Coded Arms Assault Článek Coded Arms Assault

Coded Arms Assault

jiri.skrampal

jiri.skrampal

21. 8. 2006 22:58 2
Reklama

Herních sérií se po světě povaluje jako smetí. Poslední dobou právě u nich bývá nehezkým zvykem degradující kvalita a dolování peněz z dvacetkrát vyrýžovaných nápadů. Smutným důkazem jsou Codemasters a Micro Machines V4, které nám hnuly žlučí nejen při šikaně mezi kulečníkovými koulemi, případně SEGA a Tenchu. Naštěstí tu máme stálice jako Resident Evil, či Final Fantasy, které i časem neztrácejí nic ze svého lesku. Nicméně tu a tam se najde jméno, které se i přes těžké začátky vypracouje na špičku své třídy. Vzpomínáte si na první Burnout? Béčko jako řemen a obdobně na tom jsou originální Coded Arms (dále jen CA). Dost možná proto, že šlo o první vlaštovkou na PSP, která FPS jaro na handheldech rozhodně neudělala. Výkon PlayStation Portable také žánru stříleček viděných z pohledu první osoby zrovna nesvědčí, což se rozhodně nedá říci o PlayStation 3. S jejím supervýkonem naopak mohou vývojáři konečně povolit uzdu fantazii, a nejen ji, a stvořit svojí „matrixovskou“ střílečku přesně podle představ.

Svět vyvoleného

V Coded Arms Assault se vžijete do role hackera (či hackerky, jelikož se mluví o dvou hratelných charakterech), který se rozhodl zatopit gigantické zlé společnosti (jak jinak) a to skrze kyberprostor, kde je jako ryba ve vodě. Pokud jste původní CA viděli, jistě víte, že nejde o simulaci hodin strávených ťukáním do klávesnice ani o nějakou vykrádačku nápadů bří Wachovských (resp. vykrádání toho, co oni již vykradli). V Konami se k tomu postavili po svém s typickým japonským pohledem. Náš hrdina má svůj virtuální bojový oblek s přilbou hráče amerického fotbalu, digitální taktický panel na pravé ruce a hlavně slušnou řádku zbraní, které by v reálu neutáhl ani Železný Zekon v Karose. Ty si budete moci stahovat ze sítě sítí, stejně jako viry. Oboje vám pomůže v postupu hrou a bude mít destruktivní dopad na prostředí kolem. Ovšem i tenhle vesmír má svá závazná pravidla ála Matrix a buďte si jisti, že s nimi může napáchat pěknou spoušť. Herní svět je zničitelný od hlavy k patě, resp. od střechy po základy. Díky tomu in-game ukázky občas připomínaly mega-akční Black, s tím rozdílem, že všechny zničené věci se nerozlétly po okolí, ale zmizely v roji svítících oranžových znaků. Nepřátele tak bude možné zlikvidovat padajícími troskami, zavalit jim cestu automobilem, nebo doslova vymazat stěnu, za kterou se právě ukrývali.

Zlá obří korporace si ovšem svůj virtuální píseček pořádně hlídá a kdo by k němu snad zabloudil, se zlou se potáže. Proto zajímavě vypadá i složení nepřátel. Do realisticky vyhlížejících městských lokací sice zapadají jako pirátská šavle do ruky Gordona Freemana, nicméně i zde bude jasné, v jaké části planety se hra vyvíjí. Řadoví pěšáci totiž víc než agenta Smithe připomínají bubáky v kuklách. Jiné kafe jsou divoká čtyřnohá cosi s chapadly namísto hlavy (ano právě chapadla budou v nadcházející sezóně velmi šik). Na scénu se časem dostaly i gigantičtí mechové balancující na ocelových chůdách a díky silnému hardware se nebudeme muset bát, že by jich byl nedostatek. Snad právě naopak.

Až na vrchol PS3?

Stejně jako u kapesního předchůdce, bude i zde prostředím hry virtuální realita. Přesto, že je zdejší kyberprostor stvořen co nejvíce podobný skutečnému světu, grafické efekty vám budou každou chvíli připomínat, že všechno je jen „počítačové“. Už po nalogování do virtuálního světa (naštěstí si nebudete muset nic strkat do vašich konektorů) budete obdařeni působivým efektem, kdy se svět začne tvořit kolem vás jen z číslic a barevných hexagonů. Postupně se tak postaví domy, auta, celé ulice a čtvrti. Vše pak vypadá naprosto realisticky, tedy do doby, než zasáhnete první objekt, jenž zmizí v oslnivé záři digitálních znaků. Když jen tak vystřelíte do zdi, na okamžik zmizí textura a odkryje se tak šestiúhelníková kostra daného objektu.

Grafický kabátek nových Coded Arms rozhodně vypadá impresivně a to i přesto, že se má na pultech obchodů objevit až v druhé polovině příštího roku. Není se čemu divit, neboť o jeho realizaci se nestará nic jiného než Unreal 3 Engine. Hra zatím není v takové kondici, abychom ji mohli srovnávat s vymazlenými videíčky z Metal Gear Solid 4, protože je v příliš ranném stádiu vývoje, ale již teď předvádí kousky, které nám otvírají čelisti stejně jako peněženky. Sami autoři se vyjádřili v tom smyslu, že momentálně pouze experimentují s PlayStation 3 devkitem, což může znamenat všelicos, vždyť znáte Japonce. Nicméně první záběry vypadají věru impresivně a jsme tak velice zvědaví, jak hra bude vypadat, až s ohmatáváním skončí a pustí se konečně do práce.

V multiplayeru se to lépe táhne

Poslední zajímavá zpráva se týká multiplayeru. I přesto, že oficiální informace hovoří o 16ti hráčích, prokecli se tvůrci v jednom z rozhovorů, že hra bude podporovat minimálně hru pro 16 lidí. Na jakém čísle se autoři zastaví zatím není jasné, ale představa virtuální války takových 64 hráčů je velice lákavá nemyslíte? Taktéž potěší i kooperativní hra až pro 4 náruživé pařany. Coded Arms: Assault vypadají opravdu nadějně a jistě je příhodně rozloučit se hláškou jedné z vypuštěných ukázek: V ní nám sexy slečna s raketometem v ruce (nikdy neříkejte dívce se zbraní v ruce, že není sexy, vždycky se vám to vymstí) stihla vzkázat: „Go home to the real world“. My zatím nemůžeme jinak, než uposlechnout.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama