Resistance: Fall of Man Článek Resistance: Fall of Man

Resistance: Fall of Man

Julius Rácz

Julius Rácz

27. 6. 2006 22:55

Vzhledem k informačnímu potenciálu letošní E3 je zcela pochopitelné, že řada na ní prezentovaných titulů se v současnosti dočkává důkladnějších analýz v rámci aktuálních preview. Výjimkou není ani FPS vyvíjená společností Insomniac Games, který má na svědomí již hezkou řádku úspěšných videoherních projektů. Za všechny lze zmínit přinejmenším jednu z nezapomenutelných PSX first person stříleček s názvem Disruptor, která do žánru FPS vnesla nejednu inovativní změnu.

Alternativní historie

Resistance: Fall of Man bychom se měli dočkat ještě letos a nutno poznamenat, že podobně jako v Disruptoru, i zde by mělo dojít na nemálo novinkových herních prvků. Děj této atmosférické akční záležitosti, vyprávěný kombinací filmových sekvencí a CG videí s interním použitím dobových fotek či map, by se měl odehrávat v alternativní minulosti Země, počínající v červenci roku 1951. Při zachování některých podstatných historických faktů je ve hře prezentovaná Evropa, centrum všeho dění, světadílem, který stejně jako celá Země nikdy nepoznala Druhou světovou válku. Absence jedné z nejstrašlivějších událostí lidstva je však nahrazena mnohem děsivějším konfliktem. Zemi zachvátí invaze monster zvaných Chimera, jejichž původ je pro všechny zainteresované velkou neznámou. Dost zásadní důvod, aby se na scéně objevil hrdina z řad rangerů, seržant Nathan Hale.

Legrace stranou?

V porovnání s dosavadní tvorbou Insomniac Games se můžeme těšit na kompaktní oživení jejich produkce, jelikož Resistance: Fall of Man se žánrově i charakterově podstatně liší od v současnosti propagovaných „made by Insomniac“ titulů, prezentujících pro někoho možná až infantilní dobrodružství dvojice Ratcheta & Clanka nebo úsměvné příhody sympatického, nicméně nepříliš akčně vystupujícího dráčka Spyra. S cílem dosažení dokonalosti se údajně tvůrci z velké části zaměřili na realistické ztvárnění detailů prostředí a aktérů herního dění, kvalitní systém zbraní a variabilitu ve hře vystupujících postav. Navzdory úvodnímu zdání se však nehodlají vzdát tak úplně svých dosud preferovaných a hluboce zakořeněných názorů, takže bychom se i v Resistance: Fall of Man měli dočkat spousty úsměvných situací. Doufejme jen, že to kuchařští mistři nepřeženou a kvůli přespříliš silnému návdavku vtipné kaše potencionálně zajímavá akční pecka neztratí na ceně a lesku, jako se stalo třeba u filmových snímků Mumie a Mumie se vrací, nedávno proběhnuvších na nejmenovaném českém televizním kanálu. Právě v nich snaha o vtip občas očividně přerůstala v parodii, což se – dle mého názoru – projevilo neblaze ve snížení atmosférického potenciálu jinak velmi dobře vygradovaných akčních scén.

Novinky

Co se týče v úvodu naznačené inovace žánru, Resistance: Fall of Man by měla zčásti oživit dnešní poněkud stagnující profil FPS a obohatit jej o několik nových elementů. Arzenály obou soupeřících stran, to znamená chimeřanů a lidí, by měly být velmi vyrovnané, co se týče jejich účinnosti. Všechny zbraně bez rozdílu by měly disponovat sekundárním střeleckým módem a jejich snadná dostupnost by měla do hry, a také hráči osobně, přinést možnost jejich použití dle libosti na základě strategického uvážení s ohledem na aspekty daného herního úseku. Kromě uvedeného by se měl inovativní přístup vývojářů zaměřit také na některé hratelnostní prvky. V návaznosti na existenci vlastnoručně vytvořeného herního enginu firmy Insomniac Games můžeme očekávat adrenalinovou akci, plnou precizně ztvárněných explozí a realistických destrukcí, s dějem, odehrávajícím se v téměř zcela zničitelném prostředí a v alternativní minulosti lidstva, korespondující – až na mírné úpravy – se známými a reálně podloženými historickými fakty. Mimochodem, součástí hry se má stát také nepovinná podpora ze strany spřátelených jednotek, které se hlavnímu hrdinovi podaří vyrvat ze spárů protivníka. V tomto případě se ale o ryzí inovaci nejedná, protože bez ohledu na formu, obdobné alternativní absolvování herních úrovní se osvědčilo již dříve, třeba v kultovní PC střílečce Quake 4 (Activision, 2005). Ale to jen na okraj. Dalším z odhalených herních elementů je plánované využívání různých krytů či bunkrů k obraně před útoky protivníka. Výdrž těchto provizorních obranných pozic se má pohybovat v rozpětí od vyloženě netrvanlivých až k takřka nezničitelným, přičemž těch nezničitelných pochopitelně příliš nebude, takže se na žádnou „procházku růžovou zahradou“ netěšte. Možná byste se však mohli těšit na projížďku, a to hned několika dobovými vozidly. Detaily o vozovém parku a jeho funkci ve hře ale prozatím nemáme, takže zmínku o nich berte pouze jako informaci z druhé ruky.

Zahrajte si online!

Co se týče multiplayeru, měl by svým fandům nabídnout jak klasický deathmatch, tak i několik nových módů, jejichž principy prý byly podstatně ovlivněny aspekty multiplayeru hry Ratchet & Clank. Pro vyznavače coop-misí má být do hry aplikována kooperativní singleplayer kampaň, jíž bude možno podstoupit ve dvou lidech na jedné „pracovní stanici“. Spousta zábavy by se rovněž měla zažít při offline hře čtyř hráčů na rozdělené obrazovce. Největším magnetem pro fanoušky vícehráčské hry však nesporně bude online multiplayer, umožňující hru až 32 hráčům najednou.