Unreal Tournament 3
Pokud jste nezachytili dřívější zprávy, nevadí. Vše podstatné se nyní pokusíme shrnout do několika vět. Původní název projektu, kterým hodlá firma Epic po cca tříleté pauze potěšit duše všech příznivců multiplayerových klání, byl Unreal Tournament 2007. V hledáčku hráčů se hned z počátku objevily některé nové pojmy. Novinkou je herní režim Conquest, upřednostňující nad jiné strategické uvažování během střetů s protivníky a dávající multiplayeru (v rámci Unreal Tournamentu) zcela nový rozměr. Engine Unreal 3 zvládá řadu v současnosti žádaných a upřednostňovaných efektů, nevyjímaje HDR, Pixel Shader 3.0 či ultra kvalitní textury v rozlišení až 2048 x 2048 pixelů. Tyto údaje samy o sobě dostatečně vypovídají o výtečné kvalitě grafického zpracování. Poněkud rozporuplné bylo přijetí informace o chystaném ovládání v týmu se vyskytujících botů. Ti by měli být do budoucna komandovatelní také hlasovými příkazy, které řadě nepříliš vyškolených hráčů umožní využít jejich bojový potenciál tak, jak bude v dané chvíli žádoucí. Jelikož ne každý hráč je schopen používat klávesové zkratky instinktivně, bez nutnosti mrknout na klávesnici a zalovit v paměti, jeví se tato novinka jako velmi pozitivní prvek v rozvoji hratelnosti týmových deathmatchů.
Nejde o pokračování, ale o novou řadu
Zmíněný příběh hráče uvede do hry v roli mladíka, který nastoupí jako jeden z mnoha účastníků do arénového turnaje, pořádaného těžebními společnostmi již pět desetiletí. Na rozdíl od ostatních, pro které znamená účast v turnaji pouhou zábavu a možnost vylepšit si finanční skóre, pro onoho mladíka znamená účast v turnaji cestu k pomstě na společnosti, jež má na svědomí smrt jeho rodiny. Zdánlivě prozaický příběh, korespondující částečně s předchozími koncepcemi série UT, bere za své v okamžiku, kdy je lidská populace napadena vetřeleckou rasou Necris. V té chvíli už nejde ani tak o pomstu, jako spíše o naplnění hesla „Dnes neumírej!“
Zprávy z Las Vegas
Zbraně
Je známo, že souboje v Unreal Tournament jsou čistokrevnou akční zábavou, která i přes svou jednoduchost neztrácí na nápaditosti. To je do jisté míry podpořeno také grafickým a technickým provedením zbraní, jejichž účinky jsou veskrze efektní a zajímavou podívanou, která umocňuje požitek ze hry. V souvislosti s dostupným arzenálem nelze než chválit. Autoři totiž prozřetelně ve hře ponechali osvědčené zbraně z dřívějška, jen je poněkud vylepšili. Takže například příznivci velmi oblíbeného Rocket Launcheru (raketometu) rozhodně nemusí ronit slzy nad nenahraditelnou ztrátou.
Vozidla
První z trojice je Zmije (Viper). Její předností je rychlost a pohyblivost. Kromě jiného je vybavena speciálním urychlovačem, umožňujícím v jistých terénních podmínkách překonávat prolákliny dlouhými skoky. V průběhu skoku lze navíc použitím tlačítka (klávesy) pro sekundární střelbu aktivovat sebedestrukci vozidla. Zmije se dá tedy použít takticky i jako velmi účinná střela.
Druhým z tria je Nemesis, tank připomínající útočný dopravní prostředek, vybavený třemi různými bojovými módy. V normálním módu se pohybuje standardním způsobem, průměrnou rychlostí a s průměrnou palebnou silou. Ve sníženém módu se pohybuje rychleji, ale jeho palebná síla je nižší. Ve zvýšeném módu je palebná síla vozidla nejvyšší, to však za cenu výrazné ztráty mobility a také zvýšení rizika zásahu (ve zvýšeném postoji je Nemesis poměrně snadno zasažitelným cílem).
Herní lokace
Jak lze odvodit z prezentace v Las Vegas, herní oblasti budou zřejmě velmi dobře zvládnuté z hlediska koncepce i grafického zpracování. V praxi to znamená, že budou nejen pestré, nápadité a detailní, ale také, že jejich charakter a rozloha budou navrženy optimálně pro daný typ hry, respektive počet účastníků hry. Z logistického hlediska by herní „mapy“ měly poskytnout případným aktérům pouze málo logistických možností. Několik alternativních stezek umístěných v různě vyvýšených úrovních by mělo zajistit, že souboji s nepřáteli se vyhnete jen stěží. Variabilita terénu zase zabezpečí, abyste některé z herních úseků museli absolvovat po svých (například krátké podzemní tunely a podobně).
Herní módy
Závěrem
I přes nádherně vypiplanou grafiku a ultrarealistické efekty figurující ve hře, by měla dle všeho zůstat hratelnost UT3 v kolejích položených jeho předchůdci. Můžeme se tedy těšit na adrenalinové orgie, jak je známe, navíc rozšířené o spoustu nových možností. Očekávání všech fanoušků série nezná mezí a také my se už nemůžeme dočkat, až se nám do rukou dostane finální verze hry. Už aby to bylo!