Blue Dragon Článek Blue Dragon

Blue Dragon

Jan Horčík

Jan Horčík

27. 9. 2006 22:02

Sakaguchi je jedním ze spoluzakladatelů japonské společnost Square. První hry nebyly příliš úspěšné a nedobrou bilanci změnila teprve první Final Fantasy v roce 1987. Ta započala dlouhou ságu, která dodnes čítá přes desítku dílů a jedno MMORPG. I to ale začalo být Sakaguchimu málo, chtěl si splnit svůj sen, a tak se rozhodl pustit do filmu Final Fantasy: Spirits Within.

Ten stál Square přes 134 milionů dolarů, ale dokázal stěží vydělat deset. Asi si dokážete spočítat, jak velký problém to pro firmu byl. Problém o objemu 120 milionů dolarů by dokázal porazit i silnější hráče. Vše vyústilo ve spojení Square s dlouholetým rivalem Enix a odstoupením Sakaguchiho ze všech funkcí. Osamělý génius si ale našel jiného sponzora, možná štědřejšího - Microsoft Game Studios, a založil novou společnost Mistwalker.

Začal pracovat na novém projektu Blue Dragon exkluzivně vyvíjeném pro Xbox 360. Ostatně, jak jinak. Microsoft si jistě myslel, že tím získá alespoň nějakou šanci u japonských hráčů. To se ale přepočítal, protože prodeje Xboxu 360 v Japonsku jsou stále žalostné a předčí je dokonce i prodej starých konzolí GameCube. Každopádně, obliba Sakaguchiho tvorby je i na Západě dost velká na to, aby se MS vyplatilo do Mistwalkeru investovat.

Final Fantasy na druhou

Blue Dragon je Final Fantasy velmi podobný ve všech ohledech. Půjde o RPGčko klasicky japonského ražení viděné z pohledu třetí osoby. Hlavním hrdinou je šestnáctiletý klučina Shu, který se rád potlouká po starobylých ruinách do kterých nesmí. Jeho parta kamarádů zahrnuje čtyři další důležité postavy, se kterými budete moct hrát. Křehkou a osiřelou Kluke, Shuovu lásku, prapodivného malého diblíka jménem Marumaro, koumáka Jira, který chodí s Shuem do školy a nakonec tajemnou pirátku Zolu, která má být asi něco jako kapitán Jack Sparrow v ženském provedení. Neboli pro každého něco.

Každá z těchto postaviček vládne navíc zvláštní schopností vyvolávat při boji vlastní stíny v různých podobách, které pak za ně bojují. V případě Shua je to onen modrý drak z názvu, mezi dalšími se objeví třeba Mínotar nebo tygr. Postavy mají ještě kromě svého stínu v zásobě některé další speciální schopnosti a hodí se každá k jinému druhu útoku či akce. Jira je například vynikající kouzelnice a léčitelka. Souboje jsou tahové a silně připomínají právě Final Fantasy, takže kdo hrál alespoň jeden díl téhle série bude ihned v obraze. Můžete se pohybovat, útočit, bránit a samozřejmě kouzlit. Stínové postavičky zvířat dokáží nejrůzněji čarovat a vůbec vyvádět všelijaké kejkle. Jakmile se ale boj daří, schytají to vždy samotné postavy, nikoliv jejich stíny.

Bad Day Shua.

Příběh hry by měl být značně roztahaný, stejně jako v u FF. V zásadě jde o to, že svět Shua a konkrétně jeho domovská vesnice je každých deset let zasažena pohromou, kdy se z ničeho nic přivalí obrovské temné mraky a na dlouho zahalí celou oblohu. Všichni lidé musejí být vždy evakuováni pomocí připravených platforem. Už v dávné minulosti tyhle mraky zpustošily celou jednu vyspělou civilizaci, po které zbyly v širém kraji četné ruiny. Ty ruiny, do kterých Shu tak rád nahlíží. Důležitou postavou příběhu bude Shuův dědeček, který zřejmě bude také důvodem k tomu, že se Shu jednoho dne vydá se svými kamarády hledat příčinu všeho toho zla, které jeho zemi sužuje.

Výtvarná stránka hry vám možná na první pohled přijde spíše dětsky roztomilá než cokoliv jiného. I z tohoto důvodu Sakaguchi tak trochu připomíná lidi jako Tim Schafer nebo Michel Ancel. Své hry zasazuje do vlastních fantastických světů, které nejsou vyloženě násilné, ale ve kterých je vždy jasná hranice mezi dobrem a zlem. Hra není celshadovaná ani vyložené kreslená, spíš se jedná o 2D manga postavičky převedené do 3D a podle dostupných ohlasů to všechno vypadá hodně k světu. Často se dočkáme CGI animací, na které jsou ostatně fanoušci Final Fantasy dobře zvyklí. Kromě klasických soubojů bude hra obsahovat různé minihry, zatím víme o létaní stíhačkou.

Datum vydání titulu Blue Dragon zatím nebylo stanoveno, ale vzhledem k tomu, že na Tokio Game Show 2006 již byla k dispozici poměrně kvalitní hratelná verze, dá se očekávat, že v Japonsku se hra dostane do obchodů ještě před koncem roku. Anglickou, resp. jinou cizojazyčnou verzi budou chtít MS Game Studios mít na trhu během příštího roku.