Zaklínač 3: Divoký hon Článek Zaklínač 3: Divoký hon

Zaklínač 3: Divoký hon

Zdeněk Princ

Zdeněk Princ

31. 8. 2013 22:05 4
Reklama

Díky širokému povědomí o knize spisovatele Andrzeje Sapkowského patří Česká republika k zemím, které věnují Zaklínači místy až nábožnou pozornost. Geralta tak trochu bereme za svého a nátura polských vývojářů situaci jednoznačně pomáhá. Vždycky je s nimi radost komunikovat, se zanícením by rozebírali i poslední detail hry a ještě k tomu vás poplácají po zádech, prohodí pár slov, kterým rozumí na obou stranách naší severní hranice a je veselo. V podobném duchu se nesla i prezentace třetího Zaklínače na Gamescomu a nakonec i rozhovor, který (bohužel i bohudík) pokračoval ještě po vypnutí kamery.

Tady je Geraltovo!

Nejdřív ale pojďme k hands-off prezentaci (tzn. hru jsme jen sledovali), která byla svým způsobem unikátní ještě před tím, než vůbec začala. Zatímco ostatní firmy plánují "kino" pro dvacítku novinářů na maximálně půl hodiny, CDP si vyhradili v rozvrhu hned celých 45 minut a prali to do přítomných horem, dolem.

Prezentace prokládala klasické informační slidy s herními sekvencemi, v rámci kterých vývojáři názorně probírali a vysvětlovali jednotlivé prvky hry. Když hra spadla, nabídli přítomným pivo, všechno znovu nastavili a vůbec si nedělali hlavu s tím, že lidé čekají na to, až se prezentace opět rozběhne. Nálada v "sále" byla dokonale benevolentní a přátelská, tak to má být. Zpátky ale ke hře, asi vás nepřekvapí, že se značná část točila kolem soubojů, nahánení stvůr a prozkoumávání světa, jenž bude v rámci série poprvé kompletně zpřístupněn, a to hned od začátku hry.

Kodex není

Ano, rozloha herního světa čítá přibližně 45násobek předchozího dílu, což je s přihlédnutím k tak dlouhé hrací době opravdový masakr. Velikos by ale sama o sobě nebyla k ničemu, kdyby vás po pár hodinách neměl svět čím překvapit. Vývojáři proto neustále přemýšlí nad tím, jak co nejdynamičtěji naroubovat na hlavní dějovou linku vedlejší úkoly, aby ještě dávaly smysl, nepůsobily hloupě a měly svoji hloubku. "Může se klidně stát, že si po čtyřech hodinách výživného hraní vlastně uvědomíte, že jste odbočili z cesty a tenhle hon na Wyvernu je jen navíc," řekl Mikolaj Szwed, který má na starosti příběh. Tahali jsme z něj rozumy opravdu rafinovanými způsoby, ale bohužel odolával a neprozadil ani to, kdo jede vedle Geralta v posledním filmově střiženém videu ("Nemohu vám říct nic víc, než že je to Geraltvů společník"), ani zda se dočkáme nějakých vzpomínek na Ciri ("Nooo, radši to nechme být"). Zato ale zcela rád promlouval o tom, že byste měli ve hře strávit více než sto hodin a s výsledkem budou spokojeni jak znalci knižní předlohy, tak úplní nováčci.

Abychom se ale vrátili k soubojům, spolehněte se na to, že v CDP nemění nic, co mělo úspěch. Dává to rozum a není nutné vývojářům spílat za nulovou invenci, v tomto případě totiž dojde na vybroušení některých nedostatků a posunutí celkové laťky úrovně ještě o trochu výš. Pořád tedy platí, že budete moci šermovat různými meči (piruet namísto úhybů do stran jsme si ale bohužel během prezentace nevšimli), používat alchymii, provádět drobnou magii a všechno hezky vylepšovat v souladu s tím, jak je Geralt popisován v knize. Díky přepracovanému RPG systému bychom pak měli ihned poznat, které schopnosti se zlepšily, jaké nové pohyby může Geralt v boji využít a kde ho ještě trápí nedostatek umu.

Kam šlápne, monstra nerostou

Co se týče grafiky, vidět Zaklínače 3 v běhu je zkrátka radost. Jistě, vzhledem ke kvalitám druhého dílu nelze mluvit o kompletním přepracování, už si ale začínáme zvykat, že se bájný next-gen schovává v detailech. Co třeba větve stromů divoce se vlnící v mohutné bouři? A do toho blesky, světlo, stíny. Při podobných momentech (a na hodně výkonném počítači) zkrátka zůstanete chvíli zírat a nebudete věřit vlastním očím. A není to jen příroda, podobně dobrou práci odvedli vývojáři na animacích postav a propracování obličeje, který sice nedosahuje filmových kvalit L.A. Noire, ale o nějakých gumových hlavách nemůže být řeč.

Vývojáři jakoby nedělali rozdíly mezi tím, kdo je hlavní postava, či důležité NPC, a kdo je vesničan. I díky tomu máte pocit, že svět kolem vás opravdu žije a s přihlédnutím k tomu, jak komplexní ho spisovatel Sapkowski načrtnul, budete si opravdu lebedit. Škoda jen, že se třetím dílem herní sága o Zaklínači zřejmě uzavře, smutnit ale budeme až poté, co si Divoký Hon konečně zahrajeme, čekat už naštěstí nemusíme dlouho...

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama