Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots Článek Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots

Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots

jiri.skrampal

jiri.skrampal

15. 6. 2006 22:56
Reklama
Reklama

Už před několika lety hráčskou obec šokovala zpráva o tom, že Hideo Kojima po dokončení třetího dílu opustí nadobro sérii Metal Gear Solid. Naštěstí pro nás si to vykutálený japonský génius včas rozmyslel a tak i čtvrtý díl fenomenální špionážní série vzniká přesně podle jeho představ. Nebylo až tak velkým překvapením, když Kojima nedávno prohlásil, že čtyřkou se Solid Snakem definitivně končí. Většina z nás si jen řekne, že to už tady jednou bylo. Někoho by ale Kojimovo tvrzení mohlo znepokojit. Co kdyby? Podle všech možných i nemožných informací to začíná vypadat, že se rozloučíme nejen s Kojimou, ale i se Solid Snakem. Otázkou však zůstává, jestli tohle není přesně to, co si teď máme myslet. U mr. Kojimi si totiž můžeme být jisti jenom jedním – nikdy to není tak, jak to vypadá.

Přitvrdíme

Svět se změnil. Změnila se i válka, která teď bují po celém světě jako rakovina v nespočtu malých konfliktů. MGS nikdy nebyla procházka růžovou zahradou a to v žádném směru. Programovatelný virus ve vašem těle, zrada nejbližších přátel nebo odsouzeníhodné experimenty na globální úrovni jsou prvky laděné do temnějšího spektra herních zápletek. Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriors si jde svou cestou, černější a špinavější než kdy dřív. Virus Foxdie způsobil ve Snakově těle nezvratné mutace a díky nim teď vypadá jako osmdesátiletý stařec. Ve skutečnosti je situace mnohem horší, Liquida Foxdie zabil okamžitě, pro Solid Snakea si však připravil pomalé umírání. Snake před sebou má posledních šest měsíců života. Posledních šest měsíců, během kterých se musí vypořádat s odkazem Big Bosse i vlastní minulostí. Posledních šest měsíců na splnění finální mise svého života – zbavit svět genů Big Bosse jednou provždy.

Charaktery

Snake ve svém boji jako vždy nebude sám. Výběrem vytříbených charakterů se ostatně vyznačují všechny předchozí díly. Díl číslo čtyři bude na padouchy i parťáky dílem velice bohatým a comeback zažije spousta charakterů známých z minulých dílů. Snakea na jeho křižácké výpravě doprovází jeho věrný společník Otacon. Od chvíle, kdy na Big Shellu přišel o svoji sestru uplynulo pěkných pár let a je to na něm vidět. Poprvé nevypadá jako zastydlý puperťák, ale jako člověk, jenž si uvědomuje tíhu břemene odpovědnosti, kterou nese na svých bedrech. Další ze starých známých je Roy Campbell. Doby, kdy pracoval pro armádu jsou dávno pryč. Na sklonku života však neváhá podat pomocnou ruku starému příteli. Výčet pokračuje s Meryl. Snakova největší láska se vrací, aby mu byla oporou na jeho poslední cestě. Nutno však podotknout, že naivní dívenka, kterou jsme všichni znali, je dávno pryč. Když se v traileru objevila na scéně a sebevědomým hlasem prohlásila „We are the new Foxhound“, nejednomu obědvajícímu fanouškovi zaskočilo. Na scéně se objeví i Naomi, která je zodpovědná za to, že Snakovi v žilách celé roky koluje Foxdie. O menší překvapení se pak postaral návrat Raidena. Nejen, že nevypadá ani trochu jako latentní homosexuál (tentokrát se zřejmě ohmatávání genitálií nedočkáme), ale navíc mu to vážně sekne. Meč, který vyfasoval na konci druhého dílu, se mu evidentně zalíbil a v MGS 4 bude pravděpodobně zastupovat kaskadérské kousky Cyborg Ninji. Stranou nesmíme nechat ani zloduchy. První „nový“ charakter je Liquid Ocelot. Vypadá to, že Liquidova ruka převzala nad nebohým Ocelotem naprostou kontrolu a jelikož víme, že dobří padouši se vracejí, užije si Snake se svým znovunalezeným bratrem jistě spoustu legrace. Z raných artworků jsme vypozorovali, že společnost Snakovi bude dělat i Vamp. A nade vším samozřejmě stojí Patrioti, kteří dál spřádají své plány a intriky.

No place to hide

Hlavní heslo hry Hideo Kojima představil světu již před rokem, až nyní si však můžeme začít dělat obrázek o tom, co za tímto sloganem může skrývat. Roušku tajemství kolem MGS4 alespoň částečně poodhalil úžasný patnáctiminutový trailer z letošní E3. V něm jsme byly svědky toho, jak se Snake celkem marně snaží bojovat se dvěma biologickými mechy. Tihle výrostci mají vrchní část složenou z těžkého kulometu, senzoru a chapadel, to vše důkladně opancéřováno. O mobilitu se starají nohy, které jsou zcela biologické a při poranění tedy normálně krvácejí. Střílet do těchto desetimetrových drobečků ze samopalu, je jako rozbíjet skálu bouchacími kuličkami, o čemž se ostatně Snake přesvědčí na vlastní kůži. Pokročilou technologii ale nepoužívají jenom armády, něco málo se dostalo i ke Snakovi. Když už to vypadá bledě, použije maskování svého exoskeletonu. Kojima si tu sice neodpustil jeden žertík z papírovou krabicí s nápisem „NO PLACE FOR HIDEO“, nicméně i když se Snake nemá kam schovat, vypadá to, že to pro něj nebude problém. Jeho nový bojový obleček totiž dokáže změnit vzor i barvy tak, aby naprosto přesně splynul s prostředím. Uvidíme, jak si s touhle myšlenkou tvůrčí tým pohraje, ale už teď je jasné, že právě novinka v podobě hypermoderního maskovacího hávu bude stěžejní pro Snakovo utajení a tedy i přežití. Další zajímavost je, že narozdíl od předchozích titulů v MGS 4 voják neznamená automaticky nepřítel. MGS4 se odehrává na pozadí války. Není to ale Snakova válka. Ani vojáci jedné, či druhé strany po Snakovi nepůjdou od pohledu, alespoň ne bez důvodu. Lákavě se tak podbízí myšlenka částečné nelinearity a volnosti. Jak nakonec vše dopadne se dozvíme až v roce 2007. Nemáme ale strach o to, že by do té doby nebylo kolem čtvrtého dílu MGS dost rušno. Hideo Kojima už má jistě v zásobě spoustu krmení pro nedočkavé fanoušky. Nemůžeme se dočkat!

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Byl detekován AdBlock

Hrej.cz je komunitní web, jehož hlavním příjmem je reklama. Zvažte prosím vypnutí AdBlocku, ať můžeme všem čtenářům i nadále přinášet kvalitní herní zpravodajství, články a videa.

Děkujeme!

Váš tým Hrej.cz