Dragon Age: svět intrik, magie a rozhodnutí, která mají následky
i Zdroj: BioWare
Článek Dragon Age: svět intrik, magie a rozhodnutí, která mají následky

Dragon Age: svět intrik, magie a rozhodnutí, která mají následky | Kapitola 3

Andrej Holátko

Andrej Holátko

Seznam kapitol

1. Zrození světa Thedas 2. Dragon Age: Origins – návrat velkých RPG 3. Dragon Age II – kontroverze, experimenty a nový směr 4. Dragon Age: Inquisition – návrat do velkého formátu 5. Dragon Age: The Veilguard – rozporuplný návrat, který rozdělil fanoušky

Dragon Age od svého vzniku spojilo temnou fantasy, politiku a silné příběhy. Série BioWare ukázala, že RPG může být stejně o rozhodnutích jako o velkolepé magii.

Reklama

Po obrovském úspěchu Origins se očekávalo, že BioWare naváže stejným stylem. Jenže studio se rozhodlo vydat jinou cestou. Dragon Age II (2011) byl od začátku ambiciózním experimentem – rychlejší vývoj, komornější pojetí a soustředění na jedno město a jednu rodinu místo velkolepé fantasy kampaně. Výsledek byl rozporuplný, ale dodnes se o něm mluví.

Hráč tentokrát ovládal předem danou postavu jménem Hawke, upravitelnou jen částečně. Tato změna umožnila BioWare soustředit se na vyprávění konkrétního, osobního příběhu člověka, který se postupně stal významnou politickou postavou Kirkwallu. Místo cestování po rozsáhlé mapě se vše odehrávalo v jednom městském státě, kde vřely společenské konflikty mezi mágy, templáři, šlechtou a otrokáři. Tón byl záměrně civilnější a politický.

Velkou změnou prošly souboje. Dragon Age II posunulo hratelnost směrem k akčnějšímu tempu, s rychlejšími animacemi a menším důrazem na taktické plánování. Konzolovému publiku to sedlo, ale část fanoušků klasického stylu z Origins změna příliš nenadchla. K tomu se přidaly kontroverzní recyklované mapy a kratší vývojový čas, který byl na výsledku zkrátka cítit.

Dragon Age: svět intrik, magie a rozhodnutí, která mají následky
i Zdroj: Electronic Arts

Přesto hra nabídla mnoho silných momentů. Kirkwall působil živě, konflikty mezi mágy a templáři dostaly prostor, který je později definoval pro celou sérii, a společníci jako Varric či Merrill patří dodnes k nejoblíbenějším postavám Dragon Age. BioWare se pokusilo vytvořit příběh, který se zaměřuje na následky, nikoliv na velkolepé bitvy. A i když to nebyl triumf jako Origins, zanechal druhý díl v sérii hlubokou stopu.


Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama