World of Warcraft Článek World of Warcraft: The Burning Crusade

World of Warcraft: The Burning Crusade

Petr „Memory“ Dragoun

Petr „Memory“ Dragoun

24. 10. 2006 22:59 15
Reklama
Reklama

Hlasy tvrdící, že World of Warcraft je jen obyčejné MMORPG, které je sice velmi úspěšné, ale jinak nenabízí nic, co by tu nebylo již dávno před tím, jsou již zřejmě definitivně přežité. Herní koncept je sice zjednodušenou variací na starší MMO hry, principy hratelnosti jsou sice mixem mnoha online i offline her, ALE… WoW je po Ultimě Online zřejmě první hrou, která dosáhla statutu sociálního fenoménu se vším všudy. V Azerothu se pravidelně potkávají děti, matky, otcové, doktoři, dělníci, jaderní fyzici, dokonce i postavičky ze South Parku. Ti všichni si hrají a většina z nich s napětím očekává příchod prvního datadisku The Burning Crusade. Blizzard sice včera oznámil, že jeho finální verzi spustí až v lednu příštího roku, nicméně uzavřený betatest je již v plném proudu a Hrej! Vám postupně nabídne hned několik článků s prvními dojmy z něj. Jak jsme tedy začínali?

První krůčky

Po třech dnech čekání na převod mé Night Elf druidky z existujícího serveru na beta test server (do bety kopírujete existující charakter) mě čekal nemilý problém. Už jsem šedesátka nějaký ten měsíc a jako druid se spíše uplatňuji jako healer než abych mlátil potvory. Mé feral vybavení (pro zvířecí formy) tak bylo spíše slabé, což pro sólovou cestu za questy a prozkoumávání nových krajin není úplně ideální. Naštěstí, některé odměny za splněné datadiskové úkoly vhodně doplnily mé slabší věci a některé je dokonce převyšovaly. Takže sebrat odvahu a nebát se vrhnout na sólovou dráhu osamělé feral kočky po Hellfire Peninsule, nebylo zas tak těžké...

Jedním z prvních kroků, který většina hráčů po nalogování zřejmě udělá, je pořádné prozkoumání talentových stromů. Ty sice již nějakou dobu najdete na oficiálních stránkách, ale od těchto výpisů se skutečnost v betě trochu liší. Blizzard totiž talenty neustále upravuje updaty ladícími vyvážení jednotlivých povolání a tak tomu bude zřejmě po celou dobu trvání betatestu. Ale nakonec, kdo by si s tím momentálně dělal starosti, když v je v datadisku rozpracováno ještě mnoho dalších nových věcí. Ale zpět k talentům. Nejdříve jsem vyzkoušel restoration build, který čeká zřejmě většinu druidů po dosažení 70. levelu, pokud se budou chtít podívat do nových dungeonů. A opravdu to vypadá zajímavě. Lehké přepracování stromu a přidání nových schopností, udělá ze všech druidů ještě mnohem efektivnější healery, než doposud. Pro získávání nových zkušeností je ale samozřejmě mnohem lepší feral build, po jehož nastavení jsem se i já vydal směrem k temnému portálu v Blasted Lands.

Stále něco nového...

Pokud jste opravdovými fanoušky Warcraftu a zejména WoW, hned po projití portálu ucítíte novou sílu, kterou Blizzard do datadisku vložil. Na první pohled je vidět, že oproti „základní“ hře je vše mnohem více propracované a vypilované do nejmenších detailů. Skoro jako by si autoři hráli s každým metrem nové krajiny důkladněji. Každá nová lokace má svůj specifický nádech a pořád budete objevovat nové a nové věci. Ať jsou to zbrusu nová monstra (na některých místech se nacházejí ve společnosti starých potvor, což vypadá obzvlášť skvěle), vybavení a nebo úkoly. Stále sice převládají staré osvědčené postupy typu „zabij toho tolik a tolik“ nebo „přines tohle“, ale je znát i snaha o zavedení zcela nových principů. S velkým nadšením jsem přivítal úkoly, ve kterých se proháníte po obloze na hřbetu obrněného gryfona a bombardujete ze vzduchu zadané cíle. Autoři navíc jako by toto nadšení předpokládali a jednu těchto „bombardovacích“ misí je možné hrát stále dokola a do libosti se vyřádit při vrhání bomb na masy démonů. Je ale třeba podotknout, že podobně skvělých questů není ve hře mnoho, a po spuštění datadisku lze předpokládat, že právě tento fakt budou fanoušci Blizzardu nejvíce vyčítat. Přísloví „stará láska nerezaví“ zkrátka v tomto případě rozhodně neplatí. I kvůli tomu se tak bude zřejmě dál stávat, že hráči budou muset „čekat“ na určitou potvoru a soutěžit mezi sebou o první ránu, která umožní splnit quest. Podobné situace jsem ostatně zažil na vlastní kůži již v betě, kde se na jednom místě sešlo třeba dvacet hráčů a čekalo se na respawn potřebných mobů. Jak to bude vypadat po ostrém spuštění, to si snad raději ani nepředstavovat – je totiž nutné brát v úvahu to, že na beta-serveru bylo přihlášeno tak čtvrtinové množství hráčů ve srovnání s většinou normálních serverů.

Peklem i rájem

Z nových lokací mě zatím nejvíce zaujal Zangarmarsh. Nádherné místo, ve kterém máte pocit jako byste putovali posmrtným životem (plného gigantických hub, mimochodem :-)) a snažili se najít cestu ven. Úzké lávky po celé mapě stísněnou atmosféru tohoto místa jen umocňují a strach z pádu do bažiny pod nimi je takřka opravdový. Pokud se pak dostanete do města Telredor, uchvátí vás výhled na vrcholky oněch hub a dostanete závrať při pohledu dolů. Neméně zajímavý je i les Terokkar Forest, jenž vás dostane hororovou náladou, ne nepřipomínající legendární Záhadu Blair Witch. Nádherný, prastarý a temný hvozd, plný zářících krystalů a s obrovským městem Shattrath City. To oplývá fantastickými vysutými zahradami a je mimochodem společné pro Hordu i Alianci. A když hned u vchodu zaslechnete tiché šeptání: „Spare a copper, madam,” dojde vám, že Blizzard přidává v datadisku i jinde, než jen v předem očekávaných aspektech. Žebrající bezdomovci jsou skvělým případem takové změny, která nemá vliv na hratelnost, ale na atmosféře a uvěřitelnosti celého online systému se projevuje více než pozitivně. Člověk má na chvíli podobný pocit, jako když se prochází Prahou. :-)

A dál Nagrand. Tato krajina nejvíce připomíná Skotsko, jak by vypadalo, pokud byste jej vzali a položili o pár set kilometrů na jih, aby v něm tolik nepršelo. Vskutku impozantní krajinka, která na hráče zapůsobí neodolatelným pocitem volnosti a svobody. Až se vydáte po otevřených zelených pláních vstříc zarudlému horizontu, budete vědět, o čem mluvím. V Nagrandu leží i Halaa, které je speciální tím, že patří té frakci, která ho naposledy dobyla. Snaha o přirozenější implementování pvp stránky do normálního běhu hry je v The Burning Crusade hodně znát, a to je jedině dobře. Prakticky v každé nové lokaci lze narazit na podobou pvp výzvu (i v podobě pvp questů), čímž Blizzard přirozeně navazuje na směr změn, který v poslední době nastolil i v původním WoW.

Blizzard nestíhá, my ano!

Už po pár hodinách hraní datadisku jsem se nemohl ubránit pocitu, že tohle Blizzard opravdu nemůže stihnout v plánovaném termínu. Zabugované questy, potvory, nedodělané talenty a profese a tak dále. A jak vyšlo včera najevo, nebyl jsem daleko od pravdu. Na druhou stranu, zatímco většina hráčů bude ještě pár měsíců čekat na finální verzi, my získáváme více času na to, prodrat se těmi nejtemnějšími zákoutími testovacích serverů. A nebojte – objevené novinky si určitě nenecháme pro sebe.

Satine / 63 lvl Night Elf Female Druid
Motion / EU Drak'thul PvP

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Byl detekován AdBlock

Hrej.cz je komunitní web, jehož hlavním příjmem je reklama. Zvažte prosím vypnutí AdBlocku, ať můžeme všem čtenářům i nadále přinášet kvalitní herní zpravodajství, články a videa.

Děkujeme!

Váš tým Hrej.cz