Mario Kart Wii Článek Mario Kart Wii

Mario Kart Wii

Dalibor Franta

Dalibor Franta

5. 3. 2008 23:00 3
Reklama
Reklama

Rok od roku krásnější, díl od dílu svižnější, konzoli od konzole návykovější. Bude to znít trochu jako reklama na zázračné tělové mléko, ale Mario Kart skutečně s přibývajícími roky mládne, až by se i Helče Vondráčkové zaleskla v oku slza zpupné závisti. Gang instalatérů, princezen, želv a pofidérních dráčků sjezdil už všechny myslitelné generace konzolí Nintendo a jen bláhovec ducha mdlého mohl by si myslet, že tu nejnovější, nejrevolučnější a div že ne nejúspěšnější by na své 16 let trvající jízdě opomněl. Kdepak. Na to má Mario příliš hustý knír. A lidé s knírem, to je známý úkaz, to se ví, to je jasná věc, jen tak nezapomínají. Svůj next-generační debut nastoupí Mario Kart Wii už 11. dubna letošního roku, bylo by proto nasnadě shrnout si ještě před touto slavností událostí onu decentní lavinku informací, která se na nás v posledních dnech a týdnech jala sunouti.

(Skoro)volant

Podobně jako Link's Crossbow Training, také Mario Kart pro Wii bude v základním balení distribuován spolu s novou (skoro)periferií – a sice malým plastovým volantem Wii Wheel. Opět se nejedná o klasickou periferii, tak jsme si zvykli vnímat význam toho slova v souvislosti s plnohodnotnými kusy hardwaru, jako spíše o šikovnou umělohmotnou skořápku pro váš Wii remote. Ovladač se zasouvá do podlouhlé mezery uprostřed volantu a aniž by ztratil cokoliv ze svých běžných funkcí, vytváří pohodlný a multifunkční nástroj pro intuitivní řízení motokáry. Alespoň teoreticky. V praxi se totiž poměrně brzy a hlasitě ozývá jeden očividný nedostatek takové „user-friendly“ pomůcky – chybí ji ukotvení, styčný bod a vůbec orientace v prostoru. Najít správné točivé úhly s volantem visícím ve vzduchu bez špetky zpětné vazby může být úkol náročný, nicméně podle zkušeností testerů ani zdaleka ne nemožný. Přesto… zvládnutí a používání této vpravdě zajímavé utilitky si jistě vyžádá nemalé časové investice. Pro ty netrpělivější z nás budou připraveny čtyři alternativní druhy ovládání: samotný remote, kombinace remotu a nunchaku, metoda classic controler, případně možnost připojit ke konzoli ovladače z GameCube.

Boostem ku veřejnému blahu

Kostra hry, tedy Grad Prix mód rozdělený do tří kategorií podle kubatury stroje, zůstala nezměněna, jinde však novinky úřadovaly ostošest. Především se do hry vedle motokár zapojí také motorky, a to exkluzivně v kubatuře 100cc a v kombinaci s motokárami v 150cc. Přibude také jezdců na trati – původních osm se rozšíří na dvanáct, přičemž o nabídku postav se tradičně postarají nintenďácké legendy v čele s Mariem (do začátku bude výběr omezen na dvanáct dobře známých postav, postupně by se však měly odemykat i nové tváře). Síly změří na šestnáctce starých a šestnácte zbrusu nových tratí. Každý z jezdců bude mít k dispozici výběr ze tří motokár a tří motorek. Ptáte-li se na rozdíl mezi dvoustopými a jednostopými stroji, vězte že motorky budou oproti svým agilnějším protějškům více nedotáčivé, tento jejich nešvar však bude kompenzovat možnost jízdy po zadním kole – tedy jakési obdoby motokárových powerslidů, které automaticky přidávají jezdcům boost. Celá boostovací filozofie navíc prošla významným zjednodušením, v budoucnu tak mnohdy krkolomné (o to však více uspokojující) kejkle s ovladačem nahradí automatika, boost se pak aktivuje sám od sebe jakmile hráč deaktivuje tlačítko pro powerslide. Řešit by se tím měla nemilá situace z Mario Kart DS, kde se dostatečně vytrvalí hráči dokázali prostřednictvím tzv. snaking techniky boostovat i na rovinkách. Po tomto zjednodušení už bude turbo rychlost stejně dostupná všem.

Houbičky štěstí

Úplnou novinkou bude rovněž přítomnost provádění jednoduchých triků ve výskoku. Dobře načasované švihnutí na vrcholu křivky letu aktivuje efektní animaci a po doskoku popožene závodníka krátkým turbo zášlehem. Podobný účinek bude mít také precizní jízda v závětří konkurentů, možností jak nasbírat kdysi tolik ceněný boost bude tedy více než dostatek. Co se poweurpů týče, kromě klasických želvích krunýřů, zrychlovacích houbiček, zmenšovadel a banánových slupek objeví se také pár zajímavých novinek. Jednou z nich bude klasický mariovský POW block, který se hráči usadí nad hlavou a v případě že se ho nedokáže zbavit sérií tří přesně načasovaných skoků, pošle ho do neřízeného smyku. Dalším slibným nápadem je putovní bouřkový mrak, který svého nositele nabíjí boostem, jakmile však vyčerpá všechnu jeho energii, dostane se mu nekompromisního úderu zmenšovacím bleskem. Tomuto osudu unikne jen tehdy, narazí-li zavčasu do jednoho ze svých protivníků a černého Petra mu touto cestou těsně před výbojem předá do opatrování. A další dobrá zpráva z podobného soudku - po letech se konečně i Mario Kart odhodlal k zakomponování systému včasného varování. Jakmile vás nyní někdo zaměří samonaváděcím power-upem, upozorní vás na to jak výstraha na obrazovce tak i zvukový signál z remote speakeru.

K závodění samozřejmě patří multiplayer a Mario Kart Wii si online měření sil nehodlá v žádném případě nechat ujít. Kromě klasického split-screenu se tak dočkáme online závodů až pro 12 hráčů, head-to-head soutěží, battle módů apod. Díky speciálnímu Mario Kart Channel bude možné porovnávat statistiky (výhry, prohry, zásahy, nejčastěji používané power-upy) a časy s ostatními hráč, uplodovat a stahovat ghosty, pořádat turnaje a závodní ligy. Čas do vydání se krátí a stejně s ním tají poslední zbytky našeho odhodlání nepodlehnout Mario Kart mánii. Naštěstí už za měsíc bude klid. A jasno. A vůbec!

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Byl detekován AdBlock

Hrej.cz je komunitní web, jehož hlavním příjmem je reklama. Zvažte prosím vypnutí AdBlocku, ať můžeme všem čtenářům i nadále přinášet kvalitní herní zpravodajství, články a videa.

Děkujeme!

Váš tým Hrej.cz