zahrali-jsme-si-ve-stredu-na-gc-2008
Brothers in Arms: Hell's Highway Článek Zahráli jsme si ve středu na GC 2008

Zahráli jsme si ve středu na GC 2008

Zdeněk Princ

Zdeněk Princ

20. 8. 2008 22:54 9
Reklama
Reklama

Tomb Raider: Underworld

Výrobce: Crystal Dynamics | Datum vydání: 21. 11. 2008 |Platformy: PC, Xbox 360, PS3

Ihned po skončení poslední nasmlouvané prezentace jsme se s chutí přesunuli do ryze herních hal, v nichž nás intuice přímo vedla k jednomu z nejvíce sledovaných titulů, a sice novému Tomb Raiderovi. K dispozici byla X360 verze, z které jsme zakusili první úroveň. Po grafické stránce můžeme bez dlouhého přemýšlení vyzdvihnout zpracování vody, která se krásně leskne, všemožně vlní a následně tříští o útesy v tisíce malých kapiček. Podoba Lary je oproti tomuto skvostu decentní, a pokud jste hráli předešlý díl série, nepoznáte na první pohled prakticky žádnou změnu. Týká se to i herních postupů a mechanismů, jež alespoň v začátku hry kopírují své starší sourozence. Lara musela šplhat po příkré stěně, přeskakovat z plošiny na plošinu, občas také vystřelila hák a zhoupla se na zdánlivě nedostupné místo,… takhle stále dokola. Z čeho rozhodně odvázaní nejsme, je zpracování kamery, kterou si musíte sami manuálně nastavovat, ale i tak s sebou nepochopitelně smýká a cuká v nejméně očekávaných momentech. Boj s trojicí přerostlých kočiček nám kvůli tomu dal pořádně zabrat a s lehce nevěřícným pohledem jsme stojan se hrou opouštěli. Nepodařilo se nám však vymámit z vývojářů, zda šlo již o finální verzi, nebo pouze rozpracovaný fragment. V zájmu Lary doufáme v to druhé…

Brothers in Arms: Hell’s Highway

Výrobce: Gearbox Software | Datum vydání: 09/2008 | Platformy: PC, Xbox 360, PS3

Druhou zastávkou byl potemnělý koridor s hratelnou verzí nejnovějšího dílu taktické válečné akce Brothers in Arms. Stejně jako v případě Tomb Raideru jsme i zde ochutnali úvod hry, který se nesl v překvapivě silně akčním duchu. Hned od začátku je vaše postava vybavena jak puškou, tak samopalem, jejichž účinnost jsme zkoušeli i skrze dřevěné, či kamenné překážky. Nutno říci, že vývojáři na tomto poli opravdu plní své sliby a věřte, že schovka za kolem žebřiňáku nebude mít rozhodně dlouhé trvání. Bez sebemenšího problému funguje i systém rozdělování rychlých taktických úkonů. Jen se nám zdálo, že čas od času plní vaši spolubojovníci rozkazy s viditelnou neomaleností a slepě nabíhají před hlavně nepřátel. Zkusili jsme však přistoupit ke hře obezřetněji i z naší strany a hned v následující akci za hřbitovem malého městečka se nám podařilo rozvinout taktiku na vysoké úrovni. Postupné obklíčení skupiny nepřátel zakopaných kolem kulometu? Žádný problém, s rychlým, ovšem přesným udílením povelů jde v Brothers in Arms všechno. Co je určitě škoda, nemohli jsme naplno pocítit kvalitu grafického zpracování, neboť dýchavičné sestavy nestíhaly nároky hry a my se museli smířit jen se zhruba 15 fps.

IL-2 Sturmovik: Birds of Prey

Výrobce: 1C Company | Datum vydání: Q?/2009 | Platformy: Xbox 360, PS3

Když jsme se vypotáceli ze stále více zadýchaného salonku BiA, náhodou jsme zahlédli malinkou televizku, na které osamoceně letělo letadlo. Po zbliknutí žluté cedule 1C Company jsme záležitost ihned identifikovali a už už se hrnuli k prvnímu opravdovému simulátoru, určeném pro next-gen konzole. Žel, nový IL-2 Sturmovik nás v ničem zásadním nepřekvapil. Jestli znáte sérii z dílů na PC, nečekejte v podstatě žádnou zásadní změnu. Po rychlém proběhnutí menu (a jednom pádu hry), jsme si vybrali konfrontaci nad Lamanšským průlivem, zvolili realistické pojetí letu a pustili se do souboje s letkou bombardérů. Po dlouhém načítání konečně nastalo klasické přiblížení a ještě než jsme stačili vypálit první salvu na uvítanou, pustily se do nás doprovodné stíhačky. Od tohoto momentu jsme rázem zažívali nostalgické vzpomínky a během toho zuřivě posílali letoun za letounem k zem… ehm, k moři. Před samotným zahájením hry, jsme se mírně obávali toho, že možnosti klasického xboxového ovladače nebudou stačit, avšak na jistou omezenost v ovládání jsme si zvykli během několika málo vteřin. Po všech stránkách tak rozhodně půjde o komplexní záležitost; jen bychom rádi dodali, že s tou skvělou grafikou to nebude tak slavné. A nebude to tím, že se nehrálo v HD rozlišení, hra zkrátka vypadá jako trochu naleštěný předchůdce.

PES 2009

Výrobce: Konami | Datum vydání: Q4/2008 | Platformy: PC, Xbox 360, PS3

Od všeho toho válčení jsme potřebovali najít chvíli klidu, což nám splnil Pro Evolution Soccer 2009, hratelný na Xboxu 360. Proto, že nebyl k ruce žádný živý soupeř, pustili jsme se do zápolení s umělou inteligencí. Hned na první pohled doznala hra velkého zpomalení, což je v zájmu kvalitní kopané jedině dobře. Už žádné nepřirozeně rychlé sprinty, nebo tvrdé střely bez příprav, zapojit mozek to chce! Založení útoku totiž není kvůli solidní práci počítačem ovládaných hráčů vůbec snadné a musíte hledat skulinky, kde se dá. Zvědavi jsme byli především na to, jestli vývojáři skutečně zapracovali na (ne)přesnosti přihrávek, které už podle jejich slov nemají v novém ročníku hry nacházet příjemce s geometrickou přesností. Výsledný dojem stojí kdesi uprostřed – pár přihrávek svůj cíl nenašlo, několik dalších ale přistálo opět přímo na špičce spoluhráčovy kopačky. Na druhou stranu se nám zalíbila flexibilnější práce golmanů, kteří v průběhu dvou rychlých zápasů neudělali žádný viditelný nesmysl a celkově tak přispěli ke kladnému pocitu. Pokud se ptáte na věci kolem zápasů samotných, jako je například slíbený režim Ligy mistrů, nebo další licencované týmy, nemůžeme v tuto chvíli sloužit. K dispozici byla pouze demoverze s několika reprezentacemi; na kompletní hru si musíme počkat do podzimu.

Resistance 2

Výrobce: Insomniac Games | Datum vydání: 25. 11. 2008 |Platformy: PS3

Poslední naší zastávkou bylo Kino Drei, tedy část prezentačního showroomu společnosti Sony. Na několika PS3 tu běžel druhý díl akční pecky Resistance, kterou jsme sice hráli jen chvíli, o to delší dobu sledovali ostatní hráče. Z vlastní zkušenosti můžeme říci, že ovládání hry, sic navržené klasicky, jako by bylo o milisekundu zpožděné a vaše postava reagovala na většinu podnětů pozdě. Upřímně, jde ale asi o jediný podstatnější problém, kterého jsme si během hraní i sledování všimli. V základu platí, že půjde o ještě propracovanější záležitost, nežli v případě prvního dílu, a to jak po stránkách herních mechanismů, tak i samotné grafiky. Při pohledu na první větší potvoru nám nepříjemně mrazilo v zádech a byli jsme celkem rádi, když za chvíli zmizela v dešti olova seslaného ze samopalu. Celé atmosféře notně pomáhal hudební doprovod, který svou silou ještě umocňoval velikost a těžkopádnost obřího protivníka. Tedy, v porovnání s hlavním hrdinou je slovo „obří“ na místě, při pohledu na již několikrát představeného 100metrového hnusáka však šlo jen o ubohé plivnutí do vody. Je to ale v podstatě jedno, z Lipska jsme si dnes odváželi mnoho příslibů…

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Byl detekován AdBlock

Hrej.cz je komunitní web, jehož hlavním příjmem je reklama. Zvažte prosím vypnutí AdBlocku, ať můžeme všem čtenářům i nadále přinášet kvalitní herní zpravodajství, články a videa.

Děkujeme!

Váš tým Hrej.cz