Představujeme Shadow of Mordor
Pán Prstenů je mocná licence a brzy se opět pokusí všechny hrče do temnot jejich herních kobek svázat. Že vás nějací skřeti a triky s neviditelností neberou? Nenechte se vysmát a čtěte i sledujte přiložené video – tento Lotr rozhodně má potenciál!
Middle-Earth: Shadow of Mordor se momentálně nachází ve stádiu pre-alpha verze, jenže co naplat, Pán Prstenů potkává next-gen v celé své parádě. A zřejmě netlacháme vůbec naprázdno – záběry prozrazují, zdá se, že funkční kombinaci tolika prvků a kvalit z jiných her, až z toho smysly přechází. Vzpomeňte například v detailech na první pohled na hru Vojty Bednáře. Na pohled běžná 3rd person akce je očividně inspirovaná hity poslední doby – řeč je o sérii Assassin’s Creed, o nové trilogii s Batmanem a třeba také o Hitmanovi. A navrch přidává spoustu vlastní inovace. Nemožné? Možná, ale čtěte hezky vesele dále.
Ve hře se ujímáte role rangera jménem Talion. Talion má štěstí, zemřel sice pod rukou Saurona, měl však z pekla štěstí a hýbe se nadále, zřejmě si tak vzal příklad z Bílého vlka a jeho nechuti zemřít na následky zranění neslučitelných se životem. A tenhle chlapík se zkrátka a dobře naštval a rozhodl se vydat sandboxově navrhnutým Mordorem za jediným cílem – pomstou.
Prodírat se budete nepřáteli, ani jeden však neplánuje být jako druhý – autoři tímto se vší pompou představují systém zvaný Nemesis. Ten slibuje procedurálně generované nepřátele, ale to není jen tak – formovat je budou vaše akce a činy v příběhu. A ty budou také tvořit váš vlastní úspěch a vývojáři nám slibují, že žádné dva průchody hrou tak nebudou identické.
Namísto tupého zabití nepřítele si budete moci například přečíst jeho myšlenky a zjistit tak něco o jeho vztahu s okolím a o tom, jak zapadá do lokální hierarchie skřetů. Michael De Plater pak za vývojáře popisuje situaci, kdy po podobném přečtení nepřítele zjistíte, že je mnohem lepší si jej ochočit a zneužít jej – ten vás pak například zavede za svým nadřízeným a ještě vám pomůže v boji. Jedná se však o jeden příklad za všechny, ve finále těch možností bude pochopitelně podstatně více a všechny mají stejný cíl – přizpůsobit zážitek samotnému stylu hráče.
A nejen to, těch novinek a slibů je mnoho – zůstaňte naladěni, hře se brzy podíváme na zoubek v našem vlastním preview. Zatím se podívejte na záběry z aktuální verze hry. Jistě nám dáte za pravdu, že zde máme co dočinění s hrou nejen krásnou, ale také na obsah a náplň bohatou, nebo si to snad nemyslíte?