Heroes of the Storm Článek Heroes of the Storm

Heroes of the Storm

Dan Kremser

Dan Kremser

21. 8. 2014 15:42 16
Reklama

Už jste slyšeli ten o tom, jak se dělala blizzardí MOBA Heroes of the Storm? To si takhle kluci vzali League of Legends, osekali ho o všechno zábavné nebo komplexní a výsledek oblékli do značkového kabátku s vyšitým logem StarCraftu, či Diabla. Bohužel to však není vtip, ale smutná realita. Alespoň tomu nasvědčuje alfatest, který poprvé ukazuje hru v běhu. Nebo bych snad měl říct tutoriál pro opravdové MOBA hry? Přesně tím totiž momentálně HotS skutečně je a stojí při tom kdesi v zemi nikoho, rozpačitě rozhazuje rukama a zoufale se snaž kohokoliv sbalit na lákavou licenci.

ZTRACENCI MEZI SVĚTY

Ano, jedno se tvůrcům skutečně musí nechat, HotS vypadá opravdu dobře, má šmrnc a určitě se u hraní zasmějete. Autoři všechna ta hrdinská klání a bortící se věže soupeře zasadili do takzvaného Nexu, tedy světa mezi dimenzemi a touto skutečností je ve hře vysvětleno úplně všechno! Od trošku bizarního, ale nakonec vlastně i hodně zábavného prolínání jednotlivých blizzardích značek, až po fakt, že obyčejný Zealot je silnější než samotná Kerrigan. Na jednu stranu je to trošku lajdácké a HotS kvůli tomu postrádá propracované lore jako třeba LoL, ale na tu druhou se jedná o zcela fungující a zábavný nápad plně těžící z letité historie společnosti.

HotS zcela postrádá lane fázi, farmení goldů, nakupování předmětů, diferenciaci herních class nebo třeba jakýkoli snowball efekt.

Když navíc přistoupíte na bláznivou notu a lehce ulítlý humor, ani vám s největší pravděpodobností příbuzenské vztahy mezi hrdiny chybět nebudou. Plně to vynahrazují vtipy létající sem a tam, peprné hlášky a mnohdy zcela marginální, ale ducha potěšující grafické detaily. To všechno navíc hře sluší, pomáhá nastolit alespoň nějakou stylovou koherenci a částečně zasadit Raynora a Deamon Huntera na stejnou mapu. Opravdu to navíc funguje a po pár minutách vám už ani nic z toho nepřijde divné. Naopak se budete často smát a nejednou vás potěší i nejmenší detaily.

Autorům se navíc už nyní podařilo všechno solidně odhalit a dokonce samotná alfa si řekne o trošku menší porci výkonu než LoL, popřípadě ještě o kapánek náročnější DotA. Docenit musím také jednotný grafický styl, který třeba zmiňovanému LoL chybí. Pochopitelně ale počítejte s tím, že se bavíme o hodně pěkné hře v porovnání s MOBA konkurencí. Tedy minimálně prozatím. Otázkou totiž zůstává jak na tom HotS bude po updatu Summoner's Riftu, kdy mu jak LoL, tak i DotA co do kvality herní mapy, respektive map, utečou a Blizzard velmi pravděpodobně začne hrát druhé housle společně se Smite.

VYKUCHANÁ MOBA

Tam, kde se ale tvůrci drží solidním zpracováním, hra mimochodem ani jednou nespadla, tam také ztrácejí naprosto marnými herními mechanismy. Pokud se tedy vůbec o nějakých dá mluvit. HotS totiž zcela postrádá lane fázi, farmení goldů, nakupování předmětů, diferenciaci herních class nebo třeba jakýkoli snowball efekt. Prostě taková vykastrována MOBA pro děti, která si opravdu moc nezadá s tutoriálem. Ano, můžete namítnout, že je to dobře a do hry opravdu snadno proniknete, což je ostatně i pravda. Ovšem sami popřemýšlejte, jak dlouho vás bude hra postavená na dvou mechanismech bavit.

Celé HotS je totiž postavené pouze na dodatečném vylepšování pětice schopností prostřednictvím talentů a na tematických herních mapách. Ano, čtete dobře a ve hře skutečně najdete ve hře více než jen jednu standardní mapu. Každá z nich přitom nabízí trošku odlišný styl hraní a na rozdíl od klasik žánrů bourají Heroes of the Storm povedeně stereotyp. Jednou tak zabíráte svatyně a následně jeden z hráčů získá Dragon buff a jindy zase v dolech sbíráte zlato, kterým posléze uplatíte golema aby se přidal na vaší stranu. Podobně je to i se zmiňovanými talenty, které skutečně mění účinky schopností a mají poměrně velký vliv i na samotné statistiky zvoleného hrdiny. Tak trošku je lze pokládat za levelování v LoL, jen s daleko větším a viditelným efektem. Bohužel je to však hrozně málo a v kombinaci se stovkami a stovkami předmětů a tedy i jednotlivých variací a možností LoL a Doty je to žalostně málo.

Rychlé zápasy, rapidní skill progress a malá variabilita hře moc nepřejí ani co se progamingu týče.

Obzvláště vezmeme-li v potaz fakt, že v HotS sbíráte zkušenosti jako tým, nikoli jako jedinec, stejně tak tedy i levelujete, a jak už jsem zmínil dříve, něco jako feed nebo opravdový carry hráč tady neexistuje. Částečně tak tvůrci zdůrazňují týmového ducha a potlačují toxicitu komunity, ale také se připravují o jakýkoli prvek zábavnosti, individuálního skillu nebo variability hrdinů. Ti se tady dají hodně jednoduše rozdělit na klasická carry, popřípadě tanky a supporty. Zcela například schází role junglera a vlastně je to i vzhledem k délce zápasů okolo 20 minut, kompletnímu vynechání lane fáze a návrhu map, které ani moc s něčím jako jungle nepočítají, poměrně logické.

NENÁROČNÁ ZÁBAVA... ACH JO!

Je to možná trochu tvrdé, ale po stránce hratelnosti není HotS žádná sláva a hráči jakékoli MOBY nic neřekne. Na to se jedná o zbytečně přímočarou blbinku, která má hloubku tak na prvních deset her a mechanismy navržené pro víkendové hráče. Rychlé zápasy, rapidní skill progress a malá variabilita navíc hře moc nepřejí ani co se progamingu týče. Společné levelování totiž hráče hodně připravuje o možnost skutečně zazářit a předvést snad i nějakou show.

Částečně si to ovšem autoři vynahrazují alespoň zvoleným free to play platebním modelem vyloženě inspirovaným League of Legends. Na rozdíl od Doty si tady podobně jako v LoL kupujete hrdiny a dodatečné skiny. Stejně tak je přítomna i týdenní rotace „volných“ hrdinů a nechybí ani stejný model kombinující ingame měnu získávanou hraním a reálné peníze. Osobně ovšem vnímám současné nastavení cen jako docela vysoké a doufám, že Blizzard ještě upustí od přemrštěných cifer.

Heroes of the Storm
i Zdroj: Hrej.cz

Jinak ale vlastně celý proces sbírání a utrácení zkušeností, respektive herních goldů, jen těžko odlišíte od kterékoli konkurence. Heroes of the Storm se totiž mělo lišit především nevšední hratelností a filozofií easy to master. Nějak se to však nepovedlo a spíše než nablýskaného lovce LoL a Doty nám Blizzard skrze alfu představuje bezzubou potvůrku. Ta je sice svižná, přístupná a dokonce se u ní i dost zasmějete, ale není takřka vůbec herně zajímavá, zcela nesmyslně vypouští pro MOBA žánr stěžejní prvky a zábava s ní končí po prvních pár hrách. Jestli jsem si tedy z alfy něco odnesl, pak to jsou dvě věci: 1) Blizzard zřejmě nemá ponětí, kam se vlastně pouští, 2) O třetím velkém hráči na poli MOBA her zatím rozhodně nemůže být řeč.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama