Elveon Článek Elveon

Elveon

taltos

taltos

22. 8. 2006 22:58
Reklama
Reklama

Slovenské 10tacle Studio je pobočkou stejnojmenného velkého německého vydavatele a distributora. Ten za sebou má již slušnou řádku povedených titulů, avšak naši východní sousedé teprve nyní přicházejí s svým prvním projektem nesoucím jméno Elveon. S jeho přípravou strávili neuvěřitelné čtyři roky, během nichž se detailně zabývali všemi skutečnostmi jejich virtuálního světa. Nyní již elfský epos klepe na dveře a žádné malé cíle si rozhodně neklade. Má totiž inovovat akční žánr z pohledu třetí osoby spoustou zajímavých RPG prvků, propracovaným bojem a především dechberoucím fantasy světem. Zapomeňte na Pána Prstenů, Harryho Pottera nebo pravidla ze světa D&D. Tvůrci z 10tacle Studios přichází se zcela novými fakty a jejich fantazie nezná hranic. Dámy a pánové, elfové ještě nevymírají a bohové nemají neomezenou moc. Vítejte do jednoho z mnoha příběhů rozsáhlého světa Naon. Vítejte do legendy jménem Elveon...

Naon je moje umřít pro krásu

Před deseti tisíci lety stvořili Bohové svět Naon. Jeho obyvatelé byli vznešení elfové, s jejichž pomocí vzniklo věčné město Nimathar. Uprostřed něj se nalézala velkolepá Věž bohů, která byla centrum vnitřních sil celého Naonu. Zlatá doba však postupně pomíjela, Bohové odcházeli a elfové se roztrousili na spoustu drobných kmenů. Nakonec Bohů zůstalo pouze několik a sílící elfové jsou dychtivý získat úplnou nadvládu nad tímto světem. Schyluje se k poslednímu souboji mezi elfským králem a zbytkem vznešeného božstva a konečný výsledek leží pouze v bájích. Podle nich by měl válku rozhodnout neznámý hrdina, s jehož pomocí má být znovu objeveno dávné město Nimathar, které skrývá neomezenou moc... A asi v této chvíli se do hry dostanete vy jakožto obyčejný ušatý pěšák. Jistě každý z vás již zavětřil, z koho se stane zmiňovaný hrdina, ale k tomuto cíli vede ještě předlouhá cesta. Sice se hlavní dějová linie zdá být lineární záležitostí, opak je však pravdou. Do plnění příběhového úkolu vás nikdo přímo nutit nebude a tak se klidně můžete dát do zkoumání obrovitého světa Naon, který skrývá spoustu levobočkových misí a NPC postav.

Obzvláště zajímavým nápadem je jakési hraní „legend“. Pokud se s nějakým příběhem v dějinách setkáte (z vyprávění, čtení...), můžete si tuto část příběhu zkusit zahrát a tak se například dostat několik století do minulosti a zničit tehdejší hrozbu. Za tyto činnosti vám budou narůstat zkušenosti a přibývat schopnosti. Zní to velmi zajímavě a jsme velmi zvědaví, jak dopadne výsledná implementace. Jen jestli si autoři neukousli moc velké sousto lembasu. Nicméně již nyní se plánuje rozvoj tohoto projektu, jelikož Elveon je pouze malá (avšak podstatná) epocha jinak velmi rozsáhlého světa. Nic by tedy nemělo bránit tomu, aby jsme se v budoucnu dočkali pokračování, které nebude muset nijak uměle navazovat na předchůdce, ale zahájí novou dějovou linii v jiné části světa.

Souboje - základ hry a úspěchu

Asi největší důraz kladou tvůrci na boj. Stále se totiž jedná o akční hru a RPG prvky jsou spíše obohacující záležitostí. Nečekejte žádné klikací hody „ála Diablo“, ani styl Baldur’s Gate, nýbrž promyšlený taktický souboj na ostří mečů proti hrstkám nepřátel. Autoři chtějí docílit pocitu zadostiučinění po každé zabité příšeře, což se jim díky jejich tuhému kořínku pravděpodobně podaří. V boji byste měli dostat šanci využít svých obraných schopností a těsně před tím než protivník udeří, zareagovat a pohyb vykrýt. Jakým způsobem bude přesně probíhat útok a obrana není známo, avšak vypadá to na kombinaci vašich reflexů a nasbíraných zkušeností, za které si budete vylepšovat schopnosti.

Zbraně se dělí na čtyři základní typy. Jedná se o dýky, obouruční meče spolu s těžkými zbraněmi na blízko, tyče nebo kopí a luky. Využití jednotlivých druhů na různé nepřátelé by mělo být zásadní devizou hry. Dýkou těžko udoláte tři nepřátelé naráz, zato s dlouhým kopí budete čarovat pomalu stejně jako Štěpánka Hilgertová. Nepřátelské přesily byste se měli dočkat spíše výjimečně, což přidává bodíky taktickému boji, ve kterém se můžete zaměřit na jednotlivé protivníky a své údery si předem naplánovat. Jestli do světa Naon zakročí i nějaká kouzla zatím není známo.

Unreal 3 Engine vrací úder

Co táhne k Elveonu již na první pohled, je grafické zpracování. Unreal 3 Engine je zárukou 100% kvality a díky němu by nemělo být problémem zrealizovat i ty nejdivočejší nápady autorů. Dynamické počasí nebo střídání denní doby vypadají opravdu úchvatně, stejně jako souhra světla a stínu. Díky systému SpeedTree je procházka lesem útokem slin na vaši klávesnici, protože každý lístek je zpracován zvlášť a tudíž může být pohnuto jakoukoliv větvičkou. Autoři si dali také práci s pohybem všech postav a do Bratislavy se sjeli ti nejlepší kaskadéři a špičky bojového umění, aby pomohli Elveon rozhýbat. Výsledkem by měly být zcela autentické pohyby, jaké si jen u elfů můžete představit. Ladné skoky i běh, střídající rychlé údery a hbité úhybné manévry v boji. To vše a k tomu úchvatné prostředí, v kterém naleznete jak neprobádanou krajinu a skalní útesy, tak i „velkoměsta“, vesničky, zříceniny nebo staré svatyně. Malý otazník visí nad vzhledem vašich protivníků a samotnou rasou bohů - ti by měli být nezničitelní, viďte? Tak na to asi v Naonu rychle zapomenete.

Na co se ještě těšit

Dalším příslibem dobré zábavy je zmíňka autorů o epických bitvách s vašimi spojenci po boku. Po bitce s každým smradlavým skřetem by právě tyto pasáže měly oživit hratelnost a střet dvou menších armád v tomto výborném enginu, za použití všech systémů hry, by mohl být nejen skvělou pastvou pro oči. Dále byste se měli dočkat miniher, jako například letu na gryfenu, z kterého budete nepřátele ohrožovat lukem.

Elveon je mixem akčního a RPG žánru, přičemž využívá propracovaný Unreal 3 Engine. Zakládá si na pomalém taktizování v boji a světě Naon, rozsáhlém jak prostředím, tak i svou historií, který by měl být otevřenou náručí questů a NPC postav k probádání. Navíc slibuje několik inovačních prvků (minihry, celý soubojový systém) a v neposlední řadě lákavý fantasy příběh. Takový výčet by bezesporu stačil na prvenství v tomto žánru a pokud se podaří alespoň část splnit, mělo by jít o výbornou hru. Stene se pokořitelem Obvilionu projekt od našich východních sousedů? Šance na to má. Nicméně nesmíme zapomenout ani na tuhou konkurenci v podobě Dark Messiah of Might & Magic, Eragon nebo Project Offset.

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Byl detekován AdBlock

Hrej.cz je komunitní web, jehož hlavním příjmem je reklama. Zvažte prosím vypnutí AdBlocku, ať můžeme všem čtenářům i nadále přinášet kvalitní herní zpravodajství, články a videa.

Děkujeme

Váš tým Hrej.cz