Hrál jsem preview verzi Dead Island 2. Obnovila ve mně víru v herní vývoj | Kapitola 2
Seznam kapitol
Přiznám se, nevěřil jsem jim. Vždyť Dead Island 2 byl jedním velkým memem, který se táhnul už dlouhá léta. Prakticky jediným hmatatelným důkazem, že se někdy přemýšlelo nad skutečným vývojem, byl legendární trailer, na který navázala třeba parodie Goat Simulatoru 3.
VEŠKERÁ VIDEA POCHÁZÍ PŘÍMO OD VÝVOJÁŘŮ, VLASTNÍ ZÁBĚRY JSME POŘIZOVAT NESMĚLI |
Samozřejmě obav, které mě trápily, bylo opravdu spoustu. Především – na čem vlastně bude současná verze hry založena? Vždyť už se vývoj kodrcá prakticky 11 let, což je fakt dlouhá doba. Nikdy se nemluvilo o restartu vývoje, kdo tak může tušit, s jak zastaralými nebo přepracovanými materiály vlastně autoři pracují? Očividně ale proběhlo důležité finální rozhodnutí a Dead Island 2 vypadá sakra dobře. Hratelnostně i graficky.
Pojďme se nejdříve zastavit u grafiky. Hra sice běží na „starším“ Unreal Engine 4, vypadá ale naprosto fantasticky. V některých lokacích, především v interiérech domů poměrně hustě obydleného Los Angeles, jsem se někdy zkrátka musel zastavit a kochat se scenériemi, které by se klidně mohly prezentovat jako fotorealistické demo na YouTube. Může za to především práce se světlem, která přináší třeba efektní hru paprsků. Překvapivě mi přišlo, že LA vypadá lépe ve dne než v noci, i když samozřejmě i v temném prostředí vypadá gameplay skvěle.
Překvapením tak pro mě bylo, že hra neběží, minimálně na PC, vůbec špatně. Během hraní jsem přesedlal z novější i7-12700 a RTX 3070 Ti na i7-9700 a RTX 2070 Super. Daed Island 2 se mi ale i tak hrál (navíc v ne finální verzi) dost příjemně, plynule a nechal jsem nastavení na vysoké detaily včetně raytracingu. Na 2K rozlišení jsem si užíval 50-60 FPS bez problému. Ano, preview verze měla určité technické problémy, třeba malé lagy při načítání shaderů, tento problém ale byl přiznán samotnými vývojáři s tím, že se na nápravě pracuje a do plné verze by měly zádrhely zmizet.