Grafické srovnání - Jak je na tom technicky počítačový port Marvel's Spider-Man Remastered?
i Zdroj: Insomniac
Témata Článek Grafické srovnání - Jak je na tom technicky počítačový port Marvel's Spider-Man Remastered?

Grafické srovnání - Jak je na tom technicky počítačový port Marvel's Spider-Man Remastered?

Radek Raudenský

Radek Raudenský

17. 8. 2022 17:17

Seznam kapitol

1. MÍSTNÍ KUCHAŘSKÉ SPECIALITY 2. PODROBNÉ SROVNÁNÍ NASTAVENÍ

PlayStation už bezostyšně předkládá své největší klenoty i počítačovým hráčům a po legendárním God of War nebo Horizonu se na monitory a počítačové sestavy dostává i Spider-Man skrze svůj remaster. Ten slibuje především vylepšenou grafiku, samotná verze pro PC k tomu dodává ještě spoustu dalších funkcí a nastavení, jak je v rámci platformy zvykem. Předchozí porty dopadly na výbornou, podařilo se to i studiu Insomniac?

Reklama
Reklama

Spider-Mana zná řada vlastníků PlayStationu, kteří si jej v uplynulých letech zcela jistě zahráli. Nováčky na počítačích zase nečeká v oblasti hratelnosti nic nového – proto jsem se rozhodl, že v dnešním článku nebudu Spider-Mana znovu recenzovat. Základ hry je totiž stále stejný, místo toho se soustředím čistě na technickou stránku nového remasteru a to, jak se port povedl.

MÍSTNÍ KUCHAŘSKÉ SPECIALITY

Jak už bývá na počítači zvykem, vývojáři do nastavení vměstnali spoustu různorodých grafických funkcí, které si hráč může podle své sestavy nastavit a  namíchat. Ani Spider-Man není výjimkou a záložka nastavení grafiky je opravdu bohatá, navíc rozdělená hned do několika záložek. Mimochodem je poměrně zvláštní, že se hra ze Steamu nespustí rovnou, ale do primitivního launcheru, který sám o sobě obsahuje obstarožní nastavení – pořádně tomuto rozhodnutí nerozumím, jelikož grafika se dá pohodlně nastavit i přímo ve hře.

Grafické srovnání - Jak je na tom technicky počítačový port Marvel's Spider-Man Remastered?
i Zdroj: Radek Raudenský | Hrej.cz

Základem nastavení jsou předvolby, které bez nutného hrabání se v jednotlivých parametrech naklíčuje grafiku standardně na velmi nízkou až velmi vysokou. Přednastavené úrovně jsem používal v jednotlivých porovnání a pěkně odráží to, jak hra vypadá a jak se chová. Předvolba ale nezasahuje do funkce ray tracingu, a to i třeba z důvodu, že vaše grafická karta nemusí tuto funkci nutně podporovat. 

Ještě před obecným hodnocením si musíme představit i testovací sestavu, na které hru testujeme. Jde o starší verzi Lynx Grunex UltraGamer, která v sobe skrývá procesor Intel Core i7 9700F společně s grafickou kartou NVIDIA GeForce RTX 2070 SUPER, a to na UW-QHD monitoru s rozlišením 3440x1440.

Grafické srovnání - Jak je na tom technicky počítačový port Marvel's Spider-Man Remastered?
i Zdroj: Radek Raudenský | Hrej.cz

Jak tedy Spider-Man na počítači běží? Musím říct jedno – velkou výhodou i nevýhodou portu je fakt, že vypadá skvěle na nízké i vysoké detaily. V obou případech je totiž vykreslovací vzdálenost doslova maximální a bez problému vidíte celé město. Ano, lze nastavit vzdálenost, při které přechází textury na nižší rozlišení, i tak ale vypadá Spider-Man zkrátka famózně. Což je ale i nevýhoda – rozdíl mezi nejvyšší a nejnižší předvolbou činí asi 10-15 FPS.

Ve výsledku to ale nevadí. Na testovací sestavě běží hra při nejvyšším nastavení bez DLSS a raytracingu na 55-70 snímků za sekundu, bavíme se o poměrně rychlém průletu městem. Optimalizace je tak dle mého na velmi dobré úrovni. S nastavením je ale možné si pořádně pohrát, a na to se soustředíme v další kapitole.

První
Poslední
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama

Byl detekován AdBlock

Hrej.cz je komunitní web, jehož hlavním příjmem je reklama. Zvažte prosím vypnutí AdBlocku, ať můžeme všem čtenářům i nadále přinášet kvalitní herní zpravodajství, články a videa.

Děkujeme

Váš tým Hrej.cz