Dojmy z hraní The Cycle: Frontier, barevného Tarkova | Kapitola 4
Seznam kapitol
Princip hratelnosti Escape From Tarkov se především při boomu popularity této hry stal oblíbeným nejen mezi hráči, ale také vývojáři. Neberme v potaz realistický gunplay a to, jak se pohybuje hráčova postava – soustřeďme se pouze na to, co je vaším cílem. Objevit se na mapě, sesbírat zbraně, vybavení a další předměty, splnit úkoly a zase rychle odejít.
EVAC SHIP IS ON THE WAY
Jediným zásadním problémem, na který jsem v průběhu hry narazil, byl systém spawnování. Ten vás dokáže téměř doslova posadit na hlavu nepřítele, který si jen počká na váš velkolepý výstup z modulu a vesele vám daruje pár kulek do hlavy. Stejně tak mi nesedí fakt, že vás hra na server pouští v různé časy, někdy se tak objevíte jen pár minut před tím, než započne hrozivá bouře.
V tu chvíli se, alespoň v případě, že hrajete sami, stává ze hry taková lehčí hororovka. Jedinou cestou z mapy je evakuační loď, kterou si můžete kdykoliv přivolat na dvou evakuačních místech, které jsou určeny přímo pro vás. Jedna instance ale netrvá dlouho a jak už sem v prvních odstavcích zmiňoval, po planetě se občas prožene smrtící bouře. Ta se ve hře objeví jak na jejím samotném konci, kdy vás jednoduše sesmahne, tak někdy v jejím průběhu, kdy se musíte před hrozivým deštěm a nebezpečnými blesky schovat a vyčkat.
Když se před koncem serveru začne schylovat k bouři, začne hustě pršet, zatáhne se slunce, po mapě se rozprostře hustá mlha a především se ze všech stran začnou valit hrozivé zvuky. V tom případě jde nejen o efekt pro navození strachu, ale také o velkou taktickou (ne)výhodu. Přes hřmění totiž neslyšíte své okolí a snáze narazíte na nepříjemné monstrum nebo hráče. V případě, že stihnete dorazit k plošině na přistání, můžete si loď zavolat. Ta při svém příletu dělá pořádný hluk, její model je vidět snad přes celou mapu a před odletem si několik desítek sekund počkáte. Až do poslední mikrovteřiny si tedy rozhodně nemůžete oddechnout.
Musím říct, že zatím vypadá The Cycle: Frontier opravdu nadějně. A mám z něj docela dobrý pocit. Má takovou „klasickou“ hratelnost, více arkádovou a přístupnou, než v případě Escape From Tarkov, zároveň ale přejímá zajímavý princip hry a nastavuje poměrně vysokou obtížnost. Tím hlavním je ale motivace ke hraní. Když jsem v minulosti testoval různé hry, právě tento faktor jim strašně scházel. I když tedy nemuselo jít o špatnou hru, zkrátka se na trhu neuchytila, protože si stačí zahrát dvě hodinky a pak už o hře nikdy neuslyšíte. The Cycle vám ale svůj obsah dávkuje poměrně střídmě a především před vás klade poměrně zajímavé úkoly, které chcete splnit. Najde se tu a tam pár chyb, ale stále jde o test, nikoliv plné vydání. A po dlouhé době jsem u podobného titulu zažil pocit, že se těším, až zase budu mít čas vydat se do boje. Takže mě omluvte, já jdu dále testovat – snad se potkáme v zóně.