Heroes of Might & Magic VI Článek Might & Magic: Heroes VI

Might & Magic: Heroes VI

Lukáš Grygar

Lukáš Grygar

18. 8. 2010 22:16 21
Reklama
Reklama

Byla by to lež nepřiznat lehké zklamání, které nás opanovalo, když se z „neohlášeného RPG od Ubisoftu“ vyklubala už pár dní ohlášená šestka Heroes of Might & Magic. Šestka! Tedy další série, u které člověku dojde, jak stárne. Ale což, sága HoM&M je jako věrný kamarád už od základky, který vám náladu zkazit nemůže, ani když si od vás půjčí peníze a na pár let zmizí do Karibiku. Vývojáři z ruského Nivalu, kteří se postarali o zatím poslední díl milované fantasy strategie, ovšem zmizeli ke kolegům z Katauri (kteří Heroesům lehce vypálili rybník s famózní King's Bounty) a Ubisoft tak musel svěřit vývoj pokračování někomu novému. Těmi vyvolenými se stali Maďaři z Black Hole Entertainment, studia zodpovědného například za Warhammer: Mark of Chaos nebo Armies of Exigo. Žádná velká sláva, říkáte si? Inu, s HoM&M se jim dostává do rukou mustr, na kterém něco zkazit vyžaduje talent od přírody (ahoj, Disciples 3!).

Už od prvních momentů je totiž zjevné, že šestka se poveze v dávno zajetých kolejích a pokusí se přinést změny, které zároveň nebudou lomcovat základním konceptem. Opět tedy klusáme na tahy, opět je mapa jeden velký „vánoční stromeček“, jak to popisuje producent Erwan le Breton, a opět je potřeba luxovat čokoládové ozdoby (tedy suroviny, poklady a artefakty), dobývat města a nově se i důkladněji starat o skladbu jednotek ve své armádě. Hra totiž klade podstatně větší důraz na příslušnost k jednotlivým frakcím (kterých bude pět) a umožňuje jednotkám na bojišti spolupracovat a navzájem se posilovat.

Fantasy kosmetika

S bojem samozřejmě souvisí i vizuální stránka hry, a i když zrovna ta se na první pohled od předchozího dílu nijak zvlášť neliší (engine zůstal původní), úsilí výtvarníků směřovalo především do rozpohybování jednotek na bojišti. Robotická strnulost dob minulých by tak měla být dávno pryč a už v prezentované alfa verzi byl skutečně vidět velký posun vstříc plynule provázaným fázím animace. Co se ale odrazí přímo na samotném hraní je podoba měst: pryč jsou statické obrazovky, které nahradilo plně trojrozměrné zobrazení zasazené přímo do hlavní mapy. Můžete tak okamžitě rozpoznat, jaké budovy v konkrétním městě stojí a tím pádem i odhadnout, co může nabídnout protivníkův hrad. Měst se týká i možnost „přeroubovat“ ta dobytá podle svých potřeb a udělat tak třeba z poklidné osady šmahem temnou nekropoli.

Úplnou novinkou je panel, který okupuje dolní část obrazovky v bitevní fázi. Jeho úkolem je zpřehlednit frontu na útok a především také posloužit už zmiňovanému posilování jednotek navzájem. Nijak ale nezasahuje do samotného bojiště a představuje kosmetickou vsuvku, kterou lze takhle od boku jedině pochválit. Podobně příjemná by měla být možnost sesílat oblíbená kouzla bez nutnosti lozit neustále do spellbooku. Drobnosti? Samozřejmě. Vypnout dynamickou kameru? Není problém. Cesta k vysokým hodnocením je jimi dlážděna.

Moddeři na Hrad

Ortodoxní fanoušky možná znejistí okleštěné suroviny – chybí rtuť, démanty a síra – ale jejich sjednocený ekvivalent, krystaly, má představovat způsob, jak zvýšit strategický význam jeho zdrojů. Právě o krystaly se má na mapách vést ostrá válka, což lze očekávat především ve hře více hráčů. Představení multiplayeru si Erwan nechal na někdy jindy (rozuměj: ještě nám to padá), ale kupodivu už byl s to potvrdit, že před samotným vydáním hry by měl spatřit světlo volně stažitelného světa editor map, bez kterého správný fanoušek nedá ani ránu. Ostatně je to právě fanouškovství, které vyneslo místo v týmu několika dlouholetým členům HoM&M komunity.

A teď schválně: zbyla po nástupu King's Bounty ještě nějaká? Ale jistě. Erwan se na otázku, jestli zná „tu pěknou ruskou variaci na Heroes“, zeširoka usmál a souhlasil, že Katauri se tehdy vytáhli a rozhodně jim přeje spoustu dalších úspěchů. Ostatně rozbití monopolu může být celé sérii jedině ku prospěchu. Takže King's Bounty? Francouzský producent jedním dechem sebevědomě dodává: „Šestka bude ještě lepší.“

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Byl detekován AdBlock

Hrej.cz je komunitní web, jehož hlavním příjmem je reklama. Zvažte prosím vypnutí AdBlocku, ať můžeme všem čtenářům i nadále přinášet kvalitní herní zpravodajství, články a videa.

Děkujeme!

Váš tým Hrej.cz