profile-image

Igni

Igni
Registrace 20. 12. 2020
ID 2052727336
Level 0
-1 bodů
Zbývá 1 bodů do dalšího levelu
-2 147 483 648 0
Nic tu není

Uživatel nemá žádné hry

Komentáře

Igni
Igni
Level 0 Level 0
20. 4. 2021 15:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Asi jsem moc velky konzervativec, ale vic se mi libila ta stara stranka :D

Igni
Igni
Level 0 Level 0
17. 1. 2021 10:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Herni QA je obecne spatne placene, a to proto, ze to chce delat kdejaky ocas a odmena je to, ze si v praci "hrajete". Dlouhodobe je to trochu problematicke, ale na zapade se to hodne zlepsilo a zlepsuje se to i tady (v polsku nevim), kdy si firmy uvedomuji, ze random capek kvalitu nezaruci. Predpokladam, ze u tak velkeho projektu jako byl Cyberpunk meli i relativne velky pool klikacu, kteri dostali scenare a ty porad dokola projizdeli, a takovi lide jsou proste spatne placeni, protoze nepotrebuji zadne dovednosti, a nevidim v tom zadny problem, je to tak trochu forma interniho "beta testu", resp. alfa testu. Samozrejme ale taky musi byt QA jadro, ktere je ve firme dlouhodobe, ma ty znalosti a dovednosti a obecne velmi dobre knowhow daneho softwaru, a ti uz zacinaji byt placeni lepe (i kdyz v porovnani s ne-hernim prumyslem, porad jsou nekde na 40-60% mezd treba, podle toho s kym to clovek srovnava).
A jasne, QA lidi (pokud se nabavime o specialistech jako jsou automation engineeri, penetration/security testeri, nebo specialisti na load/performance testy) maji obecne vyrazne horsi technicke znalosti (programovani a pod) nez programatori. Z druhe strany narozdil od programatoru musi mit mnohem sirsi pochopeni daneho programu (softwaru) jako celku, jak fungujou jeho jednotlive systemy, trochu jejich integrace, jake jsou byznys logiky atd atd. A k tomu clovek potrebuje stale zamestnance, kterym to pali a jsou schopni pochopit a zapamatovat si lecco, i kdyz zrovna neumi programovat.

A jeste dodam, ze co se dlouhe prumerne pracovni doby tyce, je to tak, a to predevsim proto, ze QA je vice mene posledni instance pres kterou cokoliv prochazi, nez to jde ke klientovi (a jasne, muzeme argumentovat agilem/scrumem, ale ruku na srdce, videli jste opravdovy scrum nekdy?), a tim padem jsou ti, na kterych to jakoby "stoji" a je na ne nejvetsi tlak, aby udelali praci co dostali (dost casto po domluvenych terminech). Taky bohuzel jedna z realit dane profese, se kterou se nektere firmy vyporadaji lip a nektere hur.

Igni
Igni
Level 0 Level 0
14. 8. 2020 08:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ja Epicu fandim dlouhodobe, protoze se snazi i na PC trhu nabourat monopol Steamu. Monopol (nebo i duopol) nikdy neni dlouhodobe vyhodny pro spotrebitele.

Igni
Igni
Level 0 Level 0
20. 12. 2020 14:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Reknu to asi takto. V ramci SW vyvoje (dle mych osobnich zkusenosti z nekolika firem + zkusenosti kamaradu) je bezne, ze:
1) project mamangement/sales slibi clientovi nerealne terminy
2) vyvoj a QA od zacatku upozornuje, ze jsou nerealne, ale nic se nemeni
3) v pozdni fazi vyvoje dojde klasicky k prescasum (v lepsim pripade placenym) a nabirani posil na posledni chvili
4) k bodu 3 vetsinou dochazi prilis pozde, takze ve vysledku je stejne nutne projekt odlozit
5) vetsinou ale ne o tolik, kolik navrhuje vyvoj&QA
6) aby se to dodalo v danem terminu, musi byt produkt osekan (cast funkci a predevsim kvalita)

No a tohle je proste v nasem oboru bohuzel bezna situace, a to mozna i proto, ze dneska uz je vyvoj a testing popravde na urovni delniciny. Jasne, je to do urcite miry kreativni a pod, ale ve vysledku je to podobne jako vystavba, akorat misto fyzicke budovy stavite SW.
A otazka zni, jsou ty prescasy a crunche a pod problem? No pokud je to otazka dvou tri mesicu pred koncem, tak asi ne (nebo rekneme poslednich 10-15% projektu). Pokud je to delsi, tak samozrejme. Obecne je to ale problem nezvladnuteho project mamangementu a neochoty komunikovat navenek (ke klinetovi) realna cisla.
PS: Ja osobne nastesti zatim nemam rodinu, takze mi to tolik nevadi, ze delam treba 3-4 mesice v roce 6 dni v tydnu 9-10h denne (pokud jsem za to zaplaceny), ale rozumim, ze to je velky zasah do osobniho zivota. A u hernich studii na AAA titulech je 15% projektu klidne posledni rok a to je proste hodne. Z druhe strany ty roky ze zacatku byvaji relativni pohoda, na to je treba take koukat. Nemluve o tom, ze kdyz clovek maka na jednom projektu 6-7 let, tak uz tam muze byt i solidni syndrom vyhoreni.

Igni
Igni
Level 0 Level 0
31. 1. 2018 10:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Prijde mi trochu zvlasti dat titulek: "EA se chlubí novými finančními výsledky" a potom je nikde v clanku neuvest ani na ne nedat odkaz....

Igni
Igni
Level 0 Level 0
30. 4. 2018 10:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ta hra je super, mam odehrane prvni dva scenare, treti sem tezce nezvladl, ale i ten prvni si chci dat znova s tim, ze se vic a driv zamerim na pruzkum a zkusim to rychleji rozjet. Trochu sem se bal, ze si budou dve survival strategie co vysli ve stejnou chvili konkurovat (Surviving Mars a Frostpunk), ale jsou natolik odlisne od sebe, ze mezi nimi stridam. Vetsinou po tom, co padnu u Frostpunku do deprese si dopreju chvili rozjuchane barvy Surviving Mars a je hned lip :)
Jenom doufam, ze budou pridavat vic scenaru, protoze precejen, bez nich to rychle omrzi, neni tam az tak velka znovuhratelnost.

Igni
Igni
Level 0 Level 0
30. 3. 2017 12:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Kdyz uz prekladate vyjadreni, tak je to rok Gwintu. Gwent je to anglicky (predpokladam kvuli fonetice), v originale i v ceskem prekladu (aspon kniznim) to je gwint. ;)

Igni
Igni
Level 0 Level 0
1. 3. 2014 09:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ono Mafie sla do hajzlu ve chvili, kdy ji ty amici koupily. Kamarad na dvojce delal testra a rikal, ze jeste pred vydanim to byla super hra. Pak zacali tlacit americani, zrusilo se ve hre plno veci, vcetne multaku a nakonec to vyslo v te totalne zoufale podobe a byl to totalni fail v porovnani s jednickou.

Igni
Igni
Level 0 Level 0
12. 12. 2013 14:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak bloodrayne byl vybornej, minimalne jednicka. Byla to spravna odreagovaci rubacka/strilecka, takovejch je malo ;)

Igni
Igni
Level 0 Level 0
17. 8. 2015 08:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Racer me vylozene potesil, mozna si ho koupim, na PCcku sem na nem kdysi stravil mnoho hodin.

Igni
Igni
Level 0 Level 0
11. 3. 2013 11:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ja nevim o cem se premysli, konsole PC vykonostne nikdy nepreskoci, 8gbramky mam v notasu, ktery je pres rok a pul stary lol. Jedina vyhoda je vyborna optimalizace, ale PC bylo vzdycky schopno nakopat v grafice/vzhledu her prdel a nic se menit nebude. Jedine co, tak si dalsi generace konsoli bude brat dalsi schopnosti PC jako streamovani a podobne ;)

Igni
Igni
Level 0 Level 0
7. 7. 2015 12:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Watch dogs byly asi kapku zklamanim vizualnim a asi i kvuli tomu velkem hypu pred vydanim, ale pro me to byla jedna z lepsich her co sem v poslednim roce hral. A po hodne dlouhe dobe hra, kde sem byl fakt zvedavy, jak to dopadne.

Igni
Igni
Level 0 Level 0
19. 5. 2014 10:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Asi stejnou jako hrej podle fotky, Mirror`s Edge 2

Igni
Igni
Level 0 Level 0
8. 3. 2013 16:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Podle me to bude fail. Protoze nejde o grafiku, ale ta hra je proste ve svetle dnesnich rts zastarala, at uz byla jakkoliv skvela v dobe kdy vysla.

Igni
Igni
Level 0 Level 0
18. 7. 2012 12:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ty mlady dneska nic nevydrzej, pamatuju casy, kdyz sme na lankach jeli uplne bezne 50-75h v kuse bez spani, akorat s ktratkejma pauzama na cigaro a pokec a nikomu nic nebylo, akorat pak clovek upad do komatu a dva dny v kuse spal :D

Igni
Igni
Level 0 Level 0
21. 6. 2012 14:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

EU az tak razantne jednat nemuze, protoze z druhe strany tady jsou zase velmi mirne zakony proti piratum, resp. na ochranu vydavatelu/producentu her, takze to jde ruku v ruce. I kdyz taky bych chtel vratit prachy za D3, podle me je to absolutni fail.

Igni
Igni
Level 0 Level 0
15. 9. 2014 17:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ruku na srdce vsichni, kdyby me osobne nabidl Microsoft takovehle prachy, tak je sbalim a do smrti si muzu jen a jen uzivat. Stejne jako moje deti a deti mojich deti. Vy byste to snad udelali jinak?

Igni
Igni
Level 0 Level 0
14. 7. 2014 08:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Samozrejme ze chci pod rukama klavesnici s mysi napojeny na poradnou masinu, stejne jako poslednich 20 let :D nejaka konzole to nemuze nahradit ;)

Igni
Igni
Level 0 Level 0
25. 3. 2014 07:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@lady_maya: Jak kteri cesti fanousci, me zrovna ty preklady Dragon Age prijdou jako naprosty paskvil, ktery si vycucal z prstu buhvi ktery pitomec z EA, ktery nikdy nic asi nehral, resp. nic co vychazi aspon trochu z DD. Uz ten preklad Fade - jako unik je proste divnej, kdyt to nevystihuje co to je a jeste k tomu to ani nedodrzuje vyznam slova z anglictiny.

Igni
Igni
Level 0 Level 0
25. 2. 2014 20:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

ano, davam prednost konkurenci, PC, na to stejne nic nema.

Igni
Igni
Level 0 Level 0
24. 1. 2014 08:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Vypada to vazne moc dobre, tak uvidime, co z toho nakonec bude ;)

Igni
Igni
Level 0 Level 0
19. 1. 2014 12:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Njn, dospelacka hra neni zrovna neco, co by spadalo do filosofie Disney :D

Igni
Igni
Level 0 Level 0
27. 11. 2013 17:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ja zase piraty chapu. Herni prumysl, zvlast co se tyce titulu patricich k nejlepe se prodavajicim sve produkty pekelne predrazu. V podstate jakykoliv AAA titul by byl ziskovy, i kdyby jeho launch cena byla na 50% toho, za kolik se vazne prodava. Nemuzute se pak divit, ze lidi takoveto hry stahuji a pirati, nekteri uz z principu. Naopak znam plno lidi, kteri stahnou a pokud se jim hra libi, tak si ji opravdu koupi, ale treba ne hned, ale pockaji, az je na ni nejaka akce ;)

Igni
Igni
Level 0 Level 0
22. 6. 2014 21:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@VojtechFarsky: Taky sem na to ted koukal a rikam si, jak je to vlastne hnusne a tenkrat mi to prislo graficky uplne bozi :D

Igni
Igni
Level 0 Level 0
21. 2. 2020 14:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ja sem to mel stejne jako tady autor clanku. Vedel sem, ze hru koupim, tak sem nesledoval nic. Pusstil sem kampan, byl jsem spokojeny z vizualu (trochu mrzel chybici dabing) a vesele sem hral a uzival si novejsi grafiku. Ale ve chvili kdy sem se zasekl v Culling a nemohl ho projit proto, ze mi hra tyden po releasu crashovala neustale na tom samem miste v dane misi, i kdyz jsem pustil hru od znova, nebo se snazil savevovat, tak me doslo, jak se zase blizzard jenom snazi vytahat prachy a na hrace uz sere. a fakt me to zamrzelo, protoze sem se tesil, jak si znovu zahraju kampan. Tak sem zazadal o refund (jeste nez ho zacal Blizz davat automaticky) a mozna si to koupim za par mesicu, az poresi bugy v nejake slevove akci za 10euro, protoze novejsi grafika (a rikam zamerne novejsi, ne moderni) si tech 30 euro co to stalo fakt nezaslouzi.

Reklama
Reklama