každý závodník má totiž nějaké přednosti a jiné nedostatky, které je třeba brát v potaz. Přímo v závodě si vyberete jednoho z vaší skupiny a pojedete předem domluvenou taktiku – představujeme si to tak trochu ve stylu Šumák-Massa. Jste zkrátka jednička a kolega je hlavně od toho, aby blokoval či případně zametal cestu.

Stejně jako v předchozích dílech samozřejmě nepůjde pouze jen o tradiční okruhové závody. Celkem se tu nabízí nějakých deset rozličných disciplín. Návrat hlásí smykovací jízdy (jedna z hratelných ukázek v demoverzi Xboxu 360), které byly upraveny zejména z hlediska systému bodování. Vnitřní a vnější kraje každé zatáčky jsou nyní vyznačeny zónou, ve které body naskakují rychleji. Spojování smykové akce do komb přináší násobení a vliv na body má rovněž rychlost. Ovšem jakýkoli dotek s bariérou znamená okamžitou ztrátu veškerých bodů nahromaděných v rámci aktuálního komba. Někomu to možná připomene systém známý z SSX, ostatně Anthony původně produkoval právě z této snowboarderské série.

Vrchařská prémie

Další hratelnou ukázkou byl nově upravený duel, který se pojede ve dvou fázích. V první bude mít rival mírný náskok a vašim úkolem je se co nejvíce k němu přiblížit (čímž hromadíte body). V druhé fázi s náskokem startujete naopak vy a musíte ubránit svůj zisk z prvního kola. Předjetí (vaše nebo jeho) za jakéhokoli bodového stavu ovšem znamená „náhlou smrt“ pokořeného. Stejně tak proražení svodidel a pád do propasti. Jede se totiž výhradně v kaňonech a bariéry jsou poměrně křehké.

Lákavá exotika

Zpět ke kariéře. Poprvé od dob, kdy se NFS proměnil z původní závodní arkády tradičního střihu v tunerského specialistu, budou vozy rozděleny do tří kategorií. Snahou bylo podle Anthonyho slov učinit řízení zábavnější a rozmanitější. Zatímco v prvním Undergroundu mnozí kritizovali pocit „jízdy na kolejích“, v Most Wanted byl dojem o poznání lepší, ale všechna auta jakoby měla stejné nebo velmi podobné jízdní vlastnosti. Nyní se budou vozy ze tří základních kategorií zásadním způsobem lišit. Navíc i jednotlivé modely (celkem by jich mělo být kolem 50 od zhruba 20 výrobců) budou od sebe výrazněji odlišeny. Kariéru zřejmě zahájíte volbou jedné ze tří kategorií – specializace vaší party. Můžete si vybrat buď japonské modifikace, americké „svalouše“ nebo evropskou exotiku. Na screenshotech a v hratelných demoverzích jsme zatím měli možnost vidět jen asi pět konkrétních modelů, k našemu potěšení však mezi nimi byly vozy značky Porsche i Lamborghini, což asi naznačuje, co je míněno slovem „exotika“.

Auto-modelista

Stejně jako v předchozích třech NFS i Carbon klade vysoký důraz na prvek úzce související se streetracerskou subkulturou – tou je samozřejmě tuning. A tu přichází ke slovu docela zajímavá novinka, kterou NFS nabídne v konkurenci podobně orientovaných her zřejmě jako úplně první. Režim zvaný „sochání vozu“ totiž umožňuje ručně tvarovat jednotlivé součástky a vytvářet tak pro své vozy zcela unikátní vzhled. Můžete tak vymodelovat například litá kola vozu, určit počet paprsků, jejich šířku, tvar atd. Vše se děje jednoduše pomocí posuvných ovladačů a výsledek je pro kontrolu generován v reálném čase. Editory postav jsou už zavedenou záležitostí (EA mají vynikající zkušenosti například s Tiger Woods) ale editor automobilu může na cílovou skupinu zapůsobit jako mimořádně atraktivní novinka.

Od mobilů po PS3

Na téma rozdílů mezi verzemi pro různé platformy: V PS2 závodí čtyři vozy, na next-genu až osm. Když vynecháme rozlišení a úroveň grafických detailů, budou se stále „current-gen“ a „next-gen“ verze v několika položkách lišit. „Na současných konzolách některé věci prostě neuděláte.“ Hra je primárně vyvíjena na next-geny a pro PS2 je „downgradována“ – s Most Wanted byl směr opačný. Padl dotaz, kam by mohla být přiřazena PC verze. Je prý někde mezi. Soukromě jsme se také dotázali na rozdíl mezi Xbox 360 a PS3 verzí. Měly by vypadat velmi podobně, což je prý dáno pouze faktem, že se tým s hardwarem PS3 teprve seznamuje. Čili je PS3 výrazně výkonnější? Anthony byl diplomatický: „PS3 is a very powerful machine.“

A poslední otázka: skutečně to není ani Underground 3 ani Most Wanted 2? To si zatím netroufáme posoudit. Na první dojem vypadá hra spíše jako evoluce stávajícího modelu než nějaké zlomové dílo. Jezdí se v noci (jako v Undergroundu) a prchá se před policií (jako v Most Wanted). Pochybujeme, že by EA přistoupili k opravdu razantním změnám. Při úspěšnosti zavedené série by museli přijít o rozum. Zatím jsme viděli a vyzkoušeli fragmenty NFS: Carbon – uvidíme, jak zapůsobí celek. Hra vychází na podzim, patrně v druhé polovině listopadu (po launchi PS3).

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Byl detekován AdBlock

Hrej.cz je komunitní web, jehož hlavním příjmem je reklama. Zvažte prosím vypnutí AdBlocku, ať můžeme všem čtenářům i nadále přinášet kvalitní herní zpravodajství, články a videa.

Děkujeme!

Váš tým Hrej.cz