Mafia II Článek Mafia II: Joe’s Adventures

Mafia II: Joe’s Adventures

Dalibor Franta

Dalibor Franta

29. 11. 2010 23:42 34
Reklama
Reklama

Hodnotit v pořadí druhé velké DLC pro Mafii II, to je prosím takové úhledné cvičení na téma „filtrování podstatných informací“. Jeden by totiž mohl podlehnout okamžitému afektu a na řečené DLC, tedy na Joeova bujará dobrodružství, si vyvinout alergii ještě dávno před tím, než se mu dotyčná hra dostane do libovolné konzole či PC. V první řadě tady máme onu přirozenou a do jisté míry pochopitelnou averzi vůči jakýmkoliv přídavkům k české mafiánské etudě, která se vyvinula na základě ne zcela neopodstatněného dojmu, že byl platící zákazník už od začátku ošizen o obsah, jenž mohl být pohodlně součástí původní hry. Obsah, který je mu ještě za tepla servírován coby placený přídavek. V druhé řadě je tady skutečnost, že první pokus, vendeta plešatého Jimmyho, byl přídavek dost chabý, k prasknutí nacpaný arkádovou akcí bez jakékoliv návaznosti na hlavní dějovou linku. A konečně komplikace třetí, obzvlášť šťavnatá pro českého fanouška – zatímco zbytek světa si druhé DLC užívá od 23. listopadu, v České republice zatím paradoxně (v době psaní tohoto článku) k dispozici není, a to jak na českých mutacích Xbox Live a PSN Network, tak ani na službě Steam. 2K prostě ví, jak si získat fanoušky.

Deset let v lochu žil

Nic z toho by ale člověku nemělo zkalit odhodlání ohodnotit Joe’s Adventures na základě jeho opravdových kvalit. Ostatně, na rozdíl od Jimmyho vendety, má druhé DLC potenciál skutečně nějaké kvality mít. Už jen proto, že rozvíjí příběhovou linku jedné z hlavních postav originální hry – Vitova věrného sidekicka Joea Barbara. Konkrétně poodkrývá roušku tajemství, která dosud halila Joeho osudy během oněch deseti let, které strávil Vito za mřížemi. Dozvíme se, co Joea potkalo bezprostředně po Vitově zatčení a jakým způsobem získával zpět ztracenou pověst.

Premisa je to jistě úžasná, bohužel povětšinou vyznívá hluše – už jen kvůli tomu, že do zákulisí Vitova zatčení vlastně ani pořádně nenahlédneme a Joeho dobrodružství postrádají takovou dějovou sílu, jakou dokázala vyvinout originální hra. Zásadní problém je v tom, že podobně jako v prvním DLC, ani tady se nikdo neobtěžoval s překlenovacími animovanými sekvencemi a až na pár výjimek, spojených s přelomovými příběhovými okamžiky Joeho dobrodružství, je nám děj suše vyprávěn textovými nahrávacími obrazovkami. Jejich kapacita pohroužit hráče do děje se naneštěstí blíží nule.

Součástí problému je i skladba těchto misí. Základní kostru si bere z prvního datadisku – na mapě města naskakují ikonky arkádových úkolů, které můžete plnit v libovolném pořadí. Na splnění mise máte vždy časový limit, přičemž systém vám počítá skóre, headshoty, multiplikátory a vůbec spoustu soutěživých možností, které by vás měly motivovat k znovuhraní a soupeření s ostatními hráči prostřednictvím online žebříčků. Ponořit se do víru krádeží aut a ozbrojených přepadení bez obav z následků je sice na chvíli uvolňující, ale k Mafii tento druh zábavy zkrátka pořád nepasuje. 2K by si mělo konečně uvědomit, že akce nebylo a není to, co Mafii jako hru definuje.

Mlčel jsem

Snaha rozvíjet i serióznější dějovou linku je naštěstí trochu patrná a zuby nehty ji tu proti přesile arkádových úkolů brání hrstka velmi dobrých příběhových misí, okořeněná navíc i klasickými cut-scénami. Joe se během nich podívá na několik nových míst (např. zamrzlé jezero, vlakové nádraží, supermarket, vykřičený dům) a pokaždé tak učiní se zábleskem té Mafie, kterou vidíme vždy rádi a kterou bychom chtěli v placených přídavcích vídat v hojnějším měřítku. Automobilová honička po zamrzlém jezeře spolu s šíleným přepadením obchoďáku za bílého dne patří k nejsilnějším momentům nového DLC, jejich síla však funguje dvojsečně – člověk si totiž uvědomí, jak šedivě a nepracně vedle nich působí ona záplava opakujících se arkádových úkolů. Kdyby se celé DLC neslo v duchu těch několika propracovaných příběhových pasáží, nebyl by absolutně žádný důvod se na 2K zlobit.

Deset let lepil jsem sáčky

Co se poměru cena/herní doba týče, nemá se Joeho přídavek za co stydět. Dřív než za osm hodin se dvoutuctem misí rozhodně neprokousáte, a to je v prostředí, kdy se DLC ve stejných cenových relacích pohybují v desítkách minut, jednoznačný nadstandard. Drobný háček je v tom, že skutečně kvalitní obsah zabírá z těchto osmi hodin sotva třetinu a ten zbytek připadá na pohříchu nezajímavé arkádové jednohubky. I to je ale za utracené peníze pořád celkem dobrá hodnota. Přesto – potenciál Mafie, jejích úžasných postav, mini-osudů a událostí hodných dalšího rozvíjení zůstává stále nenaplněn. Tam, kde by si hra zasloužila dynamické příběhové DLC, dostává zatím jen směsku narychlo spíchnutých akčních misí. Druhý pokus dopadl o něco lépe než ten první, ale pořád je to spíš na reparát než na pochvalu. A to je škoda.

Cena: 800 MS bodů, 7, 99 EUR (cca 200 Kč)

Hodnocení: 6/10

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Byl detekován AdBlock

Hrej.cz je komunitní web, jehož hlavním příjmem je reklama. Zvažte prosím vypnutí AdBlocku, ať můžeme všem čtenářům i nadále přinášet kvalitní herní zpravodajství, články a videa.

Děkujeme

Váš tým Hrej.cz