call-of-duty-modern-warfare-3
Modern Warfare 3 Článek Call of Duty: Modern Warfare 3

Call of Duty: Modern Warfare 3

Maggot

Maggot

15. 5. 2011 22:23 1
Reklama

Není to ani rok, co naše ideály - jak ty dobré, tak špatné - zbořil poslední díl válečné série Call of Duty s podtitulem Black Ops, a na obzoru se nám rýsuje baret dalšího desátníka jménem Modern Warfare 3! Activision vsadil na bipolární politiku, tím pádem studia Treyarch (CoD5: World at War; Black Ops) a Infinity Ward (tvůrci všech ostatních her série Call of Duty) nepůsobí ani tak jako kolegové, jako spíše soupeři. Výsledek je takový, že co rok, to nová first person akce z univerza Call of Duty, přičemž nyní je řada na Modern Warfare 3, nástupce ohromně úspěšných titulů nedávno pročištěného studia Infinity Ward. Vzhledem k povaze internetu došlo k brzkému odhalení hry a my víme více, než bychom si sami přáli!

Po pravdě, jedná se o masivní únik informací, který byl spíše cílem, než nešťastnou náhodou. Kdy se dozvíte téměř celý obsah hry několik měsíců před vydáním a vlastně i téměř před oficiálním oznámením? Týmy Raven Software a Sledgehammer potřebují masírovat veřejnost mnohem více, než kdy dříve, Black Ops během prvního týdne vydělal přes miliardu dolarů i přesto, že byl jak hráči, tak kritiky přijat víceméně vlažně. Modern Warfare 3 hráče protáhne bezmála 15 misemi, které se budou útržkovitě rozprostírat po celém světě, přičemž se na svět podíváme očima hned několika vojáků, příslušících k různým jednotkám. Opět se tak potvrzuje fakt, že tvůrci plánují do našich mechanik dovézt materiál hodný Hollywoodu, kde nebude nouze o přehnané, leč velkolepé scény, v nichž si zahrajeme za ty nejdrsnější hochy planety. Ano, ti mají povolení zabíjet.

Stará svačina v novém alobalu

Záznamy překvapivě hovoří i o, nyní dokola omílané, jednotce zvané Team Six, patřící k SEALSům. Pokud čtete noviny, jistě víte, že se údajně tato jednotka postarala o zabití Usámy Bin Ladina, což vypadá jako ohromná náhoda, ale i v prvních dvou Modern Warfare hrách se mluvilo o jeho spojenectví s hlavním záporákem hry, Makarovem. Nyní je také jisté, že se nebudeme pohybovat pouze po vlastních, ale opět se hráč ponoří do kanonýrského křesla nejnebezpečnějšího letounu americké armády, AC-130. Tato slavná scéna debutovala v MW1 a okamžitě si našla přívržence v řadách fandů napříč žánrem first-person akcí jako takových. Krom toho se také projedeme v tanku jako členové obrněné tankové divize americké armády. Už jen z těchto zjištění je velice pravděpodobné, že MW3 bude sledem divokých sekvencí, v nichž půjde jen o to, aby se hráči bavili tou nejpřímočařejší, leč tematicky variabilní akcí.

Ačkoliv lze s jistotou říct, že se nejedná o samotný závěr série Modern Warfare, tentokrát bychom měli získat velké množství opravdových odpovědí na otázky jak aktuální, tak hlavně otázky přesahující děj minulých dvou instancí. Z toho důvodu se vrací nám známé postavy v podobě kapitána Johna „Soap“ MacTavishe a kapitána Johna Price, které otevírají celé dění hry, jež dokonale navazuje na události v druhém díle. Krom toho se na scéně objeví dvě nové hratelné postavy z řad jednotek Delta Force, které nesou kódové označení „Frost“ a „Sandman“. Pokud jste doufali v zázrak a konec této nedávno započaté série, doufejte dál… právě tyto dvě postavy budou pravděpodobně nést na ramenou standartu budoucí podoby Modern Warfare. Tak jako tak budeme v MW3 cyklovat minimálně mezi těmito čtyřmi postavami, které budou operovat na odlišných hemisférách Země, ale za stejným účelem.

Jak již bylo řečeno, hra začíná tam, kde předchozí končí. Jako raněný MacTavish s Pricem odlétáte do Indie, kde začíná řetěz dalších událostí, které se snaží předejít absolutní katastrofě – kompletní obsazení USA ruskou armádou. Ačkoliv se podíváme do všech koutů světa, hlavním dějištěm je Amerika, která je terčem útoku Makarovo žoldáckých armád. Hlavním cílem je tedy zvrátit dosavadní průběh bitvy ve prospěch spojenců. Mezi odhalenými dějišti je i Česká republika a hlavní město Praha, kde proběhne jedna z důležitých přepadovek. Krom toho se podíváme do Paříže, Moskvy, Hamburgu, napadeného Londýna, Sierry Leone, New Yorku a cirka 8 dalších míst, mezi nimiž nechybí města z východu, ani nepřímo situované lokace (paluba přepravního letadla). To vše v rozmezí 15 misí, přičemž si vrabčáci štěbetali i to, že by prostředí mohlo být částečně zničitelné. Což je ovšem spíše otázka dohadů a zbožných přání.

Vrací se samozřejmě i multiplayer, který je nosnou páteří všech Call of Duty her, o jehož pevné struktuře sice nemáme téměř žádné informace, ale z dostupných útržků lze vydolovat až 20 názvů map určených čistě pro multiplayer. Ačkoliv jsou názvy momentálně absolutně zbytečné, namátkou, dle fonetické malebnosti zmiňme například jména jako Carbon, Village, Alps, Brooklyn, Meteora, Mogadishu nebo Paris. Lze s téměř stoprocentní jistotou říci, že všech 20 map se do hry rozhodně nedostane. Několik z nich vyškrtne osud a několik dalších bude možná vystřiženo záměrně pro potřeby budoucích DLC. Robert Bowling, komunitní manažer studia Infinity Ward, oznámil, že všechny doposud známé informace nemusí být úplně přesné, ale zároveň nevyvrátil jejich skutečnost, tudíž je potřeba veškeré seznamy a výpisy brát minimálně s nadhledem. Přesto je příjemné vidět, že se počet map takto rozrostl, zvláště, když se ty původní tak rychle ohrají. Zasvěcení jistě souhlasně zakývají. Nováčky samozřejmě nalezneme i v řadách zbraní, z vývojářských nástrojů lze vypozorovat návrat samopalu MP5, ničivé šestiraňáky, poloautomatickou odstřelovačku RSASS, brokovnici určenou k potlačování vzbouřenců (další možný námět jedné z misí), G36 a další známé, i doposud neviděné palné zbraně.

Kooperační režim Spec Ops, který debutoval v Modern Warfare 2, v němž hráči plnili celou řadu speciálních misí, ušitých přímo na míru dvěma hráčům, se ukáže i nyní a to rovnou s dvěma podkategoriemi. Mód Survival se popisuje sám – skupinky hráčů se musí ubránit sílícím vlnám nepřátel a vydržet tak dlouho, dokud budou jen stačit na příval nových a ještě nebezpečnějších jednotek. Režim Mission se už vrací ke klasice, s níž přináší mise jako Civilian Rescue (záchrana rukojmích za určitých podmínek), Flood the Market (náhlé přepadovky), Invisible Threat (plíživé mise), Little Bro’s (pravděpodobně kombinace použití pěšího postupu za podpory techniky) a spousty dalších. Vzhledem k režimu Survival je navíc velice pravděpodobné, že bude možné ko-operovat i ve více jak dvou hráčích, což by byla další z příjemných změn, kterou zajisté nejeden přirozený taktik uvítá. Pro ty z vás, kteří si chtějí schovat reakce na moment překvapení do plné verze hry, která by dle předběžných ohlasů měla být na trhu již v listopadu, končí článek přesně zde! Následující odstavce jsou popisem scénáře hlavního linky hry, což znamená, že mohou obsahovat informace, které v této fázi ještě nechcete vědět, ať už jste předchozí tituly hráli, nebo ne.

Pozor spoilery!

Varování: Následující řádky obsahují kritické detaily příběhu a téměř celý scénář hry. Čtěte pouze na vlastní nebezpečí!

Z pohledu raněného MacTavishe míříte směrem do Indie, kam vás osud, vyhrocená situace a Makarov chtě nechtě zavede. Toť je konec Modern Warfare 2 a nemilosrdný začátek jejího nástupce. Vedle sebe máte Pricea a informátora Nikolaie, který vás celou tu dobu informuje o dění kolem samotného Makarova, jenž nyní rozpoutal tanec smrti mezi Ruskem a USA. Dostáváte se až do vesničky Dharmasala v Indii, ale Makarovo muži na sebe nenechávají dlouho čekat a útočí na váš úkryt. Vzhledem k MacTavishovo stavu se ocitáte v kůži vojáka Yuriho, jednoho z blízkých přátel a spolupracovníků vašeho informátora. Nakonec ovšem tak jako tako nasedáte do vrtulníku a odlétáte pryč. Přichází první střih a náhle se ocitáme na Manhattanu v New Yorku, kde se ruské lodě připravují na obléhání města, produkujíce ze svých útrob nekonečné řady ruských žoldáků. Scény zobrazují i jednu z nejslavnějších letadlových lodí USA, U.S.S. Intrepid, která očividně podlehla útoku Rusů.

Do akce jsou povoláni Delta Force, přičemž se ujímáte role Frosta, a pod vedením Sandmana se vydáváte napříč ruské rušičce signálu, abyste mohli započít útok na vetřelce. Po chvíli nasedáte do helikoptéry Blackhawk a v mžiku sedíte za minigunem, snažíce se odrazit nálety nepřátelských helikoptér. Kroky vás zavedou až do přístavu, kde máte za úkol zničit ruskou ponorku, ze které je řízena celá ofenzíva. Po skončení mise se přesouváte o rok a půl dopředu, konkrétně do Moskvy, kde v kůži tajného agenta chráníte samotného ruského prezidenta, který se chystá podepsat mírovou smlouvu s USA. Nasedáte do letadla, útok na sebe ovšem nenechá dlouho čekat a Makarov utíká pryč s prezidentem, který zná odpalovací kódy, jež by Makarov potřeboval k šíření dalšího teroru.

Nyní se opět vracíte do role MacTavishe, Pricea a Yuriho, kteří doletěli až do Afriky, kde sídlí Makarovo kontakt na dodávku chemických zbraní. Z taktických důvodů se vydáváte do Sierra Leone, abyste zajistili všechny dostupné zbraně. V téměř identickou dobu prožijete něco podobného i v kůži agenta britských SAS, ovšem v Londýně! Má se za to, že místní doky jsou svědky přepravy zbraní hromadného ničení – pokus o jejich zajištění samozřejmě selhává a vy se po sérii brutálních přestřelek vydáváte na útěk, přičemž se podíváte i do londýnské podzemky, přičemž máte v zádech mnohem horší lidi, než revizory. Mise končí pohledem na výbuch chemické zbraně přímo před budovou parlamentu. Dá se říci, že téměř simultánně, jsou zasažena i jiná evropská města, samozřejmě pod koordinací Ruska. Po sérii brutálních vyslýchání v Somálsku se vydáváte do Paříže, kde hnízdí Makarovo spojenec Volk. Jeho role v příběhu je zatím nejasná.

Přichází další střih a z pohledu hlavně tanku se projíždíte ulicemi Hamburgu, coby součást obrněné tankové kavalerie. Právě tato část má působit jako jedna z oněch zábavních výplní. Bohužel, město nesnese nápor a nakonec končí v troskách. Nyní se opět dostáváte do Paříže, tentokrát ovšem v kůži Frosta, který se chystá spolu s francouzskými speciálními jednotkami na koordinované obléhání pařížských katakomb, které jsou sídlem Volka. Série divokých přestřelek vyústí až v moment, kdy voláte na pomoc AC-130, obrněný a po zuby ozbrojený letoun, který je pýchou americké armády. Vše samozřejmě prožíváte z pohledu ptačí perspektivy, jelikož ovládáte zbraně letounu. Opět, po sérii výsleších se nakonec dozvídáte o Makarově tajné schůzce v jednom z pražských hotelů. Po sérii příběhových zvratů, neúspěšné léčce a lítých potyčkách s opozicí se nakonec dostáváte až do jednoho, blíže nespecifikovaného, českého hradu, který slouží jako další z řady Makarovo operativních základen. Následuje opět několik skoků například do Berlína nebo Moskvy, ale nakonec vše uzavíráte v Dubaji, hlavním městě Spojených arabských emirátů, kde konečně eliminujete Makarova zahrabaného v těžce opevněném hotelu. Dle dostupných informací se ovšem dočkáme i bonusové úrovně, v níž jednotka Task Force 141 (MacTavish a Price) předává žezlo Delta Force (Frost a Sandman), a tím uzavírá jednu kapitolu, ale zároveň otevírá spousty dalších. Když se jedny dveře zavřou...

Konec spoileru

Může se ovšem také stát, že některé výše zmíněné příběhové části budou buďto úplně vyškrtnuty nebo upraveny. Vzhledem k soudržnosti scénáře je možné uskutečnit i několik větších změn, kompletní vystřižení kritických úrovní nepřipadá zrovna v úvahu. Klíčové detaily ohledně multiplayeru a hry obecně budou ještě odhaleny, přičemž se již nyní má za to, že vývojáři připravují ještě další, velké věci pro Modern Warfare 3. Za necelý měsíc se během E3 dozvíme mnohem více, přičemž dojde s největší pravděpodobností i na oficiální odhalení data vydání.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama