Zpět na článek

Diskuze: Schreier: Vývojáři CDPR jsou naštvaní

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Mr.sugar
Mr.sugar
Level 1 Level 1
19. 12. 2020 21:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@red-icius: Jediné, proč tam zatím není stávka a exodus vývojářů je to, že jim slíbili vyplacení odměn. Samozřejmě o ně přijít nechtějí a tak je mají částečně v šachu. Z mého pohledu to úplně drby nejsou, pracuje tam člověk, který semnou kdysi spolupracoval na jednom projektu a sem tam jsme v kontaktu...

Mr.sugar
Mr.sugar
Level 1 Level 1
18. 12. 2020 20:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tady se plně ukazuje, že když se řešil crunch a obecně vztah vedeni-zamestnanci, tak zvěsti byly pravdivé. Podle toho ta hra taky dopadla. Jsou lidé, kteří jdou nadšení, je ale asi pravda, že vedení totálně zabilo potenciál, který tahle hra měla...

Smaug.
Smaug.
Level 1 Level 1
20. 12. 2020 20:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Igni: K tomu nabírání posil na poslední chvíli: To se děje snad všude a většinou je to kontraproduktivní, protože posily dost často netuší, co mají dělat, vyžadují zaškolení a to musejí dělat zkušení členové týmu, kteří nemohou dělat klasickou práci na vývoji či testování.
Navíc spousta věcí se nedá snadno rozdělit tak, aby to víc lidí zvládlo rychleji. Většinou na podobné nápady vedení reagujeme takto: "Dítě se má narodit za měsíc, tak na to najmeme devět žen."

Aleš Adam
Aleš Adam
Level 1 Level 1
20. 12. 2020 18:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Vydat nehotový produkt je fakt blbý a tohle reputaci firmě rozhodně nepomohlo. Na druhou stranu si myslím, že určitý tlak a třeba i předčasné vydání je lepší než nějaký utahaný early access. Odstrašujícím příkladem je Star Citizen, kde chybí ten tlak a patlají se s tím příliš, až to působí jako takový malý tunel. Naopak hloupé předčasné vydání pomohlo například No Man's Sky. Sice na začátku dostali pěkně napráskáno, ale kupodivu to pomohlo studio i hru konzolidovat a ve výsledku si nejen zlepšit reputaci ale být pořád na očích a dostat tak velkou reklamu zdarma.

Igni
Igni
Level 0 Level 0
20. 12. 2020 14:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Reknu to asi takto. V ramci SW vyvoje (dle mych osobnich zkusenosti z nekolika firem + zkusenosti kamaradu) je bezne, ze:
1) project mamangement/sales slibi clientovi nerealne terminy
2) vyvoj a QA od zacatku upozornuje, ze jsou nerealne, ale nic se nemeni
3) v pozdni fazi vyvoje dojde klasicky k prescasum (v lepsim pripade placenym) a nabirani posil na posledni chvili
4) k bodu 3 vetsinou dochazi prilis pozde, takze ve vysledku je stejne nutne projekt odlozit
5) vetsinou ale ne o tolik, kolik navrhuje vyvoj&QA
6) aby se to dodalo v danem terminu, musi byt produkt osekan (cast funkci a predevsim kvalita)

No a tohle je proste v nasem oboru bohuzel bezna situace, a to mozna i proto, ze dneska uz je vyvoj a testing popravde na urovni delniciny. Jasne, je to do urcite miry kreativni a pod, ale ve vysledku je to podobne jako vystavba, akorat misto fyzicke budovy stavite SW.
A otazka zni, jsou ty prescasy a crunche a pod problem? No pokud je to otazka dvou tri mesicu pred koncem, tak asi ne (nebo rekneme poslednich 10-15% projektu). Pokud je to delsi, tak samozrejme. Obecne je to ale problem nezvladnuteho project mamangementu a neochoty komunikovat navenek (ke klinetovi) realna cisla.
PS: Ja osobne nastesti zatim nemam rodinu, takze mi to tolik nevadi, ze delam treba 3-4 mesice v roce 6 dni v tydnu 9-10h denne (pokud jsem za to zaplaceny), ale rozumim, ze to je velky zasah do osobniho zivota. A u hernich studii na AAA titulech je 15% projektu klidne posledni rok a to je proste hodne. Z druhe strany ty roky ze zacatku byvaji relativni pohoda, na to je treba take koukat. Nemluve o tom, ze kdyz clovek maka na jednom projektu 6-7 let, tak uz tam muze byt i solidni syndrom vyhoreni.

red-icius
red-icius
Level 23 Level 23
19. 12. 2020 11:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@RomanK47: oni měli 6x v sobotu práci normálních 8 hodin, to se šli domů nejen vyspat, ale šli i do kina, na oběd a ten den s rodinou na výlet ... motají se neustále crunche s pouze dalším pracovním dnem. Taky mi přijde naprosto správné, že před vydáním se zabere, zvlášť, když to je jen touto formou a není to jak u fortnite, kde se zabírá nonstop a lidi tam padají na hubu neustále - to se ale nikde nepíše.

Ty sis zřejmě zažil crunch, tak budeš tady bojovat snažit se to aplikovat na to co měli oni. Ale to je nesmysl.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 1 Level 1
19. 12. 2020 07:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mr.sugar: Přesně, také si tu pamatuji lidi, kteří na nekonečných přesčasech neviděli nic špatnýho, když to dostanou zaplacený. Takovej člověk buď neměl měsíce crunche, kdy se z práce chodil domů jen vyspat, nebo je posedlý jen prachama. Zejména když to trvá měsíce a konec v nedohlednu, i po vydání, pak je to vážný důvod se hlasitě ozvat nebo jít případně pryč, než to člověka zcela zničí a vyhoří.

Mr.sugar
Mr.sugar
Level 1 Level 1
18. 12. 2020 21:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@OldSnakeBOSS: Nějak nevím, když se tu řešilo, že si stěžují na podmínky a crunche, tak to taky podle hráčů je v pořádku. V pořádku to samozřejmě není, to že se to děje nejen v CD Projektu neznamená, že by se nemělo něco dělat aby se to změnilo. Možná by si ale hráči měli uvědomit, že CD projekt jsou zaměstnanci a vedení + akcionáři a je třeba se jako hráči postavit spíš na stranu zaměstnanců, nikoli hledat pochopení pro kravaťáky... Třeba se to teď konečně stane, ale pochybuju.

Ocelotr NN
Ocelotr NN
Level 1 Level 1
21. 12. 2020 06:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Zaměstnanci jsou naštvaní na vedení ?
No tak to se tedy ještě nikdy v historii nestalo. Ale má to takový punc senzačnosti, je-li za tim JASON "NA VLASTNÍ OČI" SCHREIER.

Já bych řekl, že všichni z CD PROJEKTU maj ohledně CP2077 máslo na hlavě a jestli si myslí, že se CYBERPUNK opraví tím, že se budou hádat zaměstnanci s vedením, tak to celou situaci jen zhorší, a JASON SCHRIER zbytečně oddaluje opatchování tím, že přilévá olej do ohně.

CYBERPUNK je hotov, oni musí vyřešit "jen" průběžné načítání světa, tak jako to dělá UBISOFT v AC, Sucker Punch v Tsushimě a desítky dalších firem v open world hrách.

red-icius
red-icius
Level 23 Level 23
19. 12. 2020 18:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mr.sugar: vždycky bude někdo brblat,ve velké firmě tím spíš a tady se to přímo vyhledává, protože na to čtenáři reagujou .. kdyby tam byla stávka a polovina zaměstnanců by vydala prohlášení, tak neřeknu, ale nic takovýho se nestalo. Takže to jsou jen drby. Všude jen prázdné nekonkrétní argumenty o ničem. Běž do libovolné fabriky a zeptej se lidí, vždycky najdeš nějakýho nespokojenýho troubu.
Neříkám, že v CDP je všechno OK, ale to prostě nevíme a takhle se radovat a pomlouvat nějaký neurčitý bezpohlavní "vedení", to mi přijde dost jednoduchý.
Na Kennyho padne meteorit: Zabili Kennyho! Kdo? Oni! Kdo oni? No oni, ti parchanti!

Xspy
Xspy
Level 1 Level 1
18. 12. 2020 23:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ne skutečně ? To není nožné ;D Vždyť udělali desítkovou hru a lidé jim to chtěli vrátit ....
Koukám že zápal pro věc skutečně při crunchi nechyběl na obou stranách barikády. A přitom když vedení vede a milníky nejsou jen "challenge" šílených managerů tak vlastně není důvod ke crunchi ..ale také jsem to zažil a v bledě modrém zažívám dál. Zástupy Ikarů co jdou ze školy hned do vedení ,a stále naráží na holou realitu ;)

esmo
esmo
Level 1 Level 1
20. 12. 2020 15:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Igni: +1 mám obdobné zkušenosti, byť ne z vývoje SW, ale je vidět že se chování sales/managementu napříč odvětvími neliší :D

Spratekk CZ
Spratekk CZ
Level 24 Level 24
Hlavní platforma: PC
20. 12. 2020 10:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@red-icius: ano, já ho třeba zažil. A jakej to má vliv na rodinu, vztah a samotnýho člověka je nepopiratelnej. Zkus to někdy. Třeba se ti rozsvítí v tý dýni...

Rastr
Rastr
Level 1 Level 1
20. 12. 2020 00:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak to by meli zkusit delat v Ceske Bohemia Interactive (viz jejich Glassdoor a zkusenosti lidi, jenz jim od tam po desitkach za posledni rok odesli) :D

Mr.sugar
Mr.sugar
Level 1 Level 1
19. 12. 2020 16:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@red-icius: Několik vývojářů se vyjádřilo přesně, jak to v CDP je a v pořádku mi to nepřijde. A je jedno, jestli mluvíme o crunch nebo ne. Crunch se může stát, je otázkou, jaký to má celé průběh. Nejen v tomto ohledu vidíme, že je zejména problém s vedením CDP a to ve více rovinách. A já nepochybuju, že kdyby tam nebyl tenhle "povedený" management, tak CP může být mnohem lepší hra...

RamiellDeAnn
RamiellDeAnn
Level 1 Level 1
19. 12. 2020 10:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

To co robili cez tie nadcasy tych sedem rokov? Hrali tam sipki? :D

red-icius
red-icius
Level 23 Level 23
19. 12. 2020 07:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Může mi prosím někdo napsat, která hra neměla před vydáním crunch? Mám pocit, že tady se velice snadno motají pojmy a obhajuje něco, čemu nikdo nerozumí.
(Nehledě na to, že crunch se používá ve smyslu 16+ hodin pracovní den atp., kdy lidi padají na hubu, ale ne že se jde 6x do práce v sobotu na 8 hodin jako u CP77.)

OldSnakeBOSS
OldSnakeBOSS
Level 1 Level 1
18. 12. 2020 21:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Je vidět co si o hře myslí samotní zamestnanci. To snad už všem fanboyum zavře pusu. Lidé jež na hře pracuji sami odsuzují jednání společnosti a stav hry při vydání.

Reklama
Reklama