Dragon Age: Prameny Článek Greg Zeschuk: I bez krve dostaneme vysoký rating

Greg Zeschuk: I bez krve dostaneme vysoký rating

Luke

Luke

29. 12. 2008 23:00 9
Reklama

Dragon Age je spíše RPG hrou v tradici dvacátého století anebo jde o moderní přístup k žánru?

Řekl bych, že jde o tradiční fantasy RPGčko ze staré školy, ale technologicky vzato jsme se přemístili do nového tisíciletí. Nextgenová technologie nám dává skvělé možnosti. Například pauznete boj a s kamerou se přiblížíte až těsně k bojovníkům, prolétnete tou bojovou vřavou, vidíte ve vzduchu zastavenou tryskající krev. A z toho máme radost. Když jsme dělali Baldur's Gate, tak pohyb kamery byl hodně omezený a prostě neexistoval způsob, jak do hry dát stejný grafický detail a zároveň přehlednou taktickou akci. Teď díky technologii máme obojí.

Dragon Age byla ohlášena před lety a fanoušci se těšili. Jenže pak jsme o hře dlouho nic neslyšeli – co se stalo? Přerušili jste vývoj? Byly nějaké problémy? Proč to trvalo tak dlouho?

Je tu několik důvodů. Za prvé náš obvyklý vývojový cyklus pro jednu hru je několik let. Když jsme ohlásili Dragon Age, tak to bylo na začátku vývoje a my pak o hře mluvili, i když z ní vlastně ještě nic nebylo. Pak přišla jedna E3, další E3, zase E3.. a ta hra pořád nebyla hotová! To není nejlepší způsob, jak titul propagovat. Rozhodli jsme se proto zůstat soustředit na vývoj a nemluvit o něm. Chceme, aby naši fanoušci věděli, že pro ně děláme další hru na PC, proto jí oznamujeme. Zcela plánovaně pak přestaneme o vývoji mluvit. Tým pracuje na podobě světa, na hrdinech, na technologii, dáme to celé dohromady, a pak ukážeme již hotovou věc. Navíc, v době, kdy jsme dělali na Dragon Age, jsme také dokončovali Mass Effect a chtěli na něj soustředit všechny lidské síly. Takže jsme dodělali Mass Effect a nyní můžeme upřít všechny síly na Dragon Age. Nebojte, od oznámení DA se nestalo nic pekelného, co by vývoj zastavilo. Prostě na hrách pracujeme dlouho a do budoucna můžete očekávat, že další hry budou mít podobně dlouhé vývojové cykly.

Má hra potenciál zasáhnout i herní publikum, které nehrálo Baldur's Gate?

Ano, myslím si, že osloví mnohem více hráčů, než jen ty, kteří znají Baldur's Gate. Víte, Baldur's Gate jsou v našem herním rybníku hodně známou hrou a každý jí buď hrál nebo o ní slyšel. Ale jsou lidé, kteří o ní nikdy neslyšeli. A my rozhodně nechceme říkat, že tahle hra je Baldur's Gate 3, to bychom lhali. Jde o duchovního nástupce Baldur's Gate. Snad i lidé, kteří necítí dědictví Baldur's Gate, budou chtít hrát Dragon Age, protože to bude kvalitní hra. Tedy aspoň doufám, že se nám povede. :) Hodně na ní dřeme. Budeme si dávat pozor, aby hráč nečelil tolika hardcorovým prvkům, i když samozřejmě budeme mít spoustu detailních fantasy mechanismů - budeme je hráčům představovat pomalu a pozvolně, aby si na ně zvykli. A během té doby, co se lidé budou učit bojovat nebo pracovat s interfacem, tak si to budou zároveň hrozně užívat.

Jak je možné, že komunita kolem vašich her neustále roste, namísto aby se rozpadala?

Pro to je více důvodů. Jeden z nich bude, že jde o globální komunitu, protože naše hry jsou po celém světě. Vy se na to asi budete dívat jinak, říkali jste, že jste z Česka?

Jo.

Dalším důvodem je, že mladí hráči jsou sice více casual, ale jak mezi nimi, tak mezi staršími se stále najdou milióny lidí, kteří mají rádi naše hry. Podařilo se nám tyhle lidi identifikovat a prodávat jim naše hry, takže jsme hodně úspěšní. Další důvod: průmysl se změnil. Vždyť se podívejte, alespoň tady ve Spojených státech, hodně hráčů začíná odcházet ke konzolím. I když na nich jsou služby jako Xbox Live nebo Playstation Network, které jsou obě parádní, tak konzole kolem sebe nemají atmosféru otevřenosti a sdílení, která je kolem PCček. Podívejte se třeba na takové Spore, kde prostě vytváříte obsah a vyměňujete ho s kamarády. To je myslím důležitý faktor, proto vydáváme editační nástroje, které vám pomohou dělat nové věci a být součástí komunity. Je zajímavé zatáhnout fanoušky a zákazníky do naší hry a přesvědčit je, aby něco vytvářeli. O to se snažíme, nechceme jim dávat hru a říct: nic víc nebude.

V Dragon Age můžeme vidět hodně krve, agresivity a obecně dospěláckých motivů. Proč jste se rozhodli udělat to tak vizuálně agresivní?

Hlavním důvodem je charakter herního světa. Samozřejmě můžeme upravovat krvavost jednotlivých scén. Mass Effect jsme také místy museli pořádně upravit, abychom se vyhnuli nepříjemnostem s ratingem. Vývojářské nástroje nám umožňují některé drsnější motivy vypínat nebo zapínat

Jako že tam máte táhlo „Krev: MINIMUM až MAXIMUM“?

Přesně to s tím můžeme dělat. A spoustu dalších věcí, abychom mohli hru prodat co největšímu publiku. Náš scénář a dialogy jsou hodně hodně vyspělé, takže kdybychom vypnuli krev a nechali příběh a dialogy, tak stejně dostaneme vysoký věkový rating. Uvidíme, jak to celé dopadne. Už teď spolupracujeme s rozdílnými ratingovými organizacemi pro jednotlivá teritoria a konzultujeme s nimi, co ve hře může být a co ne. Na rovinu si ale řekněme, že ta hra prostě nebude pro děcka a nikdy ani neměla být.

Proč jste nepoužili systém konverzace, jaký jsme viděli v Syst.... eeeee... Bioshocku.... ne, sakra ne v Bio...

V Mass Effectu.

Jo. Mass Effect.

Haha.

Haha.

Tak tohle rozhodnutí bylo jasné. Máme pro něj několik důvodů. Jeden z nich je, že ve hře máme spoustu možností pro přizpůsobení avatara. A chceme to vzít tak daleko, že hráči by měli mít možnost prostě slyšet to, co se ve hře řekne, svým vlastním hlasem. To je největší důvod. Za druhé součástí atmosféry těch starých klasických her bylo číst dialogové řádky a mít je všechny seřazené nad sebou, vybírat z nich... Takže z naší strany jde o záměr. V různých hrách od Bioware vidíte různé přístupy k dialogovým scénám, a protože jsme udělali Mass Effect, tak to neznamená, že všechny naše hry budou mít ten samý systém.

Naše čtenáře hrozně moc zajímá Dragon Age. Co byste jim vzkázal?

Máme rádi fanoušky našich z celého světa a lidé z České republiky... víte, milujeme dělat hry pro vás a jsme rádi, že vy milujete naše hry. Ujišťuji vás, že naše nové hry budou stát za to.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama