Grafické srovnání - Jak je na tom technicky počítačový port Marvel's Spider-Man Remastered?
i Zdroj: Insomniac
Témata Článek Grafické srovnání - Jak je na tom technicky počítačový port Marvel's Spider-Man Remastered?

Grafické srovnání - Jak je na tom technicky počítačový port Marvel's Spider-Man Remastered? | Kapitola 2

Radek Raudenský

Radek Raudenský

17. 8. 2022 17:17

Seznam kapitol

1. MÍSTNÍ KUCHAŘSKÉ SPECIALITY 2. PODROBNÉ SROVNÁNÍ NASTAVENÍ

PlayStation už bezostyšně předkládá své největší klenoty i počítačovým hráčům a po legendárním God of War nebo Horizonu se na monitory a počítačové sestavy dostává i Spider-Man skrze svůj remaster. Ten slibuje především vylepšenou grafiku, samotná verze pro PC k tomu dodává ještě spoustu dalších funkcí a nastavení, jak je v rámci platformy zvykem. Předchozí porty dopadly na výbornou, podařilo se to i studiu Insomniac?

Reklama

PODROBNÉ SROVNÁNÍ NASTAVENÍ

Jak už jsme si ukázali, port Spider-Mana má hned několik záložek pro nastavení grafiky, s čímž se pojí i kvalita textur, světla a odrazů. Nejdříve si tedy můžeme ukázat, jak vypadá vykreslování na nejvyšší a nejnižší nastavení. (U všech screenshotů platí, že je nutné je pro jejich skutečnou kvalitu třeba rozkliknout)

Velmi nízké nastavení Velmi vysoké nastavení
i Zdroj: Radek Raudenský | Hrej.cz
i Zdroj: Radek Raudenský | Hrej.cz
Nízké nastavení vlevo | Velmi vysoké nastavení vpravo

Prakticky žádný rozdíl - to je právě výhoda velkého prostranství, kde se na delší vzdálenost stejně vykreslují méně detailní textury a i přes to vypadá hra skvěle. Podobný efekt mimo jiné využívá i Microsoft Flight Simulator. Pojďme ale dále - jak vypadají jednotlivé presety na zemi?

Výše zveřejněné obrázky pak nabízejí i zapnutý raytracing. Jak ale ve hře vlastně funguje? Ve Spider-Manovi tato technologie neslouží pro hrátky se světlem, to je tedy stále “stejné” a nativně vypadá opravdu dobře. Technologii raytracingu studio využilo pro odlesky na sklech. Těch je ve městě jako je New York logicky opravdu mnoho a rozdíl je masivní.

Raytracing OFF vlevo | Raytracing ON vpravo Raytracing OFF vlevo | Raytracing ON vpravo
i Zdroj: Radek Raudenský | Hrej.cz
i Zdroj: Radek Raudenský | Hrej.cz
Raytracing OFF vlevo | Raytracing ON vpravo

Určitě si říkáte, že takových odlesků musí být napříč městem spoustu a raytracing si tak musí ukousnout velký kus výkonu. To je koneckonců pravda - při velmi vysokém nastavení se hra drží mezi 50-60 FPS, s raytracingem na 20-30 FPS - a to se ne všechna okna lesknou. Zatímco některá raytracing vůbec nevyužívají, u jiných Insomniac využívá úsměvného triku a okna jednoduše zašpiní - to vidíte například na budově vlevo u obrázků níže.

Vlevo RTX OFF | Vpravo RTX ON Vlevo RTX OFF | Vpravo RTX ON
i Zdroj: Radek Raudenský | Hrej.cz
i Zdroj: Radek Raudenský | Hrej.cz
Vlevo RTX OFF | Vpravo RTX ON

Dvacet snímků za sekundu už není úplně příjemný framerate pro hraní, je tak nutné využít i další moderní technologie. Samozřejmě tím narážím na upscaling, ve hře jsou dostupné rovnou tři verze. Držme se na stejném místě, s velmi vysokým nastavení grafiky a zapnutým raytracingem, přičemž pro upscaling zvolíme nastavení “Vyrovnané”. První možností je vlastní technologie Temporal Injection od Insomniac, která FPS z 25 přiklepne na 35, ale dost zásadně zhorší kvalitu obrazu, především vyhlazování hran. DLSS od NVIDIE zvýší FPS taktéž na 35, žádné změny na kvalitě si ale nevšímám. Poslední možností je FSR od AMD, opět se dočkáme 35 snímků za sekundu, s o něco vyšší kvalitou než u Temporal Injection - za to ale možná může absence AMD grafické karty.

ZÁVĚR

Musím říct, že se to Sony opět povedlo. Spider-Man vypadá skvěle a je poměrně dobře optimalizovaný. Také je nutné zmínit, že se dá pohodlně hrát jak na ovladači, tak na klávesnici a myši. Tudíž počítačoví hráči mohou být spokojení a vesele se vrhnout do víru New Yorku.

První
Poslední
Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama