Dojmy z hraní The Cycle: Frontier, barevného Tarkova
Seznam kapitol
Princip hratelnosti Escape From Tarkov se především při boomu popularity této hry stal oblíbeným nejen mezi hráči, ale také vývojáři. Neberme v potaz realistický gunplay a to, jak se pohybuje hráčova postava – soustřeďme se pouze na to, co je vaším cílem. Objevit se na mapě, sesbírat zbraně, vybavení a další předměty, splnit úkoly a zase rychle odejít.
Samozřejmě by nic takového nebylo zajímavé, pokud by se v tom neobjevil nějaký háček. Pořádný twist, díky kterému si opravdu dáte záležet na tom, že odejdete. Vaše postava a její vybavení totiž nejsou žádnou jistotou. To, co si vezmete, můžete kdykoliv ztratit. Pokud se vám takto nepovede hned několik výprav, můžete jednoduše skončit na mizině a na mapy se vracet se základním nožíkem.
Původní Escape From Tarkov v obtížnosti výše popsaného nápadu jde trochu mimo tabulky, počty hráčů a obecná popularita hry ale ukázala, že tento veskrze unikátní nápad má velký potenciál. Do vývoje se dostalo několik her a mezi ty už existující patří například Battlefield Hazard Zone či 7 Days to Die. Obě ale nejsou zrovna dvakrát populární a pokud pomineme celkové problémy Battlefieldu, důvod najdeme lehce – přetvořit princip správně tak, aby byl zábavný a zároveň vás jaksi nutil neustále hrát je velice obtížné. Ani přes to ale konkurence boj nevzdává a do světa se chystá další projekt – The Cycle: Frontier.
NEJSI-LI MULTIPLAYEROVÝ, NESMÍŠ PŘES PRÁH
O sérii The Cycle asi většina z vás neslyšela, a musím se přiznat, že do poslední chvíle ani já. Přitom se o titulu mluví už dlouho. Poprvé byla hra odhalena na Gamescomu v roce 2018, následovala různá lákání a videa, díky čemuž se titul neustále odkládal. Vývoj je poměrně složitý a nedá se v něm pořádně vyznat, dle mého se ale očividně první „vydání“ nepovedlo a z předběžného přístupu se hra vrátila zpátky do vývoje. Zkušené studio Yager, které má na svědomí Spec Ops: The Line či Dreadnought, se nyní vrátilo, název lehce pozměnilo na The Cycle: Frontier a doufá, že tentokrát prorazí více.
A je to dost možné. Zatímco dříve hratelnost stavěla na podivném PvPvE úkolovém systému, nyní je to poměrně jasné – Frontier je principem Tarkov. Přimíchává do toho ale úplně unikátní prostředí a klasickou střílečkovou hratelnost s funkcemi z jiných her.
Zajímavý je také způsob, kterým můžete přijít ke klíči. Místo registrování a doufání v přístup si musíte propojit svůj Twitch účet s herním účtem a dvě hodiny sledovat streamera, který The Cycle: Frontier hraje. Po této době dostanete vlastní klíč na Steam a můžete se sami vydat na planetu Fortuna III. Zároveň si vývojáři omezili zasaženou komunitu, hru totiž soustředili na streamery Escape From Tarkov a jejich komunity, které minimálně v uzavřeném testování mohou celkovou hratelnost více ocenit.
Mezi ně se hrdě řadím i já. The Cycle vypadalo minimálně na streamu docela zajímavě a spíše než, pro mě osobně otřepané, motto „spawn, loot, escape“ mě lákala planeta a zajímavé zbraně. A musím říct, že prozatím mě ani jedno nezklamalo.