Dragon Age: svět intrik, magie a rozhodnutí, která mají následky | Kapitola 3
Seznam kapitol
Dragon Age od svého vzniku spojilo temnou fantasy, politiku a silné příběhy. Série BioWare ukázala, že RPG může být stejně o rozhodnutích jako o velkolepé magii.
Po obrovském úspěchu Origins se očekávalo, že BioWare naváže stejným stylem. Jenže studio se rozhodlo vydat jinou cestou. Dragon Age II (2011) byl od začátku ambiciózním experimentem – rychlejší vývoj, komornější pojetí a soustředění na jedno město a jednu rodinu místo velkolepé fantasy kampaně. Výsledek byl rozporuplný, ale dodnes se o něm mluví.
Hráč tentokrát ovládal předem danou postavu jménem Hawke, upravitelnou jen částečně. Tato změna umožnila BioWare soustředit se na vyprávění konkrétního, osobního příběhu člověka, který se postupně stal významnou politickou postavou Kirkwallu. Místo cestování po rozsáhlé mapě se vše odehrávalo v jednom městském státě, kde vřely společenské konflikty mezi mágy, templáři, šlechtou a otrokáři. Tón byl záměrně civilnější a politický.
Velkou změnou prošly souboje. Dragon Age II posunulo hratelnost směrem k akčnějšímu tempu, s rychlejšími animacemi a menším důrazem na taktické plánování. Konzolovému publiku to sedlo, ale část fanoušků klasického stylu z Origins změna příliš nenadchla. K tomu se přidaly kontroverzní recyklované mapy a kratší vývojový čas, který byl na výsledku zkrátka cítit.
Přesto hra nabídla mnoho silných momentů. Kirkwall působil živě, konflikty mezi mágy a templáři dostaly prostor, který je později definoval pro celou sérii, a společníci jako Varric či Merrill patří dodnes k nejoblíbenějším postavám Dragon Age. BioWare se pokusilo vytvořit příběh, který se zaměřuje na následky, nikoliv na velkolepé bitvy. A i když to nebyl triumf jako Origins, zanechal druhý díl v sérii hlubokou stopu.